Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

partij voor de dieren!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

irstas schreef:
malinois schreef:
irstas schreef:haal het beste uit je eigen leven, en ook uit het leven van je hond.

Schaf dan ook alle herdershonden maar af,want die willen dan ook gewoon hond zijn i.p.v. drugshond.Of waakhond.Of verdedigingshond
werken voor de baas is juist wat een hond graag doet, maar daar heeft een hond wel een goede en gezonde bouw voor nodig.
werkt een jachthond ook niet voor z'n baas? denk toch dat het ook iets is wat ie graag doet. En een boxer bijvoorbeeld is een werkhond die graag werkt maar dat kan dan weer niet volgens jou of wel?
als een hond gewoon alles kan doen zonder daar lichaamlijke problemen van te ondevinden, is toch gewoon heerlijk voor de hond.

waarom is fokken met honden eigenlijk gewoon iets wat iedere gek kan doen?het lijkt wel een legaal alternatief voor een wietplantage.
ik vind dat je als fokker je kennis en omgang met dieren moet kunnen bewijzen en een goeie huisvesting voor de dieren moet kunnen aantonen.
ook zou er een wet moeten zijn dat het niet meer dan 2 verschillende rassen mogen zijn.en en beperking van het aantal nesten per jaar.dit creert weer banen en zou een hoop geld besparen asiels zullen dan een stuk minder werk hebben.
dat ze in plaats van de wietplantages op te rollen, zich bezig houden met de broodfokkers.grof aanpakken die handel.
kijk, en hier kan ik me nou deels zeker wel in vinden...maar nu zeg je het toch iets anders dan in berichten hiervoor...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

yamie schreef:
irstas schreef:
malinois schreef:
irstas schreef:haal het beste uit je eigen leven, en ook uit het leven van je hond.

werken voor de baas is juist wat een hond graag doet, maar daar heeft een hond wel een goede en gezonde bouw voor nodig.
werkt een jachthond ook niet voor z'n baas? denk toch dat het ook iets is wat ie graag doet. En een boxer bijvoorbeeld is een werkhond die graag werkt maar dat kan dan weer niet volgens jou of wel?
als een hond gewoon alles kan doen zonder daar lichaamlijke problemen van te ondevinden, is toch gewoon heerlijk voor de hond.

waarom is fokken met honden eigenlijk gewoon iets wat iedere gek kan doen?het lijkt wel een legaal alternatief voor een wietplantage.
ik vind dat je als fokker je kennis en omgang met dieren moet kunnen bewijzen en een goeie huisvesting voor de dieren moet kunnen aantonen.
ook zou er een wet moeten zijn dat het niet meer dan 2 verschillende rassen mogen zijn.en en beperking van het aantal nesten per jaar.dit creert weer banen en zou een hoop geld besparen asiels zullen dan een stuk minder werk hebben.
dat ze in plaats van de wietplantages op te rollen, zich bezig houden met de broodfokkers.grof aanpakken die handel.
kijk, en hier kan ik me nou deels zeker wel in vinden...maar nu zeg je het toch iets anders dan in berichten hiervoor...
uhhmm is dit niet al het geval???
dat je papiertje moet hale voor je gaat fokken en dat je kennel controlle krijgt.
en als je het groter aan wil pakken je verplicht bent honden en katten besluit te halen en of je asiel pension houder.

mol :8):
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Kennelcontrole krijg je alleen als je een kennelnaam aanvraagt en wat voor papieren moet je halen dan?
Volgens mij is alleen het honden- en kattenbesluit verplicht als je meer dan 20 pups per jaar fokt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mol
Zeer actief

Inge schreef:Kennelcontrole krijg je alleen als je een kennelnaam aanvraagt en wat voor papieren moet je halen dan?
Volgens mij is alleen het honden- en kattenbesluit verplicht als je meer dan 20 pups per jaar fokt :wink:
nou daar zit je zo aan is het niet 2 nestjes van 10 pups en je ben er
3 nestjes van 7 en je zit er ook.

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dat is ook weer waar, tenminste mensen die meerdere teven in huis hebben voor de fok :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mol schreef:
Inge schreef:Kennelcontrole krijg je alleen als je een kennelnaam aanvraagt en wat voor papieren moet je halen dan?
nou daar zit je zo aan is het niet 2 nestjes van 10 pups en je ben er
3 nestjes van 7 en je zit er ook.

das waar ja, ligt ook erg aan je ras, bij mij zou het wel vrij uitzonderlijk zijn om nestjes van 7 of laat staan 10 te krijgen....
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Mol schreef:
yamie schreef:
irstas schreef:
malinois schreef: werkt een jachthond ook niet voor z'n baas? denk toch dat het ook iets is wat ie graag doet. En een boxer bijvoorbeeld is een werkhond die graag werkt maar dat kan dan weer niet volgens jou of wel?

dat je papiertje moet hale voor je gaat fokken en dat je kennel controlle krijgt.
en als je het groter aan wil pakken je verplicht bent honden en katten besluit te halen en of je asiel pension houder.

als dit het geval was zouden er geen broodfokkers meer zijn, als je meer dan 20 puppies per jaar verkoopt ben je in mijn ogen een broodfokker jezelf onderhouden door levende wezens te fokken.,braak................ :devil:
Mol
Zeer actief

irstas schreef:
Mol schreef:
yamie schreef:
irstas schreef: als een hond gewoon alles kan doen zonder daar lichaamlijke problemen van te ondevinden, is toch gewoon heerlijk voor de hond.

als dit het geval was zouden er geen broodfokkers meer zijn, als je meer dan 20 puppies per jaar verkoopt ben je in mijn ogen een broodfokker jezelf onderhouden door levende wezens te fokken.,braak................ :devil:
tis goed met je achterlijke takke trol je lult naar het vestand dat je niet hebt, brood fok of gewoon fok is een wereld van verschil en het kan gebeuren als een fokker zijnde dat je met 3 nesten meer dan 20 puppies fokt en als je dan gelijk als broodfokker bestempeld woord door een geiteharen wolle sokken wereld verbeterraar , een kudde dier die dit soort dingen nog niet eens akn relativeren en in hokje wordt gestopt mogen ze van mij jou ook in het zelfde hokje stoppen als dat ze meenig groenlinks maf kezen doen

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

als dit het geval was zouden er geen broodfokkers meer zijn, als je meer dan 20 puppies per jaar verkoopt ben je in mijn ogen een broodfokker jezelf onderhouden door levende wezens te fokken.,braak................

Wat een nonsence!!!!

Als jij hard kan maken dat je met de opbrengst van 20 pups je een jaar in je onderhoud kan voorzien dan geef ik je gelijk.

Wat denk je nou zelf? :smile:

Beter is de serieuse fokker subsidie te geven zodat hij gezonde, rastypische honden kan fokken. Belonen die hap!!!!
Op die manier schift je het kaf van het koren en hebben broodfokkers die het niet zo nauw nemen het nazien

Maar heb je al eens gedacht aan een cariëre bij het dierenbevrijdings front? Misschien dat je daar je "ei" kwijt kan?
Lekker kippetjes bevrijden :smile2:
Geloof me, hier zul je geen anschluss krijgen meid en zul je alleen mensen tegen de haren strijken.

Ik zou zeggen ga nog lekker een zak hondenvoer kopen. Gemaakt van bio-industrie slachtafval en neem een vrijwilligersbaan bij Stichting Lekker Dier.
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

irstas schreef:
Mol schreef:
yamie schreef:
irstas schreef: als een hond gewoon alles kan doen zonder daar lichaamlijke problemen van te ondevinden, is toch gewoon heerlijk voor de hond.

:denken: :piew:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

irstas schreef:als dit het geval was zouden er geen broodfokkers meer zijn, als je meer dan 20 puppies per jaar verkoopt ben je in mijn ogen een broodfokker jezelf onderhouden door levende wezens te fokken.,braak................ :devil:
stond je achteraan toen de hersentjes uitgedeeld werden? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:en het kan gebeuren als een fokker zijnde dat je met 3 nesten meer dan 20 puppies fokt en als je dan gelijk als broodfokker bestempeld woord door een geiteharen wolle sokken wereld verbeterraar , een kudde dier die dit soort dingen nog niet eens akn relativeren en in hokje wordt gestopt mogen ze van mij jou ook in het zelfde hokje stoppen als dat ze meenig groenlinks maf kezen doen

:ok: Een van mijn honden komt uit een nest van 12. Dus nog 1 nest erbij van een beetje grootte en je hebt er al 20... :19:
wat een onzin zeg... maar goed, helaas zullen er altijd zulke mensen zijn op deze wereld die denken dat ze de wereldredder zijn :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

Marion. schreef:En ik stem NIET op de partij van de dieren.

Er zijn eerst nog een hoop andere dingen die geregeld moeten worden. Voor mijn dieren zorg ik zelf wel. Er zijn een hoop misstanden die aangepakt moeten worden, maar die met de dieren staat niet bovenaan.

Met vriendelijke groet,
Marion Overbeek

(dierenliefhebber, geen mensenliefhebber, maar toch)
marion, ik sluit me helemaal bij jou aan
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

nee positieve reacties ben ik niet op aan het wachten schijt op jullie allemaal, fokken uit liefde voor het ras is er niet meer bij, ik weet hoe erg het is heb ogen en oren krijg wel alles mee ja en ik weet er alles van juist doordat ik me er meer in ben gaan verdiepen weet ik dat het allemaal een grote comerciele klotezooi is.juist diegene die zich hier aangesproken voelen schrijven hier van die idiote tegenbeweringen ga mij niks wijs maken ik weet wel beter.alleen met exreme en harde acties kan hier iets aan gedaan worden, de vredige weg is een dode weg.
geen woorden maar moorden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

[quote="irstas" de vredige weg is een dode weg.
geen woorden maar moorden.[/quote]

Met het verkeerde been uit bed gestapt zeker :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

irstas schreef:nee positieve reacties ben ik niet op aan het wachten schijt op jullie allemaal, fokken uit liefde voor het ras is er niet meer bij, ik weet hoe erg het is heb ogen en oren krijg wel alles mee ja en ik weet er alles van juist doordat ik me er meer in ben gaan verdiepen weet ik dat het allemaal een grote comerciele klotezooi is.juist diegene die zich hier aangesproken voelen schrijven hier van die idiote tegenbeweringen ga mij niks wijs maken ik weet wel beter.alleen met exreme en harde acties kan hier iets aan gedaan worden, de vredige weg is een dode weg.
Kijk maar eens even bij de topic waarin ik vertel wat me dit weekend is overkomen met mijn zwangere teef.

Als we dan even gaan praten over geen liefde voor het ras en commercieel gebeuren zal ik je gelijk uit de droom helpen.

Mijn teef droeg 8 grote, voldragen pups die ik flink had kunnen verkopen. Op het moment dat mijn teef in gevaar was heeft geen haar op mijn hoofd nog aan die puppen gedacht, ze hadden ze gelijk in de vuilnisbak mogen gooien. Mijn teefje gaat altijd voor wat een pup ook opbrengt.
Ik heb nu dus geen pups, een doodzieke teef en een heel gepeperde dierenarts rekening. Daarbij het geld wat ik al heb uit gegeven voor het testen vooraf van de teef, de reu, de progesterontesten, de echo's, het extra voer voor mijn teef en noem alles maar op.
Al met al dus heel veel geld armer en een doodzieke teef rijker.

Denk je dat ik hier een seconde van wakker lig............... ja wel van mijn zieke hond die ikdag en nacht verzorg, ook van de zorgen om haar lig ik wakker. Maar dat geld kan me gestolen worden.

Noem je dit commercie?
Nee, dit is liefde voor mijn hond en mijn ras. Een droom die is geeindigd in een nachtmerrie.

En om lekker in jou taaltje mee te spreken, ik SCHIJT op jou en je gevaarlijke domme liefdeloze kletspraat :evil:
Mol
Zeer actief

irstas schreef:nee positieve reacties ben ik niet op aan het wachten schijt op jullie allemaal, fokken uit liefde voor het ras is er niet meer bij, ik weet hoe erg het is heb ogen en oren krijg wel alles mee ja en ik weet er alles van juist doordat ik me er meer in ben gaan verdiepen weet ik dat het allemaal een grote comerciele klotezooi is.juist diegene die zich hier aangesproken voelen schrijven hier van die idiote tegenbeweringen ga mij niks wijs maken ik weet wel beter.alleen met exreme en harde acties kan hier iets aan gedaan worden, de vredige weg is een dode weg.
mnes je kent mij niet en je kent mij beweeg redenen niet waarom ik fok.
dus ga jij nou maar lekker je ding doen maar hou lekker je waffel , je lijkt wel een folkert van de G type.

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

irstas schreef:
Mol schreef:
yamie schreef:

Dan komt jou hond ook bij een broodfokker vandaan. :roll:
Ik denk dat Diana ook wel 20 pups per jaar haalt.
Groetjes Els
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

nee positieve reacties ben ik niet op aan het wachten schijt op jullie allemaal, fokken uit liefde voor het ras is er niet meer bij, ik weet hoe erg het is heb ogen en oren krijg wel alles mee ja en ik weet er alles van juist doordat ik me er meer in ben gaan verdiepen weet ik dat het allemaal een grote comerciele klotezooi is.juist diegene die zich hier aangesproken voelen schrijven hier van die idiote tegenbeweringen ga mij niks wijs maken ik weet wel beter.alleen met exreme en harde acties kan hier iets aan gedaan worden, de vredige weg is een dode weg.

Wat zijn extreme harde acties?

Betekend dat ik mij zorgen moet gaan maken dat jij op een "kwade"dag mijn huis gaat bestormen en alle mishandelde doodgefokte dieren "vrij"gaat laten? :mrgreen:

Of ga je een bom plaatsen bij de hondeshows en zo je ongerieven laten blijken over het tentoonstellen van doorgefokte en zielig mishandelde dieren?

Of ligt het gooien van slagroomtaarten misschien meer in jou league?

Weet je wat ik denk?
Dat jij een meisje bent die waarschijnlijk altijd gepest is geweest op school en waar nooit naar geluisterd is. Hadden jou ouders geen aandacht genoeg voor je, zodat je nu uitwijkt naar de extremen om die broodnodige aandacht kan krijgen?
Jou hele relaas duidt op triestigheid van jou kant.
Je bent een triest kind met een triestige visie op deze wereld.

Een goeie beurt zou je goed doen! :cheer:

Deze uitspraken van jou vallen in de zelfde categorie als die moslim fundementalisten waar we op dit moment mee te kampen hebben.

"Geen woorden, maar moorden"

Dit heb jij niet zelf verzonnen, daar zit wsch een net zo zielig persoon achter als dat je zelf bent. Een nieuwe liefde misschien die je ogen geopend heeft en tevens je gezond verstand aangetast?
Volgens mij ben een gebrainwashed, dat kan gewoon niet anders.
Hoe krijg je die onzin uitgekraamd?

Ik gee je gelijk dat een aantal rassen niet functioneel meer zijn of dat daar eerst aan gesleuteld moet worden voordat het functioneel wordt. Maar jij spoort niet, laat je nakijken, ga een jaar naar Tibet en ga daar vrijwilligerswerk doen, doe een studie en wordt wijzer, ga in de politiek......DOE IETS NUTTIGS!!!!!!!!

Heb je werk?
Mijn gok is nee.
Jij bent gewoon zo'n proletarier die van mijn belastingcenten leeft en ook nog durft een mening te hebben.
Zo'n looser die op kosten van een ander leeft omwillen van zijn hogere levensdoel. Blablabla!

ZIELEPOOT!!!!!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ben je wel helemaal goed bij je hoofd :piew:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

zit in mijn beurs en die heb ik nooit bij me alleen als ik met de auto ga, voor de rest neem ik nooit iets mee.
Rij jij een auto!!!!!!
Vieze vuile millieu vervuiler!!!!
Weet je hoeveel bomen en dieren het loodje moeten leggen en gelegd hebben zodat jij je auto kan rijden. Weet je hoeveel invloed jij hebt op het uitgeput raken van de fossiele brandstof reserves?

1tje uit het asiel, 1tje via een colega en 1tje via de fokker.
Dit bericht is van 21 februari. Grappig dat je toen gewoon toegaf dat je hond van een fokker kwam terwijl nog geen 2 weken later je dat hersenloze relaas begon. In mijn ogen ben je zo labiel als een deur.
koffie en water.
Jij drinkt dus koffie en water....
Ik hoop wel dat het Max havelaar is, want jij als wereld verbeteraar moet toch weten dat vele koffie boeren afgeperst worden en in grote armoede leven omdat jij iedere dag je kopje koffie wil?

Neeltje schreef:
Doe gewoon als altijd want hoe hard we ook proberen, het klimaat zal toch wel veranderen, want dat heeft het altijd gedaan. En misschien helpen we 'n handje mee, maar tegenhouden zodat het hier altijd hetzelfde blijft, het is nog nooit hetzelfde geweest, en de krachten van de aarde en het heelal en alles wat erbij hoort die kunnen wij simpele mensen niet tegenhouden.

maar we hebben het wel zelf veroorzaakt. versnelt in ieder geval.we kunnen het zeker niet meer tegenhouden maar wel proberen het af te remmen.
:smile2: Zegt zij met haar auto en stroom in het bos!!!! decadent hoor!!!!
och ja zo denken anderen weer over ons hoe we het voor elkaar krijgen om friet met mayo te eten

ik vind het geen troep het is gewoon eten, ik zou wel eens mensenvlees willen proeven, lijkt me heerlijk hmmmmmmmmmm.......................

ik zit hier 5km van een dorp midden in het bos, denk dat ik vanavond de buren eens ga proeven....
:piew:
Niemand dwingt je om te lezen hoor...

Ik heb overigens Implanon gehad en dat was een ramp. Mirena wilde ze bij mij niet zetten inderdaad omdat ik nog nooit zwanger geweest was, maar na mijn ervaring met Implanon durf ik zelfs dat niet meer aan.
't Zijn maar weinig hormonen, maar wel maar 1'tje, waardoor mijn hormoonspiegel uit balans raakte met alle fijne bijverschijnselen van dien....

Nu slik ik weer gewoon een heeeele lichte pil, maar slik net zoals Jidde drie strippen door.
Jij slikt de PIL? Weet je hoeveel dieren daar voor gebruikt zijn voordat jij het veilige produkt iedere dag in je mond kan stoppen?
Tevens wel beter dat een figuur zoals jij aan geboorte beperking doet :mrgreen:

wel oneerlijk mijn vriend kreeg maar 55% omdat ik 20 uur werkte, nu krijgt hij 60% omdat ik geen inkomen meer heb.

dus andersom geld dat nog steeds niet.
Hahaha, ik had dus gelijk!!!!!
Nou gelukkig leef je niet van mijn belasting centen, maar die van mijn zuiderburen!!! Je blijft een zielepoot :cheer:
ik kan mezelf ook niet altijd beheersen, en snijd dan in mezelf, ik weet ook dat dit niet goed is maar toch doe ik het.als dit op komt zetten moet ik mezelf straffen voor de pijn die ik heb.met snijden in mijn armen en benen gaat mijn pijn weg en voel ik me weer rustig worden.

ja als buitenstaander is dit onbegrijpelijk, als je dit gevoel niet kent snap je niet waarom iemand dit doet, ik vind mijn littekens verschrikkelijk en schaam me ervoor, maar toch moet ik dit doen.
En ik had dus ook gelijk dat je een labiel persoon bent en dat jou huidige interesse in het extreem hardhandig aanpakken van ras fokkers gewoon een afvloeiing is van je andere obsessief-compulsieve stoornis.....

Ok, genoeg gespit in jou persoon, zo interessant ben je nu ook weer niet.

Maar ga eens langs je huisarts en vraag een een recept aand.
prozac schijnt voor velen wonderen te doen!!! :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ben niet eens een fokker :smile2:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Presa Pais bajos schreef:Deze uitspraken van jou vallen in de zelfde categorie als die moslim fundementalisten waar we op dit moment mee te kampen hebben.

"Geen woorden, maar moorden"
zulke mensen die zulke rare ideeen hebben moeten uitgeroeid worden niet de honden!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Presa Pais bajos schreef:Wat zijn extreme harde acties?

Betekend dat ik mij zorgen moet gaan maken dat jij op een "kwade"dag mijn huis gaat bestormen en alle mishandelde doodgefokte dieren "vrij"gaat laten? :mrgreen:
:smile: alle honden los laten en te laten overleven in de natuur.... zulke acties hebben die folkerttypetjes toch allemaal?
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Wat een stilte.....

In het geheim terroristische aanslagen aan het beramen of is het doorsnijden van je polsen toch gelukt?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

[quote="Presa Pais bajos"]Wat een stilte.....

In het geheim terroristische aanslagen aan het beramen of is het doorsnijden van je polsen toch gelukt?[/quote]

10 oxazepammetjes hebben hun uitwerking niet gemist :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

kitty schreef:
Kijk maar eens even bij de topic waarin ik vertel wat me dit weekend is overkomen met mijn zwangere teef.

Als we dan even gaan praten over geen liefde voor het ras en commercieel gebeuren zal ik je gelijk uit de droom helpen.

Mijn teef droeg 8 grote, voldragen pups die ik flink had kunnen verkopen. Op het moment dat mijn teef in gevaar was heeft geen haar op mijn hoofd nog aan die puppen gedacht, ze hadden ze gelijk in de vuilnisbak mogen gooien. Mijn teefje gaat altijd voor wat een pup ook opbrengt.
Ik heb nu dus geen pups, een doodzieke teef en een heel gepeperde dierenarts rekening. Daarbij het geld wat ik al heb uit gegeven voor het testen vooraf van de teef, de reu, de progesterontesten, de echo's, het extra voer voor mijn teef en noem alles maar op.
Al met al dus heel veel geld armer en een doodzieke teef rijker.

Denk je dat ik hier een seconde van wakker lig............... ja wel van mijn zieke hond die ikdag en nacht verzorg, ook van de zorgen om haar lig ik wakker. Maar dat geld kan me gestolen worden.

Noem je dit commercie?
Nee, dit is liefde voor mijn hond en mijn ras. Een droom die is geeindigd in een nachtmerrie.

En om lekker in jou taaltje mee te spreken, ik SCHIJT op jou en je gevaarlijke domme liefdeloze kletspraat :evil:
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Amen, Kitty, ik denk er exact hetzelfde over, al heb ik (god zij dank) nog niet de ervaring mee hoeven maken die jij nu net achter de rug hebt.
De teef gaat voor alles, wat er ook moet gebeuren om haar erdoorheen te slepen, al gaat dat ten koste van 15 pups en welke financiële aderlating dan ook, zal hier ook altijd gedaan worden.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

linda schreef:
Ik zal nooit een hond van een fokker halen, waarom niet ? omdat ik gewoon een voorliefde heb voor buitenlandse zwerfhonden. Dat maakt mij net zo gestoord als de fokkers, de goede fokkers die een liefde hebben voor een bepaald ras. Er zit wel degelijk kaf tussen het koren maar de goede fokkers gaan op een verantwoorde manier met het ras om en hebben echte liefde voor hun honden !
Verder vindt ik je aanval op de fokkers zeer beslist niet getuigen van deskundigheid en inzicht want dan had je dit geweten.
Er zit namelijk een groot verschil tussen broodfokkers en goede fokkers dus of je bent gewoon uit op een ordinaire rel of je bent laat ik het beschaafd zeggen niet een van de intelligentsten :mrgreen: In het laatste geval denk ik dat men je dan maar moet vergeven voor alle onzin die je eruit kraamt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Addy
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

als ik de uitspraken van de persoon die deze discussie gestart heeft zo eens even doorlees, is het het niet eens waard om met deze persoon een discussie aan te gaan
wat een mafkees :devil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Addy schreef:
linda schreef:
Ik zal nooit een hond van een fokker halen, waarom niet ? omdat ik gewoon een voorliefde heb voor buitenlandse zwerfhonden. Dat maakt mij net zo gestoord als de fokkers, de goede fokkers die een liefde hebben voor een bepaald ras. Er zit wel degelijk kaf tussen het koren maar de goede fokkers gaan op een verantwoorde manier met het ras om en hebben echte liefde voor hun honden !
Verder vindt ik je aanval op de fokkers zeer beslist niet getuigen van deskundigheid en inzicht want dan had je dit geweten.
Er zit namelijk een groot verschil tussen broodfokkers en goede fokkers dus of je bent gewoon uit op een ordinaire rel of je bent laat ik het beschaafd zeggen niet een van de intelligentsten :mrgreen: In het laatste geval denk ik dat men je dan maar moet vergeven voor alle onzin die je eruit kraamt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Addy
Wij "kennen" Irstas langer dan vandaag hier :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”