Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van dit?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Prince is een reutje, vlgs mij? Dat met osteoporose humaan is vnl ivm vrouwelijke geslachtshormonen, en om nou meteen te zeggen dat je hond anders geen osteoarthrose had gekregen is zwaar overdreven, het begint een beetje in te raken om de sterilisatie maar overal de schuld van te geven.
Yooki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Yooki »

Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar de kans op botontkalking en vroegtijdige slijtage is mijns inziens toch groter zonder hormonale bescherming! Wat ik zei, hormonen hebben toch een belangrijke functie,
zeker in de ontwikkeling en rijping van het jonge dier.
Ik loop met Prince bij een da/acupuncturist vanwege zijn artrose, zij is er een studie van aan het maken met betrekking tot castr.en steril. en zij komt dieren tegen met artrose en botontkaling die zonder uitzondering vroeg 'geholpen' zijn, de dieren die niet geholpen zijn hebben veelal andere klachten zoals erfelijke aandoeningen.
En dan nog de invloed van (te) vroeg 'helpen'op het gedrag, idd het blijven hangen in het puppie gedrag en ook zie je bij honden vaker dat zij geen goede bijtrem meer hebben, die is nl voor een deel hormonaal bepaald. Prince corrigeert bv puppies te lang (als hij de kans krijgt) en hij is ondanks zijn castr. heel dominant tegen andere reuen gebleven.En de teven van vriendinnen van mij zijn zonder uitzondering vaak echt
bitches,ongeacht het ras..
Het enige voordeel van Prince zijn castr. is dat hij niet meer naar loopse teven taalt en daardoor ook niet meer wegloopt, zijn..*.. achterna haha

Maar met Stanley moet er heel wat gebeuren voor ik hem laat 'helpen'en in ieder geval moet hij de kans krijgen om goed uit te groeien tot een volwaardige en evenwichtige reu.Als hij problemen gaat geven mbt loopse teven, ga ik eerst op homeopatische manier of via bach bloesem proberen om het te reguleren! Voorlopig (hij is nu twee jaar) heb ik nog geen problemen met hem bij me houden en hij toont wel interesse maar niet buitensporig gelukkig!! Ik hoop dat dit zo blijft.
Maar goed dat is mijn mening, een ieder heeft recht op zijn eigen mening
Wij leven in een vrij land gelukkig

Groetjes Joke
Hi five van Stan, natte lebber van Rose
Afbeelding
Prince R I P
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Huh.. 12 weken is toch veel te jong..Mag dit dan in NL? Zoals al velen hebben geschreven hebben hormonen een grote invloed op de groei.. (zo heb ik bij biologie geleerd :mrgreen: ).. Deze zijn natuurlijk niet allemaal afkomstig van de ballen nd stuff maar die spelen toch zeker wel een rol.. Mjah ik vind het niet kunnen..en waarom zou je niet willen wachten..zon drama is dat niet =S :denken:
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

annepanne schreef: het begint een beetje in te raken om de sterilisatie maar overal de schuld van te geven.

Misschien begint het wel door te dringen dat castratie meer gevolgen heeft dan alleen het voorkomen van voortplanting :wink:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

annepanne schreef:het begint een beetje in te raken om de sterilisatie maar overal de schuld van te geven.
misschien worden de mensen eindelijk eens verstandig :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rebel
Actief

Ongelezen bericht door Rebel »

ellen en de birmanen schreef:
Rebel schreef:
:kotz: sick :kotz:

En ik weet dat je katten pas met 8 maanden mag laten behandelen, met honden weet ik het niet maar 12 weken lijkt me erg jong :denken:
kater kittens kunnen al met 13 weken worden gecastreerd. de kans dat er later dan meer blaasgruisproblemen zouden ontstaan is niet het geval. helaas veel dierenarsten weten dit nog niet of hebben geen zin om priegelwerk uit te voeren. castreer je met 8 maanden ben je al te laat. katers kunnen namelijk met 4 maanden geslachtsrijp zijn. en een kater die niet gecastreerd is heeft een grotere kans op katten aids en leukemie.
bij honden zie ik niet de noodzaak in om zo vroeg te castreren/steriliseren. of het dierenbeulerij is weet ik niet. ik weet wel dat de groeihormonen niet alleen in de ballen zit.
ellen
Ik weet dat het bij katers pas mag als ze uitgegroeid zijn bij 12 weken is dat nog niet zo.
Maar dit is wat ik van het asiel weet kan zijn dat ze het daar ook mis hebben :mrgreen:
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Ik ben ook niet tegen sterilisatie, maar wel als het nog zo jong is.
Wist trouwens ook niet dat het al zo vroeg mocht.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”