Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup blijft dun
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
pup blijft dun
dag allemaal,
we hebben nu 10 dagen een mechelse herder pup. toen hij hier kwam was hij mager. we hebben allerlei eten geprobeerd en hij eet superveel maar hij is nog steeds even dun. hij loopt ook de hele dag te rennen en te springen. hoe kan ik zorgen dat hij wat aankomt?
we hebben nu 10 dagen een mechelse herder pup. toen hij hier kwam was hij mager. we hebben allerlei eten geprobeerd en hij eet superveel maar hij is nog steeds even dun. hij loopt ook de hele dag te rennen en te springen. hoe kan ik zorgen dat hij wat aankomt?
Heb je het pupje al goed ontwormd?
Onze boxer bleef erg mager en is toen op een dieet gezet van tussen de middag een extra portie eten die bestond uit een pond pens wat volle yogurt er over heen en wat zalmolie.
Jou pupje moet nog meerdere keren per dag eten natuurlijk maar Beau van ons hebben we toen naar een extra portie per dag gezet.
Uiteraard moet jij de juiste hoeveelheid bij jou hondje vinden maar onze Beau ziet er na dit ''dieet'' een tijdje gevolgd te hebben prima uit.
Ook koolhydraten zijn dikmakend zoals macaroni en dat soort dingen maar dit dieet duurde wat langer maar had wel effect op de langere termijjn want hij ziet er nu nog prima uit.
Onze boxer bleef erg mager en is toen op een dieet gezet van tussen de middag een extra portie eten die bestond uit een pond pens wat volle yogurt er over heen en wat zalmolie.
Jou pupje moet nog meerdere keren per dag eten natuurlijk maar Beau van ons hebben we toen naar een extra portie per dag gezet.
Uiteraard moet jij de juiste hoeveelheid bij jou hondje vinden maar onze Beau ziet er na dit ''dieet'' een tijdje gevolgd te hebben prima uit.
Ook koolhydraten zijn dikmakend zoals macaroni en dat soort dingen maar dit dieet duurde wat langer maar had wel effect op de langere termijjn want hij ziet er nu nog prima uit.
-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maak je geen zorgen, je zegt zelf al: hij loopt de hele dag te rennen en te springen. De meeste herders die ik ken blijven lang mager en dat is ook helemaal niet slecht. Te mager is natuurlijk niet goed. Gewoon een goede voeding geven, 3 a 4 maaltijden per dag, duidelijke rustmomenten invoeren na het eten en dan komt het helemaal goed. Beter een wat droge hond dan een te dikke en te hard groeiende hond.
Eventueel voer je wat extra, volle yoghurt, eitje etc.
Maar niet te veel gaan rommelen met koolhydraatjes hoor, macaroni, rijst, allemaal zooi waar je hond niks uithaalt. Geef hem dan maar lekker vlees en goede voeding waar hij echte energie uit kan halen.

Eventueel voer je wat extra, volle yoghurt, eitje etc.
Maar niet te veel gaan rommelen met koolhydraatjes hoor, macaroni, rijst, allemaal zooi waar je hond niks uithaalt. Geef hem dan maar lekker vlees en goede voeding waar hij echte energie uit kan halen.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er zijn hier een aantal mensen op het forum die gewoon vlees aan hun pups voeren. Heb je ooit een wolvenpup gezien die brokken uit de winkel at? Je kan gewoon compleet diepvriesvoer halen en dat aan je pup geven. Mijn pup heeft dat niet gehad, maar bij een volgende pup zou ik gelijk beginnen met kvv.

-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op zich maakt het niet veel uit of je een goede brok of versvlees geeft. Het gaat erom of je hond er voldoende gezonde energie uithaalt. Dat halen ze niet uit granen, maar o.a. uit hoogwaardige eiwitten. Dus niet grote hoeveelheden eiwitten, maar goede kwaliteit.
Ik geef zelf ook versvlees, maar ik ken ook zat honden die het goed op brok doen. Kijk maar eens goed hier in de voedingsrubriek rond.
Maar het belangrijkste is het besef, dat als je hond 3 a 4 keer per dag goede voeding te eten krijgt dat het dan helemaal niet erg is als hij wat schraal blijft. Dat hoort bij een jonge drukke hond. Die gebruikt gewoon alle energie.
En toch groeit ie braaf door, komt helemaal goed.
Alleen opletten dat hij niet steeds magerder wordt, dat is niet goed.
Als je alle medische zaken uitgesloten hebt, dan kun je hooguit wat meer voer gaan geven. Maar teveel is niet goed, je hond is gewoon een drukke herder en die mag magertjes zijn.
Ik geef zelf ook versvlees, maar ik ken ook zat honden die het goed op brok doen. Kijk maar eens goed hier in de voedingsrubriek rond.
Maar het belangrijkste is het besef, dat als je hond 3 a 4 keer per dag goede voeding te eten krijgt dat het dan helemaal niet erg is als hij wat schraal blijft. Dat hoort bij een jonge drukke hond. Die gebruikt gewoon alle energie.
En toch groeit ie braaf door, komt helemaal goed.

Alleen opletten dat hij niet steeds magerder wordt, dat is niet goed.
Als je alle medische zaken uitgesloten hebt, dan kun je hooguit wat meer voer gaan geven. Maar teveel is niet goed, je hond is gewoon een drukke herder en die mag magertjes zijn.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat gaf hij als reden op dan? Dat je hond nog geen vlees mag.Zazoo schreef:Dank je wel. De dierenarts zei dat hij nog geen vlees mag...?
Wij voeren onze puppy's (als we een nest hebben) vanaf zo'n 3/4 weken vers vlees. Doen ze het heel goed op hoor. Nooit geen problemen. Op het moment hebben wij een pup lopen van 4,5 maand. Zij krijgt vlees en brok. Niets mis mee hoor. Kies wel een versvlees compleet uit.
Dan zou ik ook de macaroni laten vallen ,ik gaf het alleen aan als ''dikmaker'' en voor vers gaan.Zazoo schreef:bedankt voor je reactie tineke. hij is juist ontwormd omdat hij spoelwormen had. kan hij daarvan zo dun zijn? hij is pas 8 weken. kan hij dan wel pens, yoghurt, macaroni en zalmolie eten?
Wij hebben ook een pupje die al vanaf een week of 8/9 vers eet en dat gaat prima.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn herdertje is heel lang heel dun gebleven (ook erg actief), zolang ze gewoon voldoende groeien en niet té mager zijn is dat ook geen probleem. Beter een wat schrale pup dan een te vette, ook gezien de groei en de ontwikkeling van de gewrichten etc.
Komplete versvoeding kun je gerust geven hoor
Als er spoelwormen afkwamen bij het ontwormen is het wel raadzaam om de wormkuur nog een keer te herhalen
Komplete versvoeding kun je gerust geven hoor

Als er spoelwormen afkwamen bij het ontwormen is het wel raadzaam om de wormkuur nog een keer te herhalen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de meeste herders die ik ken zijn ook dun.. zeker als ze zeer aktief zijn. De mijne krijg ik ook niet veel dikker, hoeft ook niet, liever wat dunner dan te dik.
Heb je een fototje van de zijkant van je pup?
Heb je een fototje van de zijkant van je pup?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben je bij de dierenarts bij jou in de buurt geweest? Jeetje, dat vind ik zo'n ongeïnteresseerd en conservatief persoon. Vind het niet gek dat hij zegt dat Jack nog geen vlees mag...
Bij die Dobey-dierenwinkel hebben ze geen versvlees. Maar bij de AH hebben ze rodi. In de derde diepvries van rechts geloof ik, in het onderste schap. En nog verschillende soorten ook.
Puppy's die ontzettend veel rennen en bewegen verbruiken veel energie, ook omdat ze nog moeten groeien natuurlijk. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt dat hij nu nog mager is. Zolang hij maar niet magerder wordt. Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen.
Had Jack trouwens die spoelwormen opgelopen bij de fokker? En welk voer kreeg hij bij de fokker, deed hij het daar ook zo magertjes op?
Bij die Dobey-dierenwinkel hebben ze geen versvlees. Maar bij de AH hebben ze rodi. In de derde diepvries van rechts geloof ik, in het onderste schap. En nog verschillende soorten ook.
Puppy's die ontzettend veel rennen en bewegen verbruiken veel energie, ook omdat ze nog moeten groeien natuurlijk. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt dat hij nu nog mager is. Zolang hij maar niet magerder wordt. Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen.
Had Jack trouwens die spoelwormen opgelopen bij de fokker? En welk voer kreeg hij bij de fokker, deed hij het daar ook zo magertjes op?