Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties! Ik heb ook een hoop moeten lezen voor ik hier wat afwist en reken maar dat de training die ik straks krijg ook een hele pittige zal zijn!
Ik vind het ook juist te prijzen dat ze zo nauw kijken naar de mens die de hond zal krijgen en niet zomaar een hond plaatsen bij iemand die toevallig bovenaan de wachtlijst staat.
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat zij de hond die het beste bij mij past voor mij uitkiezen en ja, ik ben dan wel enigszins beperkt in mijn mobiliteit, maar ik kom met mijn scootmobiel verder dan iemand die aan de wandel is met zijn hond, denk ik...? En het is het belangrijkste dat de hond goed naar mij leert luisteren en dat ik er van op aan kan, dat hij ook echt kómt als ik hem roep! En ze hebben mij gegarandeerd dat ik dat ook heel goed ga leren tijdens de training, Ãk zal zijn énige baasje zijn en de rest van het gezin moet de hond de eerste maanden zo veel mogelijk negeren, hoe moeilijk dat ook zal zijn! Na een half jaar, als we allebei "geslaagd" zijn en helemaal op elkaar ingespeeld zijn, mogen de andere gezinsleden ook wat meer aandacht aan de hond besteden, maar Ãk blijf zijn baasje en als ie dat maar weet

!
Ik ben immers nog lang niet seniel of dement, ik heb een sterk karakter en een ijzersterke wil, dus ik ben klaar voor de uitdaging en voor al het huiswerk, trainingen en verslagen maken, want datr ik er héél véél mee bezig zal zijn is een feit, dit wordt een 24-uurstaak, voor ons beiden!
Bovendien heb ik ook mijn 2 dochters opgevoed met consequent zijn, veel liefde en strakke regels en daar varen ze nu nog wél bij!
Ik hoop dat ik jullie nu wat meer heb gerustgesteld en trouwens een Border is zo geschikt omdat die het heerlijk vindt om te wérken voor en mét zijn baas, of dat nou met schapen is of om op de deurbel te reageren en de deur open te doen, omdat ik daar niet zo snel ben en de mensen om die reden niet zomaar weg gaan, voor ik open heb gedaan!
Groetjes, Marion