Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Granenvrij diepvriesvoer in Belgie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Granenvrij diepvriesvoer in Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Naar ik heb vernomen kan je granenvrij krijgen in Nederland,
is dat ook te verkrijgen in Belgie ?
Kheb net een email naar Duck verstuurd, maar misschien weet iemand het hier ?

Is er ook droogvoer granenvrij ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

in brokken zit ongeveer voor 50% granen.

en in duck dacht ik 5%
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Kent iemand dit ??

BENTO KRONEN Nutritional Balance All Breeds Growth Lamb & Rice : lam als belangrijkste dierlijke eiwitbron en rijst als glutenvrij graan. Deze hypoallergene kwaliteitsvoeding is bijzonder geschikt voor overgevoelige of allergische honden. All Breeds Growth Lamb & Rice bevat alle voedingsstoffen die jonge honden tijdens de groeiperiode nodig hebben. De evenwichtige samenstelling garandeert een optimale conditie. De hoge gehalten aan essentiële vetzuren zorgen voor een glanzende, gezonde vacht. De aanwezige fructo-oligosachariden (Florastimul) waarborgen een evenwichtige darmflora en een optimale darmwerking. Bevat geen synthetische bewaarmiddelen, kleur- of smaakstoffen

Indicatieve voederwaarden
Ruw eiwit 27 %
Ruw vet 15 %
Ruwe celstof 3 %
Ruwe as 6,5 %
Calcium 1,2 %
Fosfor 1 %
Natrium 0,55 %
Koper-koper(II)sulfaat 20 mg/kg
Vitamine A 16.000 IE/kg
Vitamine D3 1.375 IE/kg
Vitamine E 140 mg/kg
Beta-caroteen 10 mg/kg

Metaboliseerbare energie: 4.010 Kcal/kg; calorische distributie: eiwit 26,9 % - vet 33,7 % - koolhydraten 39,4 %.

Ingrediënten
Rijst
Lamsmeel (min. 16 %)
Dierlijk vet
Bietenpulp
Gedehydreerde vis
Lijnzaad
Biergist
Zout
Mineralen
Fructo-oligosachariden
Lecithine (0,2 %)
Natriumpyrofosfaat
Goudsbloemextract
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Bento 39.4% koolhydraten, da's een veelvoud van de koolhydraten die in versvlees zitten, ook in Duck zit veel minder.
Lamsmeel min. 16% en rijst... Als je overweegt om lam en rijst te gaan geven dan kun je beter Duck Lam en Rijst geven. Daar zit tenminste nog echt lamsvlees in en geen meel. En wel 73% tegenover 16% bij Bento. :ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

In alle versvleesvoeders die ik ken zit veel minder graan dan in alle mogelijke brokken. Hooguit de soort graan kan verschillen.
Ik geloof Energique of Carnibest heeft nu ook een granenvrije versie? Maar dan zou je even op hun sites moeten kijken daarvoor.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

binno schreef:Bento 39.4% koolhydraten, da's een veelvoud van de koolhydraten die in versvlees zitten, ook in Duck zit veel minder.
Lamsmeel min. 16% en rijst... Als je overweegt om lam en rijst te gaan geven dan kun je beter Duck Lam en Rijst geven. Daar zit tenminste nog echt lamsvlees in en geen meel. En wel 73% tegenover 16% bij Bento. :ok:
Als je het goed leest kom je op hele ander getaqllen uit, als 39,4% van de calorieen uit koolhydraten komt, zegt dat dus niet dat er 39,4% koolhydraten inzit.
en de 73% lam in Duck hoeveel % van de droge stof is dat?
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:. All Breeds Growth Lamb & Rice bevat alle voedingsstoffen die jonge honden tijdens de groeiperiode nodig hebben.
Ik weet niet of dit voer dan bij jouw Lukaatje past, is toch geen groeiende hond meer?
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

Sjiel schreef:
binno schreef:Bento 39.4% koolhydraten, da's een veelvoud van de koolhydraten die in versvlees zitten, ook in Duck zit veel minder.
Als je het goed leest kom je op hele ander getaqllen uit, als 39,4% van de calorieen uit koolhydraten komt, zegt dat dus niet dat er 39,4% koolhydraten inzit.
en de 73% lam in Duck hoeveel % van de droge stof is dat?
Heb waarschijnlijk de vergelijking niet correct gelezen omdat het bij Bento gaat om de "calorische distributie" en bij Duck heb ik gewoon de ingredienten gelezen. Maar dat neemt niet weg dat er in versvleesvoeding nog altijd veel minder koolhydraten zitten als in brok.
Maar ik denk wel dat bij versvlees, in dit geval Duck, dan de 73% lamsvlees, gewoon als 73% lamsvlees mag gelezen worden? (Ingredienten: 73% lamsvlees, 20% rijstvlokken, plantaardige olie) :19:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

in de brokken van nutro choice zit ook weinig graan
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

In Frank's Pro Gold zit geen graan of soja, alleen rijst (en bietenpulp), maar daar zit weer BHA en BHT in...
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

van Duck kan je ook enkelvoudige versies kopen, dat is gemalen vlees en botten zonder graan. Volgens Duck moet je dan zelf graan en groenten toevoegen, maar veel details konden of wilden ze me niet geven.
groetjes!Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

binno schreef:Maar ik denk wel dat bij versvlees, in dit geval Duck, dan de 73% lamsvlees, gewoon als 73% lamsvlees mag gelezen worden? (Ingredienten: 73% lamsvlees, 20% rijstvlokken, plantaardige olie) :19:
73% lamsvlees met ongeveer 63% vocht en 20 % rijstvlokken met hooguit 10% vocht.

Van 100 gram duck is 73 g lamsvlees en 20 g rijstvlokken.
van het lam is 73*0.37=27 g droge stof
van de rijst is 20*0.9=18 g droge stof

Als je het zo leest ziet het er heel anders uit.
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

Sjiel schreef:
binno schreef:Maar ik denk wel dat bij versvlees, in dit geval Duck, dan de 73% lamsvlees, gewoon als 73% lamsvlees mag gelezen worden? (Ingredienten: 73% lamsvlees, 20% rijstvlokken, plantaardige olie) :19:
73% lamsvlees met ongeveer 63% vocht en 20 % rijstvlokken met hooguit 10% vocht.

Van 100 gram duck is 73 g lamsvlees en 20 g rijstvlokken.
van het lam is 73*0.37=27 g droge stof
van de rijst is 20*0.9=18 g droge stof

Als je het zo leest ziet het er heel anders uit.
Inderdaad :mrgreen: ... maar ik snap het niet helemaal. :denken:
De 63% vocht bij Duck L&R slaat trouwens op het geheel en niet alleen op het percentage lamsvlees... waarom dan nog een keer 10% uit het percentage rijst? Ik kan niet meer volgen... :19:
En waar ik oorspronkelijk naartoe wilde met het hogere percentage lamsvlees is vooral dat je bij versvlees nog weet en ziet dat je vlees geeft. Bij Bento (en andere brokken) weet je dat niet en zien doe je het al helemaal niet meer: lamsmeel, rijst, bietenpulp,... verhit en behandeld, vitamines aan toegevoegd omdat ze eerst verloren gegaan zijn, en dan geperst tot een droog brokje. Als ik mag kiezen... :wink:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Afhankelijk van het vetpercentage is het droge stofgehalte van vlees tussen de 24 en 45 %.
Gedroogde producten bevatten 85-90 % droge stof.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”