Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hills Nature's Best

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Hills Nature's Best

Ongelezen bericht door gz »

Zijn er meer mensen die hun hond Hills Nature's Best geven ?

Wij zijn ooit van Smolke overgegaan naar Hills, eerst kip en toen kwam Nature's Best op de markt. Wij zijn zeer tevreden over dit voer en Bas vindt het heerlijk. Kost 15 kilo zo'n 52 euro meende ik maar dan heb je ook wat.

Heb de details nog even opgezocht: http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... mLocale=nl
rob80
Actief

Re: Hills Nature's Best

Ongelezen bericht door rob80 »

gz schreef:Zijn er meer mensen die hun hond Hills Nature's Best geven ?

Wij zijn ooit van Smolke overgegaan naar Hills, eerst kip en toen kwam Nature's Best op de markt. Wij zijn zeer tevreden over dit voer en Bas vindt het heerlijk. Kost 15 kilo zo'n 52 euro meende ik maar dan heb je ook wat.

Heb de details nog even opgezocht: http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... mLocale=nl

Wat een prijs :eek:
gz
Actief

Vondt het wel meevallen ... er is nu ook een boxerbrok van RC kost 13 kilo ook iets van 55 euro.
rob80
Actief

iedereen moet ook zelf weten wat ie betaalt voor het eten. Ik begin er gewoon niet meer aan met die prijzen! Ik heb de ervaring dat ander, goedkoper voer, net zo goed is :ok:
gz
Actief

rob80 schreef:iedereen moet ook zelf weten wat ie betaalt voor het eten. Ik begin er gewoon niet meer aan met die prijzen! Ik heb de ervaring dat ander, goedkoper voer, net zo goed is :ok:
:mrgreen: Dat denk ik ook wel hoor, maar ja we zijn er eenmaal aan begonnen en hij doet het erg goed erop en dat is voor mij het belangrijkste :mrgreen:
rob80
Actief

gz schreef:
rob80 schreef:iedereen moet ook zelf weten wat ie betaalt voor het eten. Ik begin er gewoon niet meer aan met die prijzen! Ik heb de ervaring dat ander, goedkoper voer, net zo goed is :ok:
:mrgreen: Dat denk ik ook wel hoor, maar ja we zijn er eenmaal aan begonnen en hij doet het erg goed erop en dat is voor mij het belangrijkste :mrgreen:
:wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik voerde ook altijd het duurdere voer, 15 kilo 52 euro, en toen had ik alleen een jack russel.
Nu voer ik multifit. 15 kilo voor 17.50 euro, en das wat beter met een grote galgo erbij en het is lams en rijst en ze doen het er super op, de ontlasting is goed en met die zak doe ik met 2 honden er 27 dagen over om hem leeg tekrijgen.
Das leuk om te betalen, en hou ik dus geld over om een hondje in Spanje finacieel te adopteren!

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Lijkt me een hoop geld voor een voer met erg goedkope ingrediënten.

ingrediënten zijn als eerste gemalen maïs, dan nog kippen- en kalkoenenmeel (uit wat precies zou dat bestaan?), maisglutenmeel, dan verderop nog dingen als gemalen rijst, bietenpulp, gedehydrateerde wortelen en erwten...

kan iemand me uitleggen wat dit met hondenvoer te maken heeft?
En ik maar denken dat een hond vooral vlees en dierlijke produkten zou moeten eten? :denken:

Hier komt het de drempel niet over.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij stonden ze een halfjaar geleden of zo die zakjes gratis uit te delen in het bos hier. Het zijn van die gekleurde brokken van verschillende grootten toch? Ik heb de ingredienten bekeken en er zaten toch ook flink wat chemische toevoegingen bij. Dat viel me behoorlijk tegen omdat het werd gepresenteerd als 'nieuw op de markt'.
gz
Actief

Het heeft verschillende kleuren idd en de grote is ongeveer hetzelfde alleen zijn het verschillende vormen. Ik ben er dik tevreden mee en het wordt ook door dierenartsen aanbevolen dus slecht kan het nooit zijn.
jelle
Zeer actief

gz schreef: het wordt ook door dierenartsen aanbevolen dus slecht kan het nooit zijn.
Want?

Dierenartsen zijn geen voedingsdeskundigen en de meesten hebben contracten met voerfabrikanten en zijn dus verre van objectief te noemen.

Ik blijf me afvragen waarom je je hond een voer zou geven dat voornamelijk uit mais bestaat.
En misschien kan iemand me ook uitleggen waarom er zoveel toevoegingen in zitten?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
gz
Actief

jelle schreef:
gz schreef: het wordt ook door dierenartsen aanbevolen dus slecht kan het nooit zijn.
Dierenartsen zijn geen voedingsdeskundigen en de meesten hebben contracten met voerfabrikanten en zijn dus verre van objectief te noemen.
Tuurlijk zullen ze aan een iets aanbieden maar een dierenarts zal iets niet verkopen als het niet goed is lijkt mij.
jelle
Zeer actief

gz schreef:
Tuurlijk zullen ze aan een iets aanbieden maar een dierenarts zal iets niet verkopen als het niet goed is lijkt mij.
Ik ga er ook van uit dat een dierenarts zo integer is om iets niet te verkopen als hij er van overtuigd is dat het niet goed is.
De vraag is echter in hoeverre hij over dit voer en voer in het algemeen heeft nagedacht en welke criteria hij hanteert om te bepalen of iets goed is of niet.

Maar afgezien van wat anderen zeggen... blijven mijn vragen over de inhoud staan? Heb jij daar een antwoord op?

Afbeelding

Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

er is weinig "nature" aan en die kleurtjes, die zijn er om de baas wijs te maken dat er peentjes en groenten in zitten en dat het dus "heel gezond" is voor de hond. Die hond denkt echt niet "in dat oranje brokje zullen vast wel peentjes zitten". Al kreeg ik het gratis, dan gaf ik het nog niet aan m'n hond.
gz
Actief

Elvira schreef:er is weinig "nature" aan en die kleurtjes, die zijn er om de baas wijs te maken dat er peentjes en groenten in zitten en dat het dus "heel gezond" is voor de hond. Die hond denkt echt niet "in dat oranje brokje zullen vast wel peentjes zitten". Al kreeg ik het gratis, dan gaf ik het nog niet aan m'n hond.
Mow, vindt ik een beetje rare opmerking maar goed ieder zijn mening.
Anna*

Ja we hebben het dus over hetzelfde voer. Felle kleurtjes en ik kon er kilo's gratis van krijgen... wat ik ook heb aangenomen om ze meteen door te geven aan mijn vriendin, die er blij mee was omdat ze van erg weinig geld moet rondkomen.

Verder sluit ik me geheel aan bij wat anderen hiervoor al zeiden over dierenartsen, kleurstoffen en overige ingredienten/toevoegingen.

Maarrrrr gz, als jij er blij mee bent en het geld ervoor overhebt EN niet openstaat voor commentaar op het voer, is er toch helemaal niets aan de hand :wink:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik betaal voor hills 32 euro voor 15 kg :smile2:
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

jelle schreef:De vraag is echter in hoeverre hij over dit voer en voer in het algemeen heeft nagedacht en welke criteria hij hanteert om te bepalen of iets goed is of niet.
Een DA heeft tijdens zijn studie precies 3 weken over voeding nagedacht en het enige criterium dat hij hanteert is volgens mij dat een hond er op korttermijn niet dood aan gaat :wink: .

Mensen denken nog steeds dat een DA ook een voedingsdeskundige is. Tijdens de studie diergeneeskunde krijgt een DA maar 1 cursus over voeding met een belasting van 3 studiepunten (1 studiepunt per week = 3 weken). De hele opleiding heeft een belasting van 252 studiepunten. Voeding speelt dus een ondergeschikte rol en mensen moeten dan ook niet hun DA blindelings vertrouwen als het op voeding aankomt.
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Anna*

Rosita schreef:
jelle schreef:De vraag is echter in hoeverre hij over dit voer en voer in het algemeen heeft nagedacht en welke criteria hij hanteert om te bepalen of iets goed is of niet.
Een DA heeft tijdens zijn studie precies 3 weken over voeding nagedacht en het enige criterium dat hij hanteert is volgens mij dat een hond er op korttermijn niet dood aan gaat :wink: .

Mensen denken nog steeds dat een DA ook een voedingsdeskundige is. Tijdens de studie diergeneeskunde krijgt een DA maar 1 cursus over voeding met een belasting van 3 studiepunten (1 studiepunt per week = 3 weken). De hele opleiding heeft een belasting van 252 studiepunten. Voeding speelt dus een ondergeschikte rol en mensen moeten dan ook niet hun DA blindelings vertrouwen als het op voeding aankomt.
Dit is goede aanvullende informatie. Ik wist dit alles wel maar niet zo exact. Ik zal deze info (in iets andere bewoordingen) opnemen op de website van mijn hondenboek, want dit is gewoon nog veel te onbekend en dierenartsen wordt gewoonlijk veel meer kennis toegeschreven als het om voeding gaat dan realistisch is...
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als jouw hond het goed op deze brok doet, is dat jouw keuze.
Weet wel dat ook Hill's stijf staat van de BHT/BTA en tig van gekunstelde toevoegingen die niks met gezond hondenvoer te maken hebben.
Het hoofdbestanddeel bestaat uit tarwekiem en maispulp, honden met een slechte verteerbaarheid kunnen hier chronische darmproblemen en vachtproblemen aan overhouden. Hier komt er echt geen brok meer in en zo ja, dan is het alleen nog een natuurlijke brok (waarvan je ook niet 100% weet wat er in de overige 70% verwerkt zit) zonder chemische toevoegingen en is nog een stuk goedkoper ook.

http://www.labjes.be/waarheid.html
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik had ook een keer gelezen dat er in het voer van Hills, soja gebruikt wordt in plaats van vlees.
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Anna Penta schreef:Dit is goede aanvullende informatie. Ik wist dit alles wel maar niet zo exact. Ik zal deze info (in iets andere bewoordingen) opnemen op de website van mijn hondenboek, want dit is gewoon nog veel te onbekend en dierenartsen wordt gewoonlijk veel meer kennis toegeschreven als het om voeding gaat dan realistisch is...
Dit is een link naar de studiegids van 2004/2005 van de UU http://www.vet.uu.nl/site/userfiles/oth ... 4_2005.pdf. Op pagina 18 is te lezen dat tijdens het 3e studiejaar in het 2e trimester de cursus 'voeding' wordt gegeven. Voor de richting gezelschapsdieren heeft de cursus een belasting van 3 studiepunten. Ik begrijp dat in 6 jaar niet alles even uitgebreid aan bod kan komen, maar op zijn minst hadden ze een verdiepingscursus in de voeding als een keuzevak kunnen aanbieden.
Afbeelding
Anna*

He Rosita bedankt, dat is nog eens gedegen onderzoek :wink:

Ik vraag me wel af waar die leerstof over voeding precies uit bestaat, of er bijvoorbeeld ook aandacht wordt besteed aan versvleesvoeding en barf. Denk het eerlijk gezegd niet, maar als het alleen over brokken gaat, tja dan zal de stof wel niet diep ingaan op de ingredienten daarvan maar meer op hetgeen het voor de hond 'doet' of zo. Nou ja, zomaar wat gedachtespinsels... zou wel aardig zijn om te weten, puur om in te kunnen schatten wat de gemiddelde dierenarts zoal in huis heeft qua kennis over hondenvoer.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Anna Penta schreef:He Rosita bedankt, dat is nog eens gedegen onderzoek :wink:

Ik vraag me wel af waar die leerstof over voeding precies uit bestaat, of er bijvoorbeeld ook aandacht wordt besteed aan versvleesvoeding en barf. Denk het eerlijk gezegd niet, maar als het alleen over brokken gaat, tja dan zal de stof wel niet diep ingaan op de ingredienten daarvan maar meer op hetgeen het voor de hond 'doet' of zo. Nou ja, zomaar wat gedachtespinsels... zou wel aardig zijn om te weten, puur om in te kunnen schatten wat de gemiddelde dierenarts zoal in huis heeft qua kennis over hondenvoer.
Misschien heb je iets als antwoord van iemand uit de praktijk.
Er zijn maar weinig DA's die vers vlees adviseren als passend dieet, terwijl dat zeker bij honden met een slechte spijsvertering DE oplossing kan zijn. Voeding en DA's gaan wat mij betreft niet samen. Heb me de laatste 2 jaar behoorlijk ingelezen over wat voor troep er in brok zit en dat heeft mijn ogen behoorlijk geopend. Mijn huidige DA is voorstander van het barfen van mijn honden. Hij vindt het geweldig en ik moet hem daar ook veel over vertellen als ik er is ben. Heb hem ook laten inlezen op Barf-Natuurlijk. Dat vind ik wel prettig, zo kunnen we allemaal van elkaars ervaringen leren.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wat de inhoud precies is weet ik niet, maar het gaat over diervoeding in het algemeen, niet alleen over honden en/of kattenvoeding. Dus ook over voeding voor koeien, paarden, geiten, konijnen, hamsters etc ...............
Alles wat een DA meer weet over voeding heeft hij/zij zichzelf aangeleerd en dan denk ik dat menigeen op een forum als dit meer leert over voeding dan de gemiddelde DA :denken: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Anna*

Golden Stanley schreef:

Misschien heb je iets als antwoord van iemand uit de praktijk.
Er zijn maar weinig DA's die vers vlees adviseren als passend dieet, terwijl dat zeker bij honden met een slechte spijsvertering DE oplossing kan zijn. Voeding en DA's gaan wat mij betreft niet samen. Heb me de laatste 2 jaar behoorlijk ingelezen over wat voor troep er in brok zit en dat heeft mijn ogen behoorlijk geopend. Mijn huidige DA is voorstander van het barfen van mijn honden. Hij vindt het geweldig en ik moet hem daar ook veel over vertellen als ik er is ben. Heb hem ook laten inlezen op Barf-Natuurlijk. Dat vind ik wel prettig, zo kunnen we allemaal van elkaars ervaringen leren.
Dit is precies mijn ervaring c.q. mening. Jouw dierenarts is gelukkig een uitzondering. Geef mij er ook maar zo een :wink:
Anna*

Liesbeth schreef:

Wat de inhoud precies is weet ik niet, maar het gaat over diervoeding in het algemeen, niet alleen over honden en/of kattenvoeding. Dus ook over voeding voor koeien, paarden, geiten, konijnen, hamsters etc ...............
Alles wat een DA meer weet over voeding heeft hij/zij zichzelf aangeleerd en dan denk ik dat menigeen op een forum als dit meer leert over voeding dan de gemiddelde DA :denken: .
Liesbeth, dat in die drie weken niet alleen honden en katten maar nog zoveel andere dieren worden behandeld, zegt me genoeg. Ik zal dit er ook bij zetten. Bedankt voor de extra info.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hahahahaha, ik kwam laatst bij de da met Ozzy, en er was een nieuwe. Ze vroeg wat ik voerde. Vlees? Dat is niet goed hoor! Een hond kan niet alleen leven op vlees. Nee, weet ik, ik stel zelf samen en ik voer compleet vers voer. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Nou, gewoon, dat het compleet is net als brokken. Hoe ziet dat er uit, zijn dat ook brokken dan? Nee, vlees uit de diepvries. Dat is niet goed hoor! Kreeg toch bijna ruzie met dan mens, bij haar kom ik dus niet meer.
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Anna Penta schreef:Liesbeth, dat in die drie weken niet alleen honden en katten maar nog zoveel andere dieren worden behandeld, zegt me genoeg. Ik zal dit er ook bij zetten. Bedankt voor de extra info.
Afhankelijk van de gekozen richting krijg je een aangepaste cursus voeding. Volg je de richting gezelschapsdieren (GD) dan krijg je dus een cursus over ALLE gezelschapdieren (katten, honden, knaagdieren, vogels, vissen, reptielen en amfibieën, alle dieren die dus uit gezelschap gehouden worden). Volg je de richting paarden (P) dan gaat de cursus over paarden en volg je de richting landbouwhuisdieren (LH) of veterinaire volksgezondheid (VV) dan krijg je een gezamenlijke cursus over herkauwers, varkens en pluimvee. Daarnaast is er nog een aangepaste cursus voor degene die de richting veterinair wetenschappelijk onderzoek (OZ) volgen.

Dit is overigens wat er over de inhoud wordt gezegd:

Het vak diervoeding behandelt de basis van de voedingsleer en de specifieke eigenschappen van nutriënten. Hierbij komen energie, eiwitten en aminozuren, koolhydraten, vetten, mineralen, spoorelementen en vitamines aan de orde. In het diersoortspecifieke pad wordt de opgedane kennis toegepast met als belangrijkste doel om een rantsoen te kunnen beoordelen in relatie tot diergezondheid, productie en/ of prestatie.

Het gaat hier dus om een BASISCURSUS en krijg je waarschijnlijk te horen wat de functie van vitamine C en calcium is enz., worden de energie leveraars (eiwit, vet en koolhydraten) behandeld, wordt het voer beoordeeld op voedingswaarde en worden waarschijnlijk de gevolgen van een onevenwichtige voeding behandeld. De literatuur is mij niet bekend, maar voor 1 stp rekent men een belasting van 200 blz. In de praktijk is dit vaak minder. Ik zelf studeer ook aan de universiteit en meestal betekend een belasting van 3 stp een boek (of een aantal artikelen) van max 400 blz., en een belasting van 4 stp een van max 600 blz. Dit lijkt misschien veel, maar als je lezen niet prettig vind moet je ook niet gaan studeren :W: . Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het World Wide Web veel meer info levert m.b.t. voeding dan menig boek (met de hoeveelheid die ik de afgelopen 2 jaar heb verzameld kan ik wel 3 boeken vullen :cheer: ). En gegarandeerd dat je de ervaringen van mensen zoals wij die hier delen in een boek ook niet zult tegenkomen.

Groetjes Rosita
Laatst gewijzigd door Rosita op 07 mar 2005 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

Rosita schreef:Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het World Wide Web veel meer info levert m.b.t. voeding dan menig boek (met de hoeveelheid die ik de afgelopen 2 jaar heb verzameld kan ik wel 3 boeken vullen :cheer: ). En gegarandeerd dat je de ervaringen van mensen zoals wij die hier delen in een boek ook niet zult tegenkomen.

Groetjes Rosita
Precies, die ervaring heb ik ook :ok:

Ik heb tijdens mijn studie ook het vak voeding gehad, voor gezelschapsdieren. Dat is idd ook maar de basis. Maargoed, wat ik wou zeggen is dat de boeken die gebruikt worden, ook voor andere voedingsvakken die er dieper op in gaan, zijn geschreven door: WALTHAM, van whiskas en royal canin enzo....
Groetjes Jolanda
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”