Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
versvlees bejaarde hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
versvlees bejaarde hond
hallo allemaal,
ik heb een vraagje eigenlijk voor mijn moeder, het kooikerhondje van mijn moeder is nu 16 jaar, dement, en begint nu ook nog last van zijn nieren te krijgen, drinkt veel en plast bijna de hele dag in huis ook als hij slaapt is zijn bed nat, hij ligt nu op van die matjes die vocht opnemen zodat mijn moeder het makkelijk kan verschonen, nu de vraag, ik geef mijn honden energique en daar doen ze het perfect op, omdat de hond van mijn moeder ook slecht gaat eten vroeg zij aan mij of energique ook geen optie voor hem is, weten jullie dat, kan een hond die 16 jaar brokken heeft gegeten( leovoer via de DA heet volgens mij tegenwoordig clinic) nog overstappen op versvlees en zo ja kan dat geen kwaad voor zijn nieren, volgens mij is het voor zijn nieren juist beter, hebben jullie ideeen hier over..ik hoor het wel..bedankt alvast, groetjes simone..
ik heb een vraagje eigenlijk voor mijn moeder, het kooikerhondje van mijn moeder is nu 16 jaar, dement, en begint nu ook nog last van zijn nieren te krijgen, drinkt veel en plast bijna de hele dag in huis ook als hij slaapt is zijn bed nat, hij ligt nu op van die matjes die vocht opnemen zodat mijn moeder het makkelijk kan verschonen, nu de vraag, ik geef mijn honden energique en daar doen ze het perfect op, omdat de hond van mijn moeder ook slecht gaat eten vroeg zij aan mij of energique ook geen optie voor hem is, weten jullie dat, kan een hond die 16 jaar brokken heeft gegeten( leovoer via de DA heet volgens mij tegenwoordig clinic) nog overstappen op versvlees en zo ja kan dat geen kwaad voor zijn nieren, volgens mij is het voor zijn nieren juist beter, hebben jullie ideeen hier over..ik hoor het wel..bedankt alvast, groetjes simone..
-
- Zeer actief
Ik denk ook dat het voor de nieren minder belastend is om een hoogwaardig versvoer te eten.
Op zich moet het qua leeftijd nog steeds kunnen volgens mij.
Onze Nora is op de leeftijd van ongeveer 11 jaar nog op de versvlees gegaan en vanaf dat ze bijna 13 is op de volledig BARF. Geen enkel probleem.
Voordeel van vers is dat ze er iha minder bij gaan drinken dan van droogvoer.
Kijk voor nader advies anders even op bijvoorbeeld www.barfplaats.nl , volgens mij heb ik daar wel vaker vragen over nierdieten etc. langs zien komen.
Op zich moet het qua leeftijd nog steeds kunnen volgens mij.
Onze Nora is op de leeftijd van ongeveer 11 jaar nog op de versvlees gegaan en vanaf dat ze bijna 13 is op de volledig BARF. Geen enkel probleem.
Voordeel van vers is dat ze er iha minder bij gaan drinken dan van droogvoer.
Kijk voor nader advies anders even op bijvoorbeeld www.barfplaats.nl , volgens mij heb ik daar wel vaker vragen over nierdieten etc. langs zien komen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
hoe bedoel je, bij de dierenarts geweest, met een hond van die leeftijd en met een aantal klachten ziet mijn moeder de DA geregeld, het gaat erom of een hond van die leeftijd nog kan wennen aan versvlees, omdat ik denk dat ,dat beter voor hem zal zijn dan nu nog nierdieeten etc.geven. hij heeft geen acuut nierfalen, het zijn de klachten die bij zijn leeftijd horen en helaas hoort daar ook bij dat de nierwerking verminderd, gezien het feit dat hij ook pas nog geopereerd is aan anaalkliertumoren, maakt het er allemaal niet beter op, stel dat hij het op versvlees wat beter doet, in ieder geval zal hij het met meer smaak eten, en waarschijnlijk minder drinken, dus ook minder in huis plassen, mijn moeder gaat het morgen ook in huis halen en kijken hoe hij het erop zal gaan doen, alle kleine beetjes helpen, wij weten ook dat het aflopende zaak is voor de hond maar je kan het hem wel zo plezierig mogelijk maken, en je doet hem geen groter plezier dan een lekker bakkie eten voor te zetten, de brokken eet hij gewoon niet meer hij wil alleen nog maar zacht voer.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Of het ook daadwerkelijk tegen het plassen in huis zal helpen, is nog maar te bezien, want ik heb hier op het forum regelmatig berichtjes gezien van oude honden die juist van versvlees meer gingen plassen.
Maar dat je hond lekker eet, is een ding wat zeker is, dus daarvoor kan je het best proberen.

Maar dat je hond lekker eet, is een ding wat zeker is, dus daarvoor kan je het best proberen.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: versvlees bejaarde hond
maar het beeld wat je hier beschrijft is niet zomaar ouderdoms incontinentie,gucci schreef:hallo allemaal,
, het kooikerhondje van mijn moeder is nu 16 jaar, dement, en begint nu ook nog last van zijn nieren te krijgen, drinkt veel en plast bijna de hele dag in huis ook als hij slaapt is zijn bed nat, ..
Daar heeft sjiel gelijk in.
besef wel dat versvlees geen wondermiddel is.
laat eerst eens nakijken wat er precies loos is!

-
- Zeer actief
er is nu twee keer bloed geprikt bij hem , de eerste keer vorig jaar zomer, toen waren zijn waardes nog normaal( voor een hond van zijn leeftijd), de laatste keer in november, toen zagen we dat zijn waardes aan het stijgen waren maar nog niet verontrustend, a.s maandag word er weer bloed bij hem geprikt, om te zien of ze nu weer verder aan het stijgen zijn, aan zijn drinkgedrag te zien, wel, maar versvlees is niet genezend maar ik denk wel dat het zijn nieren meer onlast dan dat brokken dat doen. hij mankeert een hoop, blaft de hele dag door, is af en toe de weg kwijt etc, dat komt door zijn dementie daar heeft hij ook al medicijnen voor gehad maar die hebben op hem niet meer het gewenste resultaat, hij heeft tumoren, dat hij niet nog jaren leeft dat weten we, maar de kwaliteit van zijn leven moet wel blijven en hij moet geen hoopje ellende worden, mijn moeder is gisteren begonnen met versvlees, en hij eet dat in ieder geval met smaak op, naar zijn brokken keek hij niet echt meer om, we wachten het af wat de uitslag zal zijn a.s. maandag.