Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke hond is rustig in huis ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

Re: welke hond is rustig in huis ?

Ongelezen bericht door rianneke »

Mama Sanneke schreef:
rianneke schreef:
lilalila schreef:Hallo allemaal,

Je hoort nogal eens dat kleine honden in huis drukker zijn dan grotere hondenrassen. Ik ben benieuwd of jullie kleine of middelgrote hondenrassen kennen die (mits ze natuurlijk lekker hebben gewandeld) in huis rustig hun mandje opzoeken.

groetjes, :wink:

lilalila
Ik denk dat je dat niet per ras kan zeggen. Onze hond is best druk maar kan ook lekker gaan slapen. Zowieso zijn jonge honden drukker dan oudere honden, maar het ligt net als bij mensen gewoon aan het karakter en de gezondheid van de hond. Een lhasa apso is trouwens wel een aanrader! ahhaa

groetjes

rianne en mijn lhasa apso layka
:ok:

Hé wat een prachtig hondeke heb jij daar, da's helemaal mijn keuze.

haha dankjewel, inderdaad een super hondje haha , Het is een lhasa apso
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb een whippet en met de juiste opvoeding, voldoende bewegingen en een goede hondkeuze is volgens mij elke hond rustig in huis.
weg gehaald zit een virus in
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb 2 Goldens. Samen zijn ze sterk en dwingend. Al dat geloop (zeker 4 uur op een dag, en da's nog niet genoeg voor Saar) hoeft voor Miep niet zo nodig. Ze sjouwt wel mee hoor, maar Saar is degene die heel erg nodig eindelijk weer eens wil wandelen.

In huis is Miep de dolle. Al was ze net nog zo moe tijdens het lopen, in huis is ze ineens weer helemaal het hondje. Voor Saar hoeft het dan zo nodig niet. Maar ach, als dat babietje dat nou zo graag wil, dan gaat ze wel weer de tuin in.

Heb je er last van in huis? Nee, ze vermaken en vermoeien elkaar wel.

Kan ik tegen de één of ander zeggen "lig en blijf lig, en over 5 uurtjes mag je opstaan"
Nee. Dan heb ik in elk geval 1 giga-etter in huis denk ik.
simoon
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door simoon »

Scooby schreef:Hoi Lilalila,

Duitse doggen zijn absoluut rustig in huis! :wink:
kan d'r alleen maar gelijk geven (da's trouwens wel vaker geloof ik :roll: )

misschien een bulldog? of is die weer te klein?
Groetjes Simone Noor & Enzo!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wie het laatst lacht, is traag van begrip!
http://www.adopteereenhangbuikzwijn.nl/
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Mijn honden zijn na een wandeling altijd rustig in huis en slapen lekker veel. Ik heb een border collie, kelpie en manchester terrier, drie sportieve honden... De liggen nu ook lekker te pitten. Denk dat jezelf veel in de hand heb voldoende beweging, regelmaat en rust.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

rianneke schreef:
Mama Sanneke schreef:
rianneke schreef:
lilalila schreef:Hallo allemaal,

Je hoort nogal eens dat kleine honden in huis drukker zijn dan grotere hondenrassen. Ik ben benieuwd of jullie kleine of middelgrote hondenrassen kennen die (mits ze natuurlijk lekker hebben gewandeld) in huis rustig hun mandje opzoeken.

groetjes, :wink:

lilalila
Ik denk dat je dat niet per ras kan zeggen. Onze hond is best druk maar kan ook lekker gaan slapen. Zowieso zijn jonge honden drukker dan oudere honden, maar het ligt net als bij mensen gewoon aan het karakter en de gezondheid van de hond. Een lhasa apso is trouwens wel een aanrader! ahhaa

groetjes

OOO hij is van de woezewoezewoeze, ben gek op je hondje, ma"k hem hebbe :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
*duitseherderfan*
nieuw lid

Ongelezen bericht door *duitseherderfan* »

Onze hond ligt meestal te slapen aleen als je zegt: ga je mee lopen word hij actief :wink:
Groetjes, Richard en Duitser Bo
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn honden zijn heel rustig in huis.

Maar er wordt ook minstens 4 uur per dag met ze gelopen. En als er sneeuw buiten ligt, dan vinden ze toch dat ze wel erg weinig uitgelaten worden. En gaan ze voor je zitten en piepen dat ze wel erg nodig naar buiten moeten.
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Marion. schreef:Mijn honden zijn heel rustig in huis.

Maar er wordt ook minstens 4 uur per dag met ze gelopen. En als er sneeuw buiten ligt, dan vinden ze toch dat ze wel erg weinig uitgelaten worden. En gaan ze voor je zitten en piepen dat ze wel erg nodig naar buiten moeten.
Hier ook 2 meisjes die binnen heel rustig zijn en meestal liggen te slapen. :wink: Ze worden overdag lang uitgelaten, kunnen al hun energie kwijt. Met de sneeuw deze week word ik lichtelijk gestoord van Nanou die de hele dag voor de deur zit te mauwen.... :Q:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Mama Sanneke schreef:
rianneke schreef:
Mama Sanneke schreef:
rianneke schreef: Ik denk dat je dat niet per ras kan zeggen. Onze hond is best druk maar kan ook lekker gaan slapen. Zowieso zijn jonge honden drukker dan oudere honden, maar het ligt net als bij mensen gewoon aan het karakter en de gezondheid van de hond. Een lhasa apso is trouwens wel een aanrader! ahhaa

groetjes

OOO hij is van de woezewoezewoeze, ben gek op je hondje, ma"k hem hebbe :wink:

haha dat had je gewild, hahah.
Echt niet hoor ze is echt mijn schatje. Ken je het ras wel de lhasa apso? Wat heb jij voor een ras eigenlijk?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:denken: Ik heb een Border Collie :boos: die heeft helemaal geen rust in zijn kont :N: korte slaapjes en hij is weer aktief :19: hij is toch al 10 jaar,het blijft een werk hond :ok:
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Whippets zijn heerlijke rustige honden in huis.
Ik vind het een geweldig ras.

Gr Bertus.
serviesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door serviesje »

een yorks terrier is rustig.
een cavaliertje wilt vaak spelen,maar ook rustig,zij zijn bekent als kinderhondjes.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Zelfs Doerak, mijn Jack Russelltje is een huis hartstikke rustig. Hij ligt meestal ergens bij mij in de buurt. Hij krijgt wel veel beweging, maar ook toen dat door griep een keer wat minder was merkte ik geen verschil.
Hij mag binnen wel spelen, maar niet met een bal...dat moet ik er eerlijk bij zeggen. Doerak en een bal is een vreselijk gekmakende combi en dat is niet erg, maar binnen vind ik dat geen goed idee.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Frenchies
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

Hier heb ik één drukke Franse bullemeid en één zeer rustige Franse bullemeid.

Totaal verschillend van karakter, en toch hetzelfde ras.

De ene is de hele dag bezig met spelen, kattekwaad uithalen en altijd een bezig bijtje, de andere is gewoon "bulls" en ligt het liefste lekker te luieren.
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik denk dat het niet uit maakt wat voor een hond je kiest. Denk dat alle honden rustig in huis zijn wanneer ze geestelijk en lichamelijk genoeg uitdaging hebben en er daarnaast een stabiele rangorde heerst binnen je huishouden.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Onze malamute is erg rustig, zeker als je er niet mee bezig bent... Ons kleiner hondje, een kruising van fox ofzo, is hyperactief...
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wij hebben border collies en die zijn in huis rustig, MITS ze genoeg geestelijke en lichamelijke stimulans krijgen en je bepaalde grenzen aangeeft. Zouden we dat niet doen dan werden de honden (en wij :mrgreen: ) waarschijnlijk binnen een week knettergek. Zelfs onze reu Bayko, en die is voor een border collie best wel lui :wink: Buitenshuis zijn ze trouwens wel behoorlijk druk, maar dat mogen ze van ons ook.
anit
Actief

Ongelezen bericht door anit »

Tamara/Bayko schreef:Wij hebben border collies en die zijn in huis rustig, MITS ze genoeg geestelijke en lichamelijke stimulans krijgen en je bepaalde grenzen aangeeft. Zouden we dat niet doen dan werden de honden (en wij :mrgreen: ) waarschijnlijk binnen een week knettergek. Zelfs onze reu Bayko, en die is voor een border collie best wel lui :wink: Buitenshuis zijn ze trouwens wel behoorlijk druk, maar dat mogen ze van ons ook.
helemaal mee eens die borders van mijn heb je binnen ook geen kind aan :ok: als je er genoeg mee doet en veel mee wandelt zijn ze binnen lekker rustig[buiten het omgekeerde hoor] :smile: :smile:
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Onze dog is een rustige hond,onze Rottweilers waren rustig maar onze Jack Russel was gewoon en zenuwpees .Lief maar gauw rissig niet stil kunnen zitten gewoon een drang om overal bij te willen zijn.
Groetjes Saskia en Zep
Noela
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noela »

Windhonden zijn heel rustig (lees: lui!) in huis!! Maar buiten wel druk... Perfect dus eigenlijk....
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Niet alle honden zijn rustig in huis, sommige rassen moet je echt heel erg moe maken om ze in een hoek te krijgen :mrgreen: maar dat verschilt dan ook nog per individu.
Heidewachtels zijn wel iets rustiger in huis dan Langharen maar bij voldoende beweging zijn het beide heel rustige honden.En ik spreek nu niet alleen namens mijn eigen honden hoor :wink:
De meeste terriërs zijn wat drukker, kleine rassen zijn vaak weer wat levendiger dan grote etc.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het heeft echt met beweging te maken, al geloof ik dat een molosser/dog eerder rustig in huis is.

ik heb 2 staffords. loop geen uren per dag, maar thuis zijn ze rustig. ze stoeien weleens, maar dat is 4x per dag ofzo, de rest liggen ze in de zon of op hun plaats.

eerst kon ik ze zien, maar nu ze niet meer op de bank mogen heb ik naast de bank een plek gemaakt waar ze bijna altijd liggen en ik ga dus echt vaak kijken of ze nog leven omdat stilte meestal iets slopen betekend... maar het stel wordt steeds rustiger.
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik heb nu een collie van 5 jaar in huis. En zij is lekker rustig, ze vindt het leuk om bij je te zijn en te kijken waar je mee bezig bent.
Buitenshuis mag ze van mij wel wat actiever worden, ze heeft nog weinig conditie omdat haar vorige baasje heel weinig met haar deed.
Dus we zijn rustig aan het opbouwen... :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb 2 kleine honden en bijde zijn ze rustig in huis maar ja dan hebben ze wel een behoorlijke wandelling nodig
en gelukkig zijn ze niet al te rustig wand dat vind ik maar saai dan had ik wel een vloerkleed genomen
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor en Benno zijn wel rustig in huis. Soms hebben ze even een uitspatting dat ze op hol slaan maar verder niet echt. Job is rustig zolang het rustig is in huis. Maar zodra er iets gebeurd is hij in actie. Toch wel een heel verschil vind ik.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik denk dat elke hond die lekker in zijn vel zit, dus genoeg aandacht, beweging en opvoeding krijgt, over het algemeen rustig is in huis. Ik heb een Jack Russel en een kruising boxer/am.bull en die zijn hartstikke rustig in huis. Gewoon lekker wat maffen en wat rondscharrelen, in de keuken rondhangen als je staat te koken enzo. Buiten is een ander verhaal :mrgreen: dan gaan ze echt in de race-stand alletwee! Mijn vriendin heeft echter een Mastin de los Pireneos reu en teef waar ik wel eens op pas en die zijn imo ronduit sloom, die bewegen helemaal niet. Dat zijn dus echt van die vloerkleden, wat ik persoonlijk zelf dus helemaal niet leuk vind, enige interesse naar wat het baasje doet is wel zo gezellig :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

hier 2 staffords die in huis lekker rustig zijn, meestal liggen ze de hele dag te slapen, elke middag loop ik 1 a 2 uur met ze , of we gaan met de fiets, en zodra we thuiskomen liggen ze meteen weer te slapen.
stoeien doen ze ook bijna nooit in huis :wink:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Hier twee teckels, en ik denk dat mijn hondjes wel voldoen aan het getrubbel.
Ik weet niet beter, maar waar ik ben zijn de teckels. Bij het minste of geringste zijn ze allert. Als ze de kans zouden krijgen zouden ze zelfs mee naar de w.c gaan.
Zelf ervaar ik dat niet als druk, maar eerder gericht op de baas. Nu ik achter de computer zit, liggen de heren lekker te pitten, maar zodra ik opsta sjokken ze achter me aan.

We hadden vroegen een Epagneul Francais erbij, die bleef lekker liggen, wat er ook gebeurt.

Oh ja, beweging krijgen de mannen hier genoeg, elke dag de velden in, langs het water lopen, los rennen. Daarnaast ook nog drie kleine kinderen in huis, die tikkertje, verstoppertje en nog veeeeeeeeeeeel meer met de hondjes doen. Dus over beweging en aandacht hebben ze niet te klagen.
Willem, Nixs, Noppes.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sjiel schreef:Ik heb een whippet en met de juiste opvoeding, voldoende bewegingen en een goede hondkeuze is volgens mij elke hond rustig in huis.
Mwah.

Jack krijgt echt voldoende beweging (per dag toch zeker 2,5 uur lopen waarvan meer dan de helft los rennen en spelen), maar in huis breekt hij nog steeds af en toe vrolijk de tent af. :mrgreen: Gooien met speeltjes die dan weer gevangen moeten worden en doodgeschud, achter de kat aanrennen, rennen met de kat achter zich aan, stoeien met de kinders... Tussendoor kan hij ook uren heerlijk liggen slapen, maar als hij wakker is, wil hij graag actie.

Jacks opvanggezin had hem destijds ook best graag willen houden, maar de roedel werd knettergek van hem. :mrgreen:

Persoonlijk zou ik mensen die een rustige hond in huis willen dus geen podenco aanraden. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”