Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eetprobleem

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MDoelman
Actief

Eetprobleem

Ongelezen bericht door MDoelman »

Nou, we hebben hier een probleem geval met eten... Tot ze 13 maanden was hebben we rebel (bullmastiff van 16 maanden oud) Farmfood en vers van AHV/Rodi gegeven. Op een gegeven moment moest ze beide niet meer hebben en heeft bijna een week niet gegeten. Tijdelijk heb ik toen een proefzakkie van RC gehaald, maar dat wilde ik niet blijven voeren. Het leek er in ieder geval op dat ze het wel lekker vond. Toen die zak bijna op was hebben we lankester gehaald. De eerste 10 kilo was zo op, maar toen moest ze dat ook niet meer. Dit was dus afgelopen weekend. Heb toen weer vers geprobeerd (verse pens enzo), maar dat wilde ze ook niet.
Omdat ik wist dat Purina Proplan een goed voer, heb ik hier maandag een zak van gehaald (55 euro), hier heeft ze welgeteld 500 gram van op ofzo(dinsdagochtend 250 gram, avond 150 gram). Maar vanochtend wilde ze hier ook niets van hebben. Ik weet echt niet wat ik nu nog moet doen...... Haal vanmiddag denk maar weer eens zo'n proefzak van RC Giant (alhoewel Rebel nog geen 45 kilo weegt... kan geen kwaad toch?) aangezien ze dat in eerste instantie wel lekker vond.

Ze is niet mager, ook niet dik. Ze heeft eigenlijk tot aan die 13 maanden heerlijk gegeten. Ze begon zelfs te kwijlen als we haar niet direct lieten eten. Nu boeit het haar helemaal niet meer en schijnt ze niks meer te lusten. Ik denk niet dat ze ziek is aangezien de Rodi en leverworst wel gewoon naar binnen gaan. Zelfs op straat laat ze dikwijls gewoon het snoepje uit haar mond vallen als we haar iets geven als beloning... Drinken doet ze wel, niet veel maar dat heeft ze nooit gedaan.

Wat zouden jullie doen?

Martin
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Je hebt lichamelijk oorzaken uitgesloten en ook loopsheid kan niet in het spel zijn?
AfbeeldingAfbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik zou haar op goed versvlees voer zetten en niet meer veranderen want volgens mij weet ze als ik dit niet eet krijg ik wel iets anders lekkers :roll:
en het lijkt mij dat een hond zichzelf niet zal laten verhongeren en vanzelf weer gaat eten,wel zou ik haar twee keer per dag eten aanbieden en na een kwartier het eten weg halen en haar dan niet eerder geven dan dat het tijd is voor de volgende maaltijd het is het proberen waard :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

magda schreef:ik zou haar op goed versvlees voer zetten en niet meer veranderen want volgens mij weet ze als ik dit niet eet krijg ik wel iets anders lekkers :roll:
en het lijkt mij dat een hond zichzelf niet zal laten verhongeren en vanzelf weer gaat eten,wel zou ik haar twee keer per dag eten aanbieden en na een kwartier het eten weg halen en haar dan niet eerder geven dan dat het tijd is voor de volgende maaltijd het is het proberen waard :wink:
Hier ga ik in mee als je zeker weet tenminste dat medische oorzaken zijn uitgesloten.
Wij hebben hetzelfde probleem gehad mer orson en moesten iedere keer weer wat anders verzinnen,nu eet hij voornamelijk vers en eet hij niet jammer dan slaat hij maar over.
Het laatste half jaar heeft hij dat niet een keer geaan.
Doordat ze vers eten zit daar ook wel variatie in.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben ook voor vers. En misschien af en toe ook een beetje 'barfen'? Een kippennek, lapje pens of zo?
MDoelman
Actief

Er zijn een paar weken geleden foto's gemaakt toen ze een aantal dagen niet at... Maag was leeg en de nieren zagen er goed uit. Verder is ze wel vrolijk en buiten gaat ze helemaal "los"!. Loopsheid denk ik niet aangezien het een aantal weken geleden ook al speelde.

We hebben haar gister nog pens-vlees voorgeschoteld en maandagavond verse pens, maar beide moest ze niet. En als ze haar vers vlees niet eet, dan moet ik dat weer in de kliko gooien wat een constante parade van maden betekent... daar pas ik voor! Ik kan dat niet opnieuw invriezen.

Martin
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

En haar tanden? Ook daar geen problemen?
AfbeeldingAfbeelding
MDoelman
Actief

Bloedprikken vond de DA niet nodig trouwens. Daar was volgens hem geen reden voor.
Afbeelding
MDoelman
Actief

Nee hoor... want ze kauwt veel op botten van runderhuiden (Rawhide, FF). Dus tanden lijken me goed.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

MDoelman schreef:Nee hoor... want ze kauwt veel op botten van runderhuiden (Rawhide, FF). Dus tanden lijken me goed.
Laat die botten eens een tijdje weg, want die kunnen behóórlijk maagvullend zijn.

Kijk of het je lukt om een bakje pens o.i.d doormidden te zagen en ontdooi de helft als maaltijd, mocht de dame het niet eten dan kan het in de koelkast voor 's avonds en hoef jij geen enorme hoeveelheden weg te gooien. Maar zelf zou ik de buffelhuid er vooralsnog uitmikken, kijken wat het resultaat is.
AfbeeldingAfbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

als alle oorzaken zijn uitgsloten misschien meer afwisseling in eten geven
dan komje uit bij BARF.
eet ze wel gewoon vlees?? dus geen kvv
als eens een riblapje geprobeerd??
als ze al vlees gewend is kan je eens een bot met veel vlees proberen!
een hond hoeft niet altijd verwend te zijn om niet meer te willen eten..ze kunnen je ook proberen iets duidelijk maken. :wink:
hoewel dat pens niet willen eten niet vaak gebeurd :denken:
was het wel een lap pens??
of uit een pakje??
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

ien schreef:hoewel dat pens niet willen eten niet vaak gebeurd :denken:
Niet echt nee.
AfbeeldingAfbeelding
MDoelman
Actief

Dat pens is van de AHV. Dus echt een lap van een kilo. Deze had ik in kleinere stukjes gesneden. Een paar stukjes heeft ze wel gegeten, maar ik moest het echt voeren. Als ze had dan van me aanpakte dan trok ze echt haar lip op (zo van..... jakkie, wat is dat??? BAHHH!). Schiet dus ook niet op. Toen heeft ze denk 300 gram gegeten. We gaven haar ook vaak hart. Eerst vond ze het hartstikke lekker, nu eet ze het niet meer.

Martin
Afbeelding
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Heb ook van die moeilijke eters ,de ene kon niet tegen brokken , ik heb er heel wat geprobeerd, ,kreeg toen eerst energique ,nu ahv ,eet nu prima, de jongste heeft vanaf het afspenen energique gehad , met een maand of negen weigerde ze dat echt te eten en daar ze in de groei is ,ben ik overstag gegaan en geef haar nu ook ahv,dat eet ze goed.groetjes Annemieke
Deni

wat bij ons hielp

Ongelezen bericht door Deni »

Onze hond heeft ook even gehad dat ze moeilijk at als pup, maar de conclusie bij ons was: als ze echt honger heeft eet ze echt wel!!
Maar tuurlijk wij vonden het ook zielig zo'n lief klein hondje dat niet wil eten....onze truc was: ananas door haar eten of kaas door haar eten. Maar de ananas was het grootste succes. Dus de brokken bleven hetzelfde, maar dan met een extra smaakje en smullen dat ze deed. Overigens ws het bij haar maar een periode, even later at ze weer netjes haar bakje met alleen brokken leeg! En nu is ze helemaal gelukkig als er iets extra's bij haar brokken zit en zo niet ook goed!

Let er ook altijd op dat het hondenvoer niet in de volle zon heeft gestaan (vooral met vakantie bijvoorbeeld) of in een warme auto. Dit tast het voer zodanig aan dat de hond het niet meer eet!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben tegen tutten met eten maar zo'n grote hond die bijna niks eet is natuurlijk ook niks.
Heb je al een bouillon over de brokken geprobeerd? Of een beetje kipfilet koken en dat met het kookvocht over de brokken?
MDoelman
Actief

Het heeft niks te maken met het niet lekker vinden van het eten. Vers en brokken, beide wilde ze niet. Pure angst voor haar bak?! Waardoor? Geen idee!

Gister zijn we begonnen met haar etensbak buiten te zetten en dat ging prima. Dus toen was het voor ons duidelijk. Ze is bang voor haar bak binnenshuis. Ze had honger als een beer en at alles direct op!
Gister zijn we ook begonnen met Bach Rescue. Gisteravond was ze direct veel vrijer in haar doen en laten en dronk 's avonds zelfs binnenshuis!!!! Vanochtend heeft ze ook weer goed gegeten, buiten. En binnen heeft ze gedronken! Daarna hebben we leverworst in haar etensbak binnen gedaan en dat at ze direct op!!! :denken:

Misschien door de Bach? Wie weet, ik weet wel dat ik op dit moment heel blij ben en dat we weer een beetje licht aan de horizon zien.

Martin
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

heb je soms een metalen etensbak
kan het zijn dat ze een soort van stroomschokje heeft gehad en daar
van geschrokken is
Afbeelding
MDoelman
Actief

Dat is wel het geval geweest. Dat was eind december. Daarna direct stenen bakken gekocht en die op een andere plek in huis gezet. Ging toen direct al beter, tot 1,5 week geleden. Toen was dat ineens weer hartstikke eng :denken: . We hebben nu Bach Bloesem Rescue inhuis en hebben dat nu 2 x gegeven.

Martin
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”