Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

binnen komen en aan de deur staan krabben

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mijn god, het gaat vannacht 15 graden vriezen. Dat is morgen een dooie hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Mijn..GOD... Niks tegen haar maar wel tegen die moeder... Omg.. waarom zou je een hond nemen.. en die buiten neerzetten.. haal dan een konijn.. die kunnen wel buiten.. aah dit maakt mij boos :boos:
Afbeelding
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

als ik er alleen al aan denk dat die hond vanacht buiten is!!
sorry maar ik vind dat echt harteloos
ik hoop, hoop echt dat haar moeder besluit de hond binnen te laten.
ik wordt er helemaal triest van
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

*Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen en/of een ruzie te starten :mrgreen: :N:
Maar ik vind wel dat hier fel gereageerd wordt op het feit dat die hond buiten moet.Onze honden zitten ook de hele dag buiten en hebben een hok in de kelder(beetje moeilijk te omschrijven maar we wonen op een heuvel en daar is de kelder gelijksvloer).Ze komen ook nooit binnen omdat we het niet erg hygienis vinden(nuja men ouders :mrgreen: )Verwaarlloos ik nu volgens jullie men honden?Bovendien met dit weer is toch heel je huis vuil met een hond die binnenkomt?
Hanneke2
Zeer actief

KwintenN schreef:*Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen en/of een ruzie te starten :mrgreen: :N:
Maar ik vind wel dat hier fel gereageerd wordt op het feit dat die hond buiten moet.Onze honden zitten ook de hele dag buiten en hebben een hok in de kelder(beetje moeilijk te omschrijven maar we wonen op een heuvel en daar is de kelder gelijksvloer).Ze komen ook nooit binnen omdat we het niet erg hygienis vinden(nuja men ouders :mrgreen: )Verwaarlloos ik nu volgens jullie men honden?Bovendien met dit weer is toch heel je huis vuil met een hond die binnenkomt?
a. het gaat hier om een Spaanse hond. In Spanje kan het ook wel eens koud zijn, maar in het algemeen zijn die honden dus wel een iets ander klimaat gewend.
b. deze hond zit daar in haar eentje en laat duidelijk merken dat ze eigenlijk naar binnen wil
c. gaat het bij jullie in de kelder vannacht ook 15 graden vriezen?
d. als je honden in je huis onhygienisch vindt moet je geen honden nemen
e. als mijn hond binnenkomt staan er een paar modderpoten op de vloer. Dan maak ik eerst mijn hond droog en dan haal ik effe een dweil over de vloer. Heel simpel.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Hanneke, je bent me net voor.
Goed verwoord.
En ja, mijn huis is ook vuil en nat vanwege de honden.
Dweil erover en klaar.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

KwintenN schreef:Bovendien met dit weer is toch heel je huis vuil met een hond die binnenkomt?
Ik maak ze even droog in de gang en het smeltwater dweil ik op. Niks aan de hand.
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

hier idem
als je ziet wat bob allemaal binnen sleept met dat haar!!!
tja, huis is dan wel even vies maar ook zo weer opgeruimd. als ik dan voor de 4e keer weer aan het dweilen ben denk ik ook wel eens grrr.
maar hij blijft lekker binnen hoor.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een nare mensen heb je toch!!! :evil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

minhie schreef:Mijn..GOD... Niks tegen haar maar wel tegen die moeder... Omg.. waarom zou je een hond nemen.. en die buiten neerzetten.. haal dan een konijn.. die kunnen wel buiten.. aah dit maakt mij boos :boos:
Een konijn kan vannacht ook niet buiten.

Is dit geen troll??

Anne
starfleet
Erelid

[quote="KwintenN"Verwaarlloos ik nu volgens jullie men honden?Bovendien met dit weer is toch heel je huis vuil met een hond die binnenkomt?[/quote]

Als je een dwangneurose hebt i.v.m. poetsen is dat heel erg, maar dan moet je geen hond nemen.

Sorry hoor, maar ik heb toch sterk de indruk dat we hier enorm in het ootje worden genomen.

Anne
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik deel je twijfel.
Maar voor Spaanse honden heb ik een enorm zwak..., hopelijk worden we niet belazerd :evil:
Hanneke2
Zeer actief

starfleet schreef:
Sorry hoor, maar ik heb toch sterk de indruk dat we hier enorm in het ootje worden genomen.

Anne
Weet je, dat kan me gewoon geen moer schelen. Want zelfs al is het een trol, dan worden serieuze reacties misschien wel gelezen door andere mensen die met dezelfde achterlijke ideeen liepen en die nu denken van 'Oh, misschien toch niet zo'n goed idee om mijn pup straks in de schuur te laten slapen of mijn wankele kruisingteef te laten dekken door de gedragsgestoorde reu van de overkant of een "husky/politiehond-mix" te kopen waar mijn peuter leuk mee kan opgroeien' of iets in die richting.

Zo, dat luchtte op.

Anne, ken ik jou trouwens niet uit een ng? De combinatie starfleet/anne komt me ontzettend bekend voor. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

We hebben te doen met belgen en die houden er zoals we inmiddels weten soms wat andere normen op na dan wij hier in nederland. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
starfleet
Erelid

Hanneke2 schreef:
starfleet schreef:

Anne
Anne, ken ik jou trouwens niet uit een ng? De combinatie starfleet/anne komt me ontzettend bekend voor. :mrgreen:
Vast wel. Maar Hanneke, dan gaat er geen belletje bij me rinkelen, maar misschien post je nooit in nieuwsgroepen?

Anne
Hanneke2
Zeer actief

starfleet schreef:Vast wel. Maar Hanneke, dan gaat er geen belletje bij me rinkelen, maar misschien post je nooit in nieuwsgroepen?

Anne
Ik post me gek. :mrgreen: Maar dan wel als Andrea.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
starfleet schreef:Vast wel. Maar Hanneke, dan gaat er geen belletje bij me rinkelen, maar misschien post je nooit in nieuwsgroepen?

Anne
OOOhhhhhhh :smile2: , je hebt een schuilnaam!!!! :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ssssst. Dat hoeft niet iedereen te weten!

:mrgreen:
starfleet
Erelid

Hanneke2 schreef:

Anne
;-)

Anne
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Tjee, wat een verhaal! Hoe is het gegaan vannacht? Is je hondje binnengeweest, of kon je je moeder echt niet overhalen en moest ze buiten slapen?
Hoop dat alles goed is gegaan en dat ze zich warm heeft kunnen houden. Een hondje kan met dit weer best buiten, maar dan moet ze wel in beweging gehouden worden. Wanneer ze gaat liggen in de vrieskou is de kans groot dat ze het niet overleefd!

En wat is een troll???? :denken:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

een trol is een stooktrol, iemand die hier een bepaald verhaaltje optiepert waarvan diegene vantevoren al weet dat de forummers gaan steigeren. Opzettelijk de boel opjutten zeg maar.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
woeferdink
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door woeferdink »

neen hoor ik ben geen troll .geloof me maar .
ik vindt het hier geweldig en ik zou niet willen dat er hier een ruzie komt .
je moet er wel rekening mee houden dat ik in belgie woon en dat
het hier misschien minder koud is dan in nederland .
en ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel berichtjes gehad op een vraag !
ik heb daarnet ook nog een gezelllige sneeuwwandeling gemaakt .
gala amuseerde zich zot ! :cheer: :ok:
greetz van jolien en gala
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Waar woon je in Belgie? Als het in het leuvense is mag jou hond best bij mij in de living komen slapen tot het weer wat warmer is.
(ze moet wel met katten en andere honden kunnen)
KwintenN
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:
KwintenN schreef:*Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen en/of een ruzie te starten :mrgreen: :N:
a. het gaat hier om een Spaanse hond. In Spanje kan het ook wel eens koud zijn, maar in het algemeen zijn die honden dus wel een iets ander klimaat gewend.
b. deze hond zit daar in haar eentje en laat duidelijk merken dat ze eigenlijk naar binnen wil
c. gaat het bij jullie in de kelder vannacht ook 15 graden vriezen?
d. als je honden in je huis onhygienisch vindt moet je geen honden nemen
e. als mijn hond binnenkomt staan er een paar modderpoten op de vloer. Dan maak ik eerst mijn hond droog en dan haal ik effe een dweil over de vloer. Heel simpel.
Ik ken eerlijk gezegd veel honden in mijn famillie/buurt die niet binnenkomen,precies of het is een uitzondering dat een hond buitenzit(wel in een hok of iets dergelijk)Dus als dat een reden is warom ik geen hond zou mogen nemen,trouwens mijn honden hebben het veel beter dan vele honden die wel binnenkomen
starfleet
Erelid

KwintenN schreef:Dus als dat een reden is warom ik geen hond zou mogen nemen,trouwens mijn honden hebben het veel beter dan vele honden die wel binnenkomen
Als je een goed hok hebt dat voldoet aan de standaard en de hond het gewend is en liefst met andere honden zit, zal dat geen probleem zijn. Hier ging het echter over een hond die uit Spanje werd gehaald en helemaal alleen in de tuin gestoken werd.

En verder Belgie of niet. Hier heb je ook wel ouderwetse boeren, maar die honden gaan toch echt in de warme stal of op de deel met deze temperaturen en anders wordt er schande van gesproken.

Anne
starfleet
Erelid

KwintenN schreef:trouwens mijn honden hebben het veel beter dan vele honden die wel binnenkomen
In welke zin beter?

Anne
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Weet iemand hoe het nu met Gala is? Jolien, mocht ze nu van je mama in de garage slapen?
woeferdink
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door woeferdink »

nee , mijn mama wil dat niet als ze nog niet helemaal zindelijk is .
greetz van jolien en gala
KwintenN
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
KwintenN schreef:trouwens mijn honden hebben het veel beter dan vele honden die wel binnenkomen
In welke zin beter?

Anne
meer aandacht,ik train er elke elke dag een uurtje mee en ga er meestal nog mee wandelen(ik heb het hier niet over mensne op het forum maar wil gewoon aantonen dat het geen maatstaf is om de kwaliteit van een eigenaar te bepalen op alleen maar het gegeven of hij ze binnenlaat of niet)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

KwintenN schreef:
starfleet schreef:
In welke zin beter?

Anne
meer aandacht,ik train er elke elke dag een uurtje mee en ga er meestal nog mee wandelen(ik heb het hier niet over mensne op het forum maar wil gewoon aantonen dat het geen maatstaf is om de kwaliteit van een eigenaar te bepalen op alleen maar het gegeven of hij ze binnenlaat of niet)
:roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”