Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie van dit?
Moderator: moderatorteam
- Yooki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar de kans op botontkalking en vroegtijdige slijtage is mijns inziens toch groter zonder hormonale bescherming! Wat ik zei, hormonen hebben toch een belangrijke functie,
zeker in de ontwikkeling en rijping van het jonge dier.
Ik loop met Prince bij een da/acupuncturist vanwege zijn artrose, zij is er een studie van aan het maken met betrekking tot castr.en steril. en zij komt dieren tegen met artrose en botontkaling die zonder uitzondering vroeg 'geholpen' zijn, de dieren die niet geholpen zijn hebben veelal andere klachten zoals erfelijke aandoeningen.
En dan nog de invloed van (te) vroeg 'helpen'op het gedrag, idd het blijven hangen in het puppie gedrag en ook zie je bij honden vaker dat zij geen goede bijtrem meer hebben, die is nl voor een deel hormonaal bepaald. Prince corrigeert bv puppies te lang (als hij de kans krijgt) en hij is ondanks zijn castr. heel dominant tegen andere reuen gebleven.En de teven van vriendinnen van mij zijn zonder uitzondering vaak echt
bitches,ongeacht het ras..
Het enige voordeel van Prince zijn castr. is dat hij niet meer naar loopse teven taalt en daardoor ook niet meer wegloopt, zijn..*.. achterna haha
Maar met Stanley moet er heel wat gebeuren voor ik hem laat 'helpen'en in ieder geval moet hij de kans krijgen om goed uit te groeien tot een volwaardige en evenwichtige reu.Als hij problemen gaat geven mbt loopse teven, ga ik eerst op homeopatische manier of via bach bloesem proberen om het te reguleren! Voorlopig (hij is nu twee jaar) heb ik nog geen problemen met hem bij me houden en hij toont wel interesse maar niet buitensporig gelukkig!! Ik hoop dat dit zo blijft.
Maar goed dat is mijn mening, een ieder heeft recht op zijn eigen mening
Wij leven in een vrij land gelukkig
Groetjes Joke
zeker in de ontwikkeling en rijping van het jonge dier.
Ik loop met Prince bij een da/acupuncturist vanwege zijn artrose, zij is er een studie van aan het maken met betrekking tot castr.en steril. en zij komt dieren tegen met artrose en botontkaling die zonder uitzondering vroeg 'geholpen' zijn, de dieren die niet geholpen zijn hebben veelal andere klachten zoals erfelijke aandoeningen.
En dan nog de invloed van (te) vroeg 'helpen'op het gedrag, idd het blijven hangen in het puppie gedrag en ook zie je bij honden vaker dat zij geen goede bijtrem meer hebben, die is nl voor een deel hormonaal bepaald. Prince corrigeert bv puppies te lang (als hij de kans krijgt) en hij is ondanks zijn castr. heel dominant tegen andere reuen gebleven.En de teven van vriendinnen van mij zijn zonder uitzondering vaak echt
bitches,ongeacht het ras..
Het enige voordeel van Prince zijn castr. is dat hij niet meer naar loopse teven taalt en daardoor ook niet meer wegloopt, zijn..*.. achterna haha
Maar met Stanley moet er heel wat gebeuren voor ik hem laat 'helpen'en in ieder geval moet hij de kans krijgen om goed uit te groeien tot een volwaardige en evenwichtige reu.Als hij problemen gaat geven mbt loopse teven, ga ik eerst op homeopatische manier of via bach bloesem proberen om het te reguleren! Voorlopig (hij is nu twee jaar) heb ik nog geen problemen met hem bij me houden en hij toont wel interesse maar niet buitensporig gelukkig!! Ik hoop dat dit zo blijft.
Maar goed dat is mijn mening, een ieder heeft recht op zijn eigen mening
Wij leven in een vrij land gelukkig
Groetjes Joke
Hi five van Stan, natte lebber van Rose

Prince R I P

Prince R I P
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Huh.. 12 weken is toch veel te jong..Mag dit dan in NL? Zoals al velen hebben geschreven hebben hormonen een grote invloed op de groei.. (zo heb ik bij biologie geleerd
).. Deze zijn natuurlijk niet allemaal afkomstig van de ballen nd stuff maar die spelen toch zeker wel een rol.. Mjah ik vind het niet kunnen..en waarom zou je niet willen wachten..zon drama is dat niet =S 

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
misschien worden de mensen eindelijk eens verstandigannepanne schreef:het begint een beetje in te raken om de sterilisatie maar overal de schuld van te geven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Ik weet dat het bij katers pas mag als ze uitgegroeid zijn bij 12 weken is dat nog niet zo.ellen en de birmanen schreef:kater kittens kunnen al met 13 weken worden gecastreerd. de kans dat er later dan meer blaasgruisproblemen zouden ontstaan is niet het geval. helaas veel dierenarsten weten dit nog niet of hebben geen zin om priegelwerk uit te voeren. castreer je met 8 maanden ben je al te laat. katers kunnen namelijk met 4 maanden geslachtsrijp zijn. en een kater die niet gecastreerd is heeft een grotere kans op katten aids en leukemie.Rebel schreef:
sick
En ik weet dat je katten pas met 8 maanden mag laten behandelen, met honden weet ik het niet maar 12 weken lijkt me erg jong
bij honden zie ik niet de noodzaak in om zo vroeg te castreren/steriliseren. of het dierenbeulerij is weet ik niet. ik weet wel dat de groeihormonen niet alleen in de ballen zit.
ellen
Maar dit is wat ik van het asiel weet kan zijn dat ze het daar ook mis hebben