Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier dan alvast de eerste
De grote zwart witte hond is Rataplan (reu ruim 6 jaar) de pup is Obelix toen net een paar weken bij ons. Ze lagen beiden in de tuin te kluiven. Obelix had zijn kluifje op en toen maakte ik de foto.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
'wat kom je doen, pupje? toch niet mijn botje afpakken? ik vind je erg lief, want je bent een snoezig pupje, en misschien ook een nieuw vriendje, maar ga nu maar vooral even wat anders doen, hoor!'
Ja zo ziet het er naar mijn idee ook uit, dat mocht pupje nog iets dichterbij willen komen Rataplan dan even zal laten weten dat pupje op moet sodemieteren.....
Ik weet het niet. Rataplan lijkt op deze foto nog totaal geen reactie te geven richting Obelix. Het kan dus zijn dat ie supertoegeeflijk is en Obelix zo zijn kluif mag jatten. Maar de reacties omschreven door Lin en Estelle zouden ook heel goed kunnen. Dus dat hij Obelix even duidelijk maakt dat dit zijn kluif is en Obelix het maar een tijdje verderop moet gaan zoeken.
Branka schreef:Ik weet het niet. Rataplan lijkt op deze foto nog totaal geen reactie te geven richting Obelix. Het kan dus zijn dat ie supertoegeeflijk is en Obelix zo zijn kluif mag jatten. Maar de reacties omschreven door Lin en Estelle zouden ook heel goed kunnen. Dus dat hij Obelix even duidelijk maakt dat dit zijn kluif is en Obelix het maar een tijdje verderop moet gaan zoeken.
De foto is niet zo duidelijl maar in zijn ooghoeken had hij Obelix al opgemerkt
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge O schreef:ik kan ook alleen raden wat hier in een soortgelijk plaatje de volgende aktie zou zijn : er volgt een diepe, waarschuwende grom inclusief aanstaren. heb eerlijk gezegd nog geen enkel pupje gehad die zo'n boodschap niet begreep .
Inge O schreef:ik kan ook alleen raden wat hier in een soortgelijk plaatje de volgende aktie zou zijn : er volgt een diepe, waarschuwende grom inclusief aanstaren. heb eerlijk gezegd nog geen enkel pupje gehad die zo'n boodschap niet begreep .
Gezien de volgende foto van Myranda heeft Inge inderdaad gelijk en gaf Rataplan Obelix een waarschuwing die door Obelix op is gepikt. Maar uiteraard is dat wat de ander heeft altijd interessanter en dus ligt die kleine nog te loeren naar Rataplan zijn kluif.
Rataplan schreef:
Toch een poging van onderaf kijk wel wat het wordt
plan doet denk ik in ieder geval niet erg gemeen tegen pupje. maar het leuk vinden, is anders. pupje buit z'n puppen-status in ieder geval keurig uit.
verder kan ik uit eigen ervaring putten - ursula zou de lip optrekken en boe zou met bot en al ergens anders gaan liggen.
zeg het maar, myranda, nu ben ik nieuwsgierig ...........
Ja, dat denk ik ook......... Plan pikt het, maar zeker niet van harte.
Puppy gooit alles in de strijd om het botje te bemachtigen zonder een fikse waarschuwing te krijgen
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie schreef:ik zou uit niets van de lichaamshouding van Rataplan kunnen opmaken dat er een waarschuwing volgt. Maar gezien de hele situatie verwacht je dat wel.
je ziet op de eerste foto ook helemaal niks van z'n ogen, dus zijn blik moet je erbij raden. ik ga ervan uit dat die (al of niet met geluid) duidelijk was, want puppie is mooi gaan liggen.
alleen, wat lin zegt : hij buit zijn puppie-status wel heel erg uit .
of hij is zijn leven al zat!
Nou, dat denk ik bij Spok ook wel eens. Haha. Vandaag nog even wezen lopen met Spok en Luna, en als je ziet met wat voor een machtsvertoon Luna Spok duidelijk maakt dat hij van haar bal moet blijven. Toch blijft Spok haar uitdagen, en gaat b.v. zoals hier op de foto voor haar neus liggen. Wel op gepaste afstand dan. Ik denk dat hij nog een beetje puppie-status heeft.
Telkens als ik denk, nu wordt het toch wel heftig, bijvoorbeeld in de achtervolging, weet Spok Luna weer te kalmeren.
Ja het is jammer dat Rataplan nogal donker is je ziet weinig aan de foto mij als "kenner" van Rataplan zie alleen een lichte verandering aan zijn vliegende non oren, namelijk hij buigt ze iets naar voren.
Ik heb nog een foto
WOW was dat nou
Het is alweer een poosje geleden maar volgens mij heeft Obelix toch het botje gekregen en is Rataplan met een ander bot er vandoor gegaan. Daarna lagen ze te kluiven op gepaste afstand met ruggen naar elkaar toe
Ik moet wel zeggen ik heb of geen kluiven of veel kluiven. Rataplan heeft wel in de gaten dat hij niet aan het allerlaatste kuifje bezig is en het ook geen echte noodzaak is om het op de spits te drijven.
Zoie schreef:
Telkens als ik denk, nu wordt het toch wel heftig, bijvoorbeeld in de achtervolging, weet Spok Luna weer te kalmeren.
ahhhhh!! maar daar zijn die buitenlandertjes toch echt wel super in hoor ! die sociale communicatie van ze is nog heel erg honds, zie ik ook bij kwiebus (maar zie ik gelukkig bij mijn wartjes ook nog heel erg duidelijk!).
ja, idd, je kunt wel goed communiceren, maar dan is het wel de bedoeling dat die andere hond het ook begrijpt Op zich wel boeiend om te volgen, maar ik hoop toch ook wel dat Luna een beetje gaat ontdooien en dat ze een beetje relaxed gaan spelen.