Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groesbeek 6 maart, definitieve afspraak

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Marion.

Groesbeek 6 maart, definitieve afspraak

Ongelezen bericht door Marion. »

Afspreken om kwart voor 12 bij de P aan het begin van de blauwe lijn. Dat is vlakbij Hotel de Wolfsberg, Mooksebaan 12, Groesbeek.
Om 12 uur gaan we de blauwe lijn lopen, de korte route gaat rechtstreeks naar Herberg 't Zwaantje, Groesbeekseweg 106 in Mook (dat is ongeveer 5,5 km schat ik). De lange-lopers gaan net voor het spoor rechtsaf en pikken de rode route dan nog mee, die hebben dan voor de pauze 9 km gelopen. Op de terugweg doen we groen, dat zal zo'n 6 km zijn. Afkorters kunnen eventueel onderweg die gele al meepikken, die hoeven dan na de pauze maar een km of 3 denk ik...

Afbeelding

In principe hebben we 2 groepen lopers, degenen die de verkorte route lopen en degenen die de volle km lopen. Ik maak voor iedereen plattegrondjes, en dus kunnen we in onderling overleg ter plaatse een andere route kiezen. Bv als er teveel asociale mountainbikers zijn, of als we het een beetje koud hebben. Of als er een puppenkind is, die moe is.

Wie wil :mrgreen:
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Ja, ik wil :mrgreen: .
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Bayo
Actief
Contacteer:

YES, alles is geregeld

Ongelezen bericht door Bayo »

Hallo organisatie, bedankt voor de informatie. Ook prettig dat het niet verstopt staat in de andere 14 pagina's, maar dat het in een nieuw bericht staat. Tot zondag. Petra Holierhoek met Bayo
Petra Holierhoek & Bayo
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Marion,

Dat ziet er goed uit. Er is dus een wandeling van 8 km. en een wandeling van 15 km., als ik het goed begrijp?
Marion.

Scooby schreef:Hoi Marion,

Dat ziet er goed uit. Er is dus een wandeling van 8 km. en een wandeling van 15 km., als ik het goed begrijp?
Yep, zoiets schat ik in. Maar ik maak plattegrondjes voor iedereen, zodat we er in onderling overleg van af kunnen wijken en toch niet verdwalen :mrgreen:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ziet er interessant uit. Ben heel benieuwd naar het natuurschoon rondom Groesbeek.
Dus ijs en weder dienende ben ik van de partij.

Groet, Sieneke
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Even een vraagje; zou het niet te koud zijn voor de honden om zo ver te wandelen? Het wordt zondag ongeveer 1 graad. Dan denk ik met name aan de kortharige honden? En er ligt waarschijnlijk nog bevroren sneeuw. Zou dan wel kunnen met hun voetjes? Of zie ik nu weer allemaal beren op de weg?
Ik wil heel graag wandelen, hoor maar ik wil niet dat de honden er de dupe van worden dat wij zo graag willen wandelen. Hoe denken jullie daarover?
Laatst gewijzigd door Scooby op 03 mar 2005 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Het is echt niet te koud hoor!! Zolang je maar geen lange pauzes houd onderweg.
Het is belangrijk om in beweging te blijven. Honden kunnen daar wel tegen!
Ik heb er in iedergeval erg veel zin in!! Vind het heerlijk dat koude weer!!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sandro schreef:Ik heb er in iedergeval erg veel zin in!! Vind het heerlijk dat koude weer!!
:mrgreen: Ik ga dus ook mee :mrgreen:
Schrijf maar op het lijstje:

Charlotte met twee honden (Yildah en Rover)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hé Charlotte,

Leuk, dat je ook mee gaat! :ok:
Marion.

Sandro schreef:
Sandro schreef:Ik heb er in iedergeval erg veel zin in!! Vind het heerlijk dat koude weer!!
:mrgreen: Ik ga dus ook mee :mrgreen:
Schrijf maar op het lijstje:

Charlotte met twee honden (Yildah en Rover)
Leuk, Charlotte! Gezellig!

En nee, ik denk ook niet dat het te koud is. Misschien kan ik er niet over meepraten omdat mijn honden ondervacht hebben, maar het laatste waar ik me zorgen over maak is of het te koud is voor ze (heb ik het dus niet over mezelf :mrgreen: ). Bij mij zwemmen ze ook bij -10. En wij stappen gewoon door, en krijgen het daardoor niet koud, en de honden rennen gewoon door en krijgen het al helemaal niet koud :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:En nee, ik denk ook niet dat het te koud is. Misschien kan ik er niet over meepraten omdat mijn honden ondervacht hebben, maar het laatste waar ik me zorgen over maak is of het te koud is voor ze (heb ik het dus niet over mezelf :mrgreen: ). Bij mij zwemmen ze ook bij -10. En wij stappen gewoon door, en krijgen het daardoor niet koud, en de honden rennen gewoon door en krijgen het al helemaal niet koud :wink:
Hoi Marion,

Ik doelde dus ook niet op jouw honden, maar bijvoorbeeld wel op die van mij. Levi heeft een erg kortharige vacht en Levi is ook geen hond die lekker gaat rennen tijdens een wandeling met onbekende honden. (Levi zwemt uberhaupt niet, dus al helemaal niet bij -10! :wink: ) Ik vraag me dus echt serieus af of het niet te koud zal zijn voor haar. (En ik ben helemaal geen miep met mijn honden, maar 5 of 17 km. wandelen in die kou, vind ik wel een verschil...)
Laatst gewijzigd door Scooby op 04 mar 2005 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Scooby schreef:(En ik ben helemaal geen miep met mijn honden, maar 5 of 17 km. wandelen in die kou, vind ik wel een verschil...)
Maar ga jezelf eens na: met 5 km lopen heb je het koud, maar met 17 km doorlopen krijg je het lekker warm. Als ik 's avonds een blokje omga dan trek ik handschoenen aan. Met een lange wandeling nooit! En heb ik altijd heerlijke warme handen dan, ondanks dat ik meestal ook nog een fototoestel vast heb :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:(En ik ben helemaal geen miep met mijn honden, maar 5 of 17 km. wandelen in die kou, vind ik wel een verschil...)
Maar ga jezelf eens na: met 5 km lopen heb je het koud, maar met 17 km doorlopen krijg je het lekker warm. Als ik 's avonds een blokje omga dan trek ik handschoenen aan. Met een lange wandeling nooit! En heb ik altijd heerlijke warme handen dan, ondanks dat ik meestal ook nog een fototoestel vast heb :wink:
Hoi Marion,

Woehaha, ik he ALTIJD koude handen met of zonder handschoenen. :wink:
Nee, maar ik zit ook aan de voetzooltjes te denken en de bevroren sneeuw waar ze dan uren op moeten lopen. Zou dat geen kwaad kunnen?
Laatst gewijzigd door Scooby op 04 mar 2005 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Scooby schreef:Hoi Annemieke,
(Marion is het :mrgreen: )
Scooby schreef:Nee, maar ik zit ook aan de voetzooltjes te denken en de bevroren sneeuw waar ze dan uren op moeten lopen. Zou dat geen kwaad kunnen?
In Oostenrijk of Sauerland smeer ik ze altijd in met vaseline. Denk dat jij juist het probleem van de lange haren tussen de zooltjes niet hebt (of eh, je honden bedoel ik), maar vaseline op de zooltjes kan nooit kwaad.
Bas Rouge
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi,

Even een vraagje; zou het niet te koud zijn voor de honden om zo ver te wandelen? Het wordt zondag ongeveer 1 graad. Dan denk ik met name aan de kortharige honden? En er ligt waarschijnlijk nog bevroren sneeuw. Zou dan wel kunnen met hun voetjes? Of zie ik nu weer allemaal beren op de weg?
Ik wil heel graag wandelen, hoor maar ik wil niet dat de honden er de dupe van worden dat wij zo graag willen wandelen. Hoe denken jullie daarover?
Hmm, tja de kou an sich is niet iets waar ik me zorgen om maak met mijn honden. Ik kan het me echter wel voorstellen met een Dog, die dunne vachten maakt ze natuurlijk wel kwetsbaar voor kou.
~karin~
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ~karin~ »

Om kwart voor 12 in Groesbeek :ok: . Ik neem Rabbi en Raja mee, voor Rubio is het te koud en te ver. Waarschijnlijk gaat mijn buurvrouw ook mee met haar hond.
Tot zondag!
Afbeelding
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

als ik beter ben, ben ik er. Anders lig ik nog in bed :boos: :boos:
Bayo
Actief
Contacteer:

Koud, hoe bedoel je

Ongelezen bericht door Bayo »

Hallo, afgelopen zondag ben ik met Bayo en 3 andere honden naar het strand bij Den Haag geweest. Voor de kou ben ik niet bang, want Bayo en Fylkir liepen zonder problemen zo door het koude zeewater heen. Ik kreeg het koud als ik naar ze keek, maar zij niet. Vrolijk spelen door het water en over het strand. Dus ik denk als we de pauzes niet te lang maken en een lekker wandeltempo hebben, dan moet het lukken. Vaseline helpt trouwens goed tegen de sneeuw, ook tegen het uitdrogen bij strooizout op de weg. Succes allemaal en tot ziens,
Petra Holierhoek & Bayo
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:In Oostenrijk of Sauerland smeer ik ze altijd in met vaseline. Denk dat jij juist het probleem van de lange haren tussen de zooltjes niet hebt (of eh, je honden bedoel ik), maar vaseline op de zooltjes kan nooit kwaad.
Hoi Marion(!) :wink: ,

Maar dat loopt een hond er op zo'n afstand toch zo onderuit?
Marion.

Scooby schreef:Maar dat loopt een hond er op zo'n afstand toch zo onderuit?
Potje mee?

Ik weet het niet, Karen :19: Ik weet wel dat wij vaker deze afstanden hebben gelopen, ook in de sneeuw. Het ergste wat ik mee heb gemaakt, is dat Miep middenop de weg bleef zitten en niet meer wilde lopen. Klein ijsklompje tussen haar zooltjes. Weggehaald en niets meer aan de hand.

En dan ook nog: wij blijven continu redelijk dicht in de buurt van de auto's en/of de herberg. Als er ergens iets niet goed gaat zijn we zo in veiliger oorden, toch?

Sieneke, Karin en Petra: Leuk dat jullie meegaan! Rob, ik hoop dat je je op tijd fit voelt :ok:
Zal ik via PB mijn mobiele nummer even doormailen naar iedere potentiële deelnemer?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Hmm, tja de kou an sich is niet iets waar ik me zorgen om maak met mijn honden. Ik kan het me echter wel voorstellen met een Dog, die dunne vachten maakt ze natuurlijk wel kwetsbaar voor kou.
Hoi Sieneke,

Ja, dat bedoel ik dus... Zou het wel verantwoord zijn om met Levi zo ver mee te gaan wandelen met deze kou? :19:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Zal ik via PB mijn mobiele nummer even doormailen naar iedere potentiële deelnemer?
Hoi Marion,

Dat is goed.
Dionne Hoeben
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dionne Hoeben »

Hallo,

Als het weer niet tegek wordt wil ik ook graag mee, mjn galgo-dame krijgt dan wel haar jas aan, die heeft wel een dun velletje maar als ze los kan rennen zal dat niet nodig zijn denk ik! En Lucky kan wel wat meer kou hebben.

In het bos waait het meestal ook niet zo koud dus wij hebben er wel zin in!

Groetjes en hopelijk tot zondag :ok:
Afbeelding

mijn hartediefjes...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hé, wat leuk. Het wordt toch al een aardig clubje zo! :ok:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Gaan er nog steeds mensen mee die de korte route lopen?
Zo ja, dan kom ik ook mee, mits mijn auto het weer doet (wilde vanochtend niet starten).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Bas Rouge
Zeer actief

Het enige waar ik toch wat zorgen over heb is de toestand van de wegen. Gister zijn bij Gorinchem twee mensen overleden na een botsing tgv mist en gladheid.

Gisteren aan het eind van de dag was het hier in DH bar en boos. Ben met 20 kilometer/uur na het werk naar huis gereden. Met dat vaartje duurt het wel heel lang voordat ik in Groesbeek aankom :roll: .

We'll see!

Groet, Sieneke
Marion.

Belle schreef:Gaan er nog steeds mensen mee die de korte route lopen?
Zo ja, dan kom ik ook mee, mits mijn auto het weer doet (wilde vanochtend niet starten).
Ja, in elk geval Maureen :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Het enige waar ik toch wat zorgen over heb is de toestand van de wegen. Gister zijn bij Gorinchem twee mensen overleden na een botsing tgv mist en gladheid.

Gisteren aan het eind van de dag was het hier in DH bar en boos. Ben met 20 kilometer/uur na het werk naar huis gereden. Met dat vaartje duurt het wel heel lang voordat ik in Groesbeek aankom :roll: .

We'll see!

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

De verwachtingen zijn dat het vanavond opklaart en droog blijft en dat het morgen lekker weer met zelfs een zonnetje gaat worden:

"Komende nacht koelt het tijdens opklaringen weer flink af. In het
binnenland vriest het op de meeste plaatsen matig. Er staat een
overwegend matige, aan zee (vrij) krachtige noord- tot noordoosten wind.
Zondag schijnt zo nu en dan de zon, en het blijft op de meeste plaatsen
droog."
Bas Rouge
Zeer actief

Scooby schreef:
Bas Rouge schreef:Het enige waar ik toch wat zorgen over heb is de toestand van de wegen. Gister zijn bij Gorinchem twee mensen overleden na een botsing tgv mist en gladheid.

We'll see!

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

De verwachtingen zijn dat het vanavond opklaart en droog blijft en dat het morgen lekker weer met zelfs een zonnetje gaat worden:

"Komende nacht koelt het tijdens opklaringen weer flink af. In het
binnenland vriest het op de meeste plaatsen matig. Er staat een
overwegend matige, aan zee (vrij) krachtige noord- tot noordoosten wind.
Zondag schijnt zo nu en dan de zon, en het blijft op de meeste plaatsen
droog."

He, bedankt Karen,

Het wordt morgen dus zeer aangenaam.
Ik heb ook even op weerkamer.nl gekeken. Behalve dat het vannacht weer flink gaat vriezen ziet her er prima uit.

Heb je al iets besloten w.b. Levi en de kou.
Wellicht dat je gewoon kunt komen en halverwege als het Levi toch te koud is met de ploeg met de kortere route meelopen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”