dat bedoel ikladybird schreef:Hoogstwaarschijnlijk een persoon die van zijn leven nog nooit 1 van de rassen heeft gezien die ze dan willen uitsluiten voor de fokkerij enz.malinois schreef:maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
Ook als ik denk aan die "kangaroekatten" etc die een aantal jaar geleden ineens opdoken als noviteit vind ik dat niet iets om vrolijk van te worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
partij voor de dieren!
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Anna*
Mmmhhh ook ik bespeur veeeeeel standpunten waaruit blijkt dat de schrijver niet echt een idee heeft waar ie het over heeft.
Dus laat ik dit topic verder maar rusten
Wel goed te weten dat de Partij voor de Dieren ook dit soort punten op haar lijstje heeft staan. Natuurlijk is dit in de praktijk voor geen meter uitvoerbaar, daar hoef je geen kenner voor te zijn om dat in te zien.
Dus laat ik dit topic verder maar rusten
Wel goed te weten dat de Partij voor de Dieren ook dit soort punten op haar lijstje heeft staan. Natuurlijk is dit in de praktijk voor geen meter uitvoerbaar, daar hoef je geen kenner voor te zijn om dat in te zien.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
irstas
wie bepaalt waar de grens ligt bij het fokken en misvormen van honden?die grens zijn we al veel te ver overgegaan.malinois schreef:maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
Ook als ik denk aan die "kangaroekatten" etc die een aantal jaar geleden ineens opdoken als noviteit vind ik dat niet iets om vrolijk van te worden.
-
irstas
ik kom al jaren bij een fokker overde vloer, die heeft indd een wachtlijst, op vandaan draait fokken alleen nog maar om geld te verdienen, ga me niet zeggen dat je het doet uit liefde voor je ras, ik heb genoeg ellende gezien bij de retrievers.jazeker wil je een goede combinatie omdat je goede en mooie pups wil verkopen, en je moet je naam hoog houden want de concurrentie is groot.jij praat hier alleen maar uit je eigen ervaring en wil jezelf verdedigen je sluit je ogen voor wat er buiten je deur allemaal gebeurt, het is nu eenmaal niet zo dat iedereen het goed wil doen.de meeste goeie fokkers??? hoeveel zijn er dat eigenlijk?een paar van de honderden fokkers.Branka schreef:Deze opmerking geeft voor mij duidelijk genoeg aan dat je werkelijk niet snapt waar fokken om draait.irstas schreef:een fokker zou eerst een wachtlijst moeten hebben en als er genoeg vraag is dan pas een nestje fokken.
Fokkers fokken niet om alleen mensen van een schattig pupje te voorzien. Ze fokken omdat ze in een bepaalde combinatie een verbetering van hun ras zien. En de meeste (goede) fokkers hebben of al een wachtlijst of houden een pup aan tot er een geschikte eigenaar is.
ik keek er eerst ook anders tegen aan totdat ik met mijn hond naar de show ging,wat een klotezooi,wat een nep allemaal,wat een ziekelijke sfeer, zo ben ik echt een hekel gaan krijgen aan de zogenaamde goeie fokkers in nederland.jullie verdedigen jezelf maar kan mij niks schelen, voor mij is het allemaal
troetelhondjes bedoel ik de honden die als handtsas worden gebruikt mee.
-
irstas
als je de misvormde honden op je foto ziet zegt toch al genoeg he.ladybird schreef:Hoogstwaarschijnlijk een persoon die van zijn leven nog nooit 1 van de rassen heeft gezien die ze dan willen uitsluiten voor de fokkerij enz.malinois schreef:maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Is dat zo?? Wat weet jij van MIJN honden af?? Je oordeelt op een foto, maar wat weet je van deze 2 reuen af? Zie je aan de foto of ze op natuurlijke wijze zijn geboren? Of of ze drager van een zwak gen zijn? Of ademhalingsproblemen hebben? Of rugproblemen hebben?irstas schreef:
als je de misvormde honden op je foto ziet zegt toch al genoeg he.
Dat zie je niet tch? Dus oordeel niet over iets wat je niet weet.

-
Anna*
oei dit zijn gevaarlijke uitspraken.irstas schreef:als je de misvormde honden op je foto ziet zegt toch al genoeg he.ladybird schreef:Hoogstwaarschijnlijk een persoon die van zijn leven nog nooit 1 van de rassen heeft gezien die ze dan willen uitsluiten voor de fokkerij enz.malinois schreef:maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.
je beweegt je nu op het terrein van mensen die veel en veel meer weten van het ras dat jij door veertien woorden achter elkaar te rangschikken in één klap en niet bepaald op subtiele wijze veroordeelt.
Laat PONCHO 't maar niet horen! Die is dolgelukkig dat ze leeft, elke dag weer, en geniet met vooollllleeeee teugen van dit leven. En ik... ik geniet met haar mee, elk moment van de dag en met voooolllleeeee teugen
en daarmee heb ik alles gezegd.
PS PONCHO is een FRANSE BULLDOG (en de zwart-witte op de foto). Ze is een absolute TOPPER (en dat zegt iedereen die dit ZEER BIJZONDERE DIER kent).
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.
Waar zijn trouwens de foto's van jouw honden gebleven?Zie alleen maar kruisjes.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
estelle
maxcola schreef:Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.
- Mol
- Zeer actief
nog erger ze had niks om te kiezen want je had van uit de oertijd maar iets van 4 basis rassen en die leken allemaal op elkaar.maxcola schreef:Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.
ze lult naar haar verstand is MIJN mening.
ze zou zich eerst eens wat meer moeten ontwikkelen op het onstaan van rassen en het behouden er van dan moet ze terug komen en dan deze discussie nog eens aan gaan want tegen onwetenheid met een betonnen muur er voor kan je niks beginnen het is altijd ja maar zonder te weten waar ze over praten.
mol
- Mol
- Zeer actief
ja net zoals een hond met een lichte krulstaart en krulletjes haar niks naatuurlijks aan gekreerd door mensen hand, dus een freak off natureirstas schreef: als je de misvormde honden op je foto ziet zegt toch al genoeg he.
of een wind hond ook totaal mismaakt om zijn doel te kunnen vervulen.
mens denk nou toch eens na voor je onzin uitkraamt.
mol
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij jou ligt de grens waarschijnlijk anders dan bij mij en dan heb je nog maar 2 personen... hoe wil je het in vredesnaam uitvoerbaar maken als er zich een compleet ambtelijk apparaat mee gaat bemoeien? :N:irstas schreef:wie bepaalt waar de grens ligt bij het fokken en misvormen van honden?die grens zijn we al veel te ver overgegaan.malinois schreef:maar wie of wat bepaald waar de grens dan ligt?jelle schreef:Het oorspronkelijke standpunt van de PvdD snap ik ergens wel. D.w.z., eigenlijk zou ik er ook wel voor te vinden zijn om bijvoorbeeld het fokken van naaktratten aan banden te leggen. Die dieren zijn puur zo gefokt voor het uiterlijk en hebben daar zelf niets dan hinder van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je iets tegen rashonden hebt, prima, maar jouw opmerkingen slaan werkelijk nergens op...irstas schreef:ik kom al jaren bij een fokker overde vloer, die heeft indd een wachtlijst, op vandaan draait fokken alleen nog maar om geld te verdienen, ga me niet zeggen dat je het doet uit liefde voor je ras, ik heb genoeg ellende gezien bij de retrievers.jazeker wil je een goede combinatie omdat je goede en mooie pups wil verkopen, en je moet je naam hoog houden want de concurrentie is groot.jij praat hier alleen maar uit je eigen ervaring en wil jezelf verdedigen je sluit je ogen voor wat er buiten je deur allemaal gebeurt, het is nu eenmaal niet zo dat iedereen het goed wil doen.de meeste goeie fokkers??? hoeveel zijn er dat eigenlijk?een paar van de honderden fokkers.Branka schreef:Deze opmerking geeft voor mij duidelijk genoeg aan dat je werkelijk niet snapt waar fokken om draait.irstas schreef:een fokker zou eerst een wachtlijst moeten hebben en als er genoeg vraag is dan pas een nestje fokken.
Fokkers fokken niet om alleen mensen van een schattig pupje te voorzien. Ze fokken omdat ze in een bepaalde combinatie een verbetering van hun ras zien. En de meeste (goede) fokkers hebben of al een wachtlijst of houden een pup aan tot er een geschikte eigenaar is.
ik keek er eerst ook anders tegen aan totdat ik met mijn hond naar de show ging,wat een klotezooi,wat een nep allemaal,wat een ziekelijke sfeer, zo ben ik echt een hekel gaan krijgen aan de zogenaamde goeie fokkers in nederland.jullie verdedigen jezelf maar kan mij niks schelen, voor mij is het allemaal![]()
![]()
want hoe kun je het misvormen van honden nu verdedigen.als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.en niet net als een auto in alle maten en soorten en kleuren.we kunnen beter onszelf ook mee laten uitsterven.kunnen we geen dieren meer gaan verkrachten.
troetelhondjes bedoel ik de honden die als handtsas worden gebruikt mee.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is dan een misvormde hond volgens jou?irstas schreef:
als je de misvormde honden op je foto ziet zegt toch al genoeg he.
Ja ik heb hier een franse bulldog in de buurt wonen en ja dat beest kan zomers amper ademhalen.. idd. doodzielig, maar er zullen er ook vast bijzijn die dat wel kunnen.
Ga je dan alles over 1 kam scheren? Laten we alles dan maar uitsterven omdat er een aantal uitschieters tussenlopen? Wie laten we wel fokken, dieren die op een normale manier ter wereld komen? Die zich normaal kunnen voortbewegen? Wie gaat dat vervolgens allemaal controleren?? Jij??

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maxcola schreef:Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
malinois schreef:maxcola schreef:Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.
Herdershonden lijken me nou niet de meest gezonde honden.De Duitse in elk geval.Irstas schreef:
De Partij voor de Dieren vindt dit niet acceptabel en wil een verbod op het fokken van dieren die door selectieve fok gezondheids- of welzijnsproblemen ondervinden. Dit verbod moet vergezeld gaan van verbod van het tentoonstellen en verhandelen van dergelijke soorten.
Maar ook de andere willen graag gewoon hond zijn.Toch?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn zoveel herdersoorten, en de mechelaars bijvoorbeeld zijn vrij gezonde honden in vergelijking met de duitse herders.maxcola schreef:malinois schreef:maxcola schreef:Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond.irstas schreef: als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.Herdershonden lijken me nou niet de meest gezonde honden.De Duitse in elk geval.Irstas schreef:
De Partij voor de Dieren vindt dit niet acceptabel en wil een verbod op het fokken van dieren die door selectieve fok gezondheids- of welzijnsproblemen ondervinden. Dit verbod moet vergezeld gaan van verbod van het tentoonstellen en verhandelen van dergelijke soorten.
Maar ook de andere willen graag gewoon hond zijn.Toch?
ik snap wat je bedoeld, ben het ook wel met je eens

- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
irstas
haal het beste uit je eigen leven, en ook uit het leven van je hond.
werken voor de baas is juist wat een hond graag doet, maar daar heeft een hond wel een goede en gezonde bouw voor nodig.Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond
Laatst gewijzigd door irstas op 02 mar 2005 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Anna*
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
irstas
die vallen gewoon onder de hulphonden.minhie schreef:mjah sorry hoor..Uhh blindegeleidehonden dan..Die hebben ook echt wel een doel en werken ook graag ?? wat nou als die er niet zijn... De intentie is goed: niet fokken voor alleen maar geld, ook denken om welzijn van de hond..Maar hoe het hier verklaard wordt is te gek voor woorden ..![]()
![]()
- Mol
- Zeer actief
ach mens denk toch eens na joh, bijna elk ras heeft hang oren een doos vormige neusrug dit alles in niet natuurlijk elk jacht honden ras valt dus volgen jou zeggen onder misvorming, honden met krulhaar is ook een genitice afwijking van het natuurlijke, je p[raat echt naar je verstand die je niet hebt.irstas schreef:die vallen gewoon onder de hulphonden.minhie schreef:mjah sorry hoor..Uhh blindegeleidehonden dan..Die hebben ook echt wel een doel en werken ook graag ?? wat nou als die er niet zijn... De intentie is goed: niet fokken voor alleen maar geld, ook denken om welzijn van de hond..Maar hoe het hier verklaard wordt is te gek voor woorden ..![]()
![]()
er is geen ras wat niet gekreerd is door mensen hand dus teoreties gezien niet natuurlijk
mol
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
werkt een jachthond ook niet voor z'n baas? denk toch dat het ook iets is wat ie graag doet. En een boxer bijvoorbeeld is een werkhond die graag werkt maar dat kan dan weer niet volgens jou of wel?irstas schreef:haal het beste uit je eigen leven, en ook uit het leven van je hond.
werken voor de baas is juist wat een hond graag doet, maar daar heeft een hond wel een goede en gezonde bouw voor nodig.Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond

-
irstas
als een hond gewoon alles kan doen zonder daar lichaamlijke problemen van te ondevinden, is toch gewoon heerlijk voor de hond.malinois schreef:werkt een jachthond ook niet voor z'n baas? denk toch dat het ook iets is wat ie graag doet. En een boxer bijvoorbeeld is een werkhond die graag werkt maar dat kan dan weer niet volgens jou of wel?irstas schreef:haal het beste uit je eigen leven, en ook uit het leven van je hond.
waarom is fokken met honden eigenlijk gewoon iets wat iedere gek kan doen?het lijkt wel een legaal alternatief voor een wietplantage.
ik vind dat je als fokker je kennis en omgang met dieren moet kunnen bewijzen en een goeie huisvesting voor de dieren moet kunnen aantonen.
ook zou er een wet moeten zijn dat het niet meer dan 2 verschillende rassen mogen zijn.en en beperking van het aantal nesten per jaar.dit creert weer banen en zou een hoop geld besparen asiels zullen dan een stuk minder werk hebben.
dat ze in plaats van de wietplantages op te rollen, zich bezig houden met de broodfokkers.grof aanpakken die handel.