Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raad het plaatje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Raad het plaatje

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier dan alvast de eerste :ok:
De grote zwart witte hond is Rataplan (reu ruim 6 jaar) de pup is Obelix toen net een paar weken bij ons. Ze lagen beiden in de tuin te kluiven. Obelix had zijn kluifje op en toen maakte ik de foto.
Afbeelding
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

'wat kom je doen, pupje? toch niet mijn botje afpakken? ik vind je erg lief, want je bent een snoezig pupje, en misschien ook een nieuw vriendje, maar ga nu maar vooral even wat anders doen, hoor!'
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ja zo ziet het er naar mijn idee ook uit, dat mocht pupje nog iets dichterbij willen komen Rataplan dan even zal laten weten dat pupje op moet sodemieteren.....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik weet het niet. Rataplan lijkt op deze foto nog totaal geen reactie te geven richting Obelix. Het kan dus zijn dat ie supertoegeeflijk is en Obelix zo zijn kluif mag jatten. Maar de reacties omschreven door Lin en Estelle zouden ook heel goed kunnen. Dus dat hij Obelix even duidelijk maakt dat dit zijn kluif is en Obelix het maar een tijdje verderop moet gaan zoeken.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Obelix bezig om te leren dat wat Plan heeft niet voor Obelix is.

Wat gebeurde er trouwens met het tweede bot wat links van Plan ligt?
Rataplan
Zeer actief

Branka schreef:Ik weet het niet. Rataplan lijkt op deze foto nog totaal geen reactie te geven richting Obelix. Het kan dus zijn dat ie supertoegeeflijk is en Obelix zo zijn kluif mag jatten. Maar de reacties omschreven door Lin en Estelle zouden ook heel goed kunnen. Dus dat hij Obelix even duidelijk maakt dat dit zijn kluif is en Obelix het maar een tijdje verderop moet gaan zoeken.
De foto is niet zo duidelijl maar in zijn ooghoeken had hij Obelix al opgemerkt :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief

Afbeelding
:mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Inge O schreef:ik kan ook alleen raden wat hier in een soortgelijk plaatje de volgende aktie zou zijn :mrgreen: : er volgt een diepe, waarschuwende grom inclusief aanstaren. heb eerlijk gezegd nog geen enkel pupje gehad die zo'n boodschap niet begreep :mrgreen: .

de volgende aktie zou zijn : een sprong richting pupje, met een snauw erbij 'oprotten, zeg ik, NU!, je hebt nog één kans :devil: '.

zoiets :wink: .
en toen pakte puppy dat andere bot..!! :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Afbeelding
Toch een poging van onderaf :mrgreen: kijk wel wat het wordt :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

minhie schreef:
Inge O schreef:ik kan ook alleen raden wat hier in een soortgelijk plaatje de volgende aktie zou zijn :mrgreen: : er volgt een diepe, waarschuwende grom inclusief aanstaren. heb eerlijk gezegd nog geen enkel pupje gehad die zo'n boodschap niet begreep :mrgreen: .

de volgende aktie zou zijn : een sprong richting pupje, met een snauw erbij 'oprotten, zeg ik, NU!, je hebt nog één kans :devil: '.

zoiets :wink: .
en toen pakte puppy dat andere bot..!! :mrgreen:
Gezien de volgende foto van Myranda heeft Inge inderdaad gelijk en gaf Rataplan Obelix een waarschuwing die door Obelix op is gepikt. Maar uiteraard is dat wat de ander heeft altijd interessanter en dus ligt die kleine nog te loeren naar Rataplan zijn kluif. :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik zou uit niets van de lichaamshouding van Rataplan kunnen opmaken dat er een waarschuwing volgt. Maar gezien de hele situatie verwacht je dat wel.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Rataplan schreef:Afbeelding
Toch een poging van onderaf :mrgreen: kijk wel wat het wordt :mrgreen:
plan doet denk ik in ieder geval niet erg gemeen tegen pupje. maar het leuk vinden, is anders. pupje buit z'n puppen-status in ieder geval keurig uit.

verder kan ik uit eigen ervaring putten - ursula zou de lip optrekken en boe zou met bot en al ergens anders gaan liggen.
zeg het maar, myranda, nu ben ik nieuwsgierig :mrgreen: ...........
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, dat denk ik ook......... Plan pikt het, maar zeker niet van harte.
Puppy gooit alles in de strijd om het botje te bemachtigen zonder een fikse waarschuwing te krijgen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:ik zou uit niets van de lichaamshouding van Rataplan kunnen opmaken dat er een waarschuwing volgt. Maar gezien de hele situatie verwacht je dat wel.
je ziet op de eerste foto ook helemaal niks van z'n ogen, dus zijn blik moet je erbij raden. ik ga ervan uit dat die (al of niet met geluid) duidelijk was, want puppie is mooi gaan liggen.

alleen, wat lin zegt : hij buit zijn puppie-status wel heel erg uit :mrgreen: .

of hij is zijn leven al zat!
Nou, dat denk ik bij Spok ook wel eens. Haha. Vandaag nog even wezen lopen met Spok en Luna, en als je ziet met wat voor een machtsvertoon Luna Spok duidelijk maakt dat hij van haar bal moet blijven. Toch blijft Spok haar uitdagen, en gaat b.v. zoals hier op de foto voor haar neus liggen. Wel op gepaste afstand dan. Ik denk dat hij nog een beetje puppie-status heeft.

Telkens als ik denk, nu wordt het toch wel heftig, bijvoorbeeld in de achtervolging, weet Spok Luna weer te kalmeren.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Ja het is jammer dat Rataplan nogal donker is je ziet weinig aan de foto mij als "kenner" van Rataplan zie alleen een lichte verandering aan zijn vliegende non oren, namelijk hij buigt ze iets naar voren.
Ik heb nog een foto :mrgreen:
Afbeelding
WOW was dat nou :eek: :eek: :mrgreen:
Het is alweer een poosje geleden maar volgens mij heeft Obelix toch het botje gekregen en is Rataplan met een ander bot er vandoor gegaan. Daarna lagen ze te kluiven op gepaste afstand met ruggen naar elkaar toe :mrgreen:
Ik moet wel zeggen ik heb of geen kluiven of veel kluiven. Rataplan heeft wel in de gaten dat hij niet aan het allerlaatste kuifje bezig is en het ook geen echte noodzaak is om het op de spits te drijven.
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef: Telkens als ik denk, nu wordt het toch wel heftig, bijvoorbeeld in de achtervolging, weet Spok Luna weer te kalmeren.
ahhhhh!! maar daar zijn die buitenlandertjes toch echt wel super in hoor :ok: ! die sociale communicatie van ze is nog heel erg honds, zie ik ook bij kwiebus (maar zie ik gelukkig bij mijn wartjes ook nog heel erg duidelijk!).
ja, idd, je kunt wel goed communiceren, maar dan is het wel de bedoeling dat die andere hond het ook begrijpt :wink: Op zich wel boeiend om te volgen, maar ik hoop toch ook wel dat Luna een beetje gaat ontdooien en dat ze een beetje relaxed gaan spelen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

die laatste foto is idd erg duidelijk!! oprotten en wel nu!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”