Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ursula wordt dikkig

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

linlin

ursula wordt dikkig

Ongelezen bericht door linlin »

ursula wordt heel langzaam aan een beetje vadsig. ik houd niet van mollige honden. zeker niet als ze een beetje ouder zijn (ursula wordt volgende maand tien).

ze krijgt sinds een paar jaar ongeveer 100, 120 gram farmfood per dag, aangevuld met vuile pens, rodi en wat er allemaal voor vlezigs in huis is. bij veel vers vlees gaat de hoeveelheid farmfood naar beneden. en nee, ze krijgt zeer weinig bedel-tussendoortjes.

per dag sjouwt en graaft ze zo'n uur of twee, drie buiten. en een paar keer per week een half uurtje fietsen. binnenshuis is ze ook actief, lekker bleren naar de poesjes en spelen met boeboe.

nog minder voer geven? nog meer activiteit?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Is haar lijf naar dat van een oudere dame aan het veranderen? Zoals ook de mens wat uitzakt en hangt? Je kunt haar voer wat minderen en kijken hoe ze daar op reageert maar ik denk dat het er ook een beetje bijhoort.
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik weet niet hoeveel ze weegt? Maar Floor (8 kilo) krijgt iets van 100-120 gr voer per dag en dat wordt dan verder niet aangevuld (nja oke, af en toe wel wat lekkers natuurlijk :mrgreen: ). Ik weet niet hoeveel ze nog extra krijgt maar ik denk dat je dan wel iets minder kan geven :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
fabienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fabienne »

ik zou inderdaad niet meer gaan aanvullen,dus of alleen brokken of alleen vlees.je zou haar ook minder kunnen geven en dan misschien meerdere malen per dag zodat ze geen honger gevoel houdt.je kan ook senior voer gaan geven.daar was ik ook nooit voor omdat ik met mijn hond lang door ben gegaan met intensief trainen en af en toe jagen dus die kon wel wat extra's gebruiken.maar sinds ze met pensioen is werdt ze wat dikker en ben toen senior gaan voeren en toen kreeg ze haar oude slanke figuur weer terug.en ja mijn honden zijn ook elke dag druk in de weer binnen en buiten.
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat Irene ook zegt, wordt ze echt dikker? of zakt de boel gewoon uit? :mrgreen:
Als ze echt wat dik begint te worden, iets minder brokken geven.
Ik heb even gekeken hoeveel handjes 100 gram is. Yentie van mij krijgt maar 1 klein handje smorgens (75 gram ongeveer) en 's avonds 175 gram vlees. (ongeveer) En die schommelt ook een beetje, zo geef ik weer iets minder, dan geef ik weer iets meer, net hoe ik haar buikje vind staan. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
linlin

Roelfien schreef:Wat Irene ook zegt, wordt ze echt dikker? of zakt de boel gewoon uit? :mrgreen:
Als ze echt wat dik begint te worden, iets minder brokken geven.
Ik heb even gekeken hoeveel handjes 100 gram is. Yentie van mij krijgt maar 1 klein handje smorgens (75 gram ongeveer) en 's avonds 175 gram vlees. (ongeveer) En die schommelt ook een beetje, zo geef ik weer iets minder, dan geef ik weer iets meer, net hoe ik haar buikje vind staan. :mrgreen:
ja, zoiets krijgt ursula ook. en ze zakt ook wat uit, de tut :mrgreen: maar ze is ook bijna een kilo zwaarder (van ongeveer negen naar ongeveer tien kilo) en dat is er maar moeizaam af te halen.

voorheen was ze ook wel 'ns wat dikkig, maar dan kon je dat met een paar dagen iets minder voer zo rechttrekken.

misschien is het gewoon een ouwe moeps aan het worden. :denken:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wat weegt Ursula ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linlin

Mama Sanneke schreef:Wat weegt Ursula ?
tegen de tien kilo aan.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Toch maar wat minder voeren :19:
weg gehaald zit een virus in
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb gisteren nog eens nagekeken wat mijn kleintje krijgt en dat is toch nog iets minder. Versvlees is maar 150 gram. En ze weegt 7.5 kilo. :mrgreen:
Dus ik zou toch gewoon iets minder voeren, Lin. :wink:
Want 10 jaar is voor een mormeltje nog helemaal niet oud dus ook geen reden om dik te worden. Beertje en Jackie waren op die leeftijd ook geneigd om wat dikker te worden en die ben ik toen ook wat minder gaan voeren. In ieder geval wat minder dikmakend eten, zoals brokken en wat meer lichte voeding erbij, zoals groente/fruit prutje, magere yoghurt. Want als ze honger hebben is het ook niks.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

De jack van mijn moeder is ook 10 jaar en weegt 6 kilo, ze is een mooie slanke fitte hond en zeker niet te mager!
Ze is ongeveer 30 cm hoog.
Volgens de da mag ze per 5 cm hoogt 1 kilo wegen dus ze is goed op gewicht.
Ze krijgt 80 gram fokker brokken op een dag, het advies op de zak is 120 gram, maar daar staat altijd teveel op.
En aan de 80 gram heeft ze genoeg, soms krijgt ze nog wat stukjes kipfilet of rosbief, meer niet....ja elke dag een runderkluifje.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sypke (18 kilo) kreeg 150 gram Farm Food per dag. De hoeveelheid beweging die Sypke krijgt is vergelijkbaar met die van Ursula. Ik denk dus dat Ursula relatief veel eten krijgt in verhouding tot haar gewicht. Ik zou haar een kwart minder geven en kijken of ze dan afvalt.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind ook dat je nu heel bewust voer moet weglaten aangezien dikke terriertjes niet te pruimen zijn :mrgreen:
Wuilus was nooit te dik, wel toen ik haar net overnam van mijn vader (45 kilo :eek: ) maar sinds ze onder mijn beheer was is ze altijd slank en in mooi figuur gebleven (35 kilo). Ook toen ze 14 was had ze geen hangbuikje of speklaagje.

Dat hoeft dus helemaal niet. Wuilus liep heel weinig en kreeg dus ook weinig eten op het laatst. Jammer maar helaas. Wel kreeg ze vaak rijst ed om toch een volle buik te hebben. Klein stukje kip erdoor en ze vond het heerlijk. :ok:

Op een gegeven moment kunnen ze niet meer oprennen tegen het eten en een oudere teef slaat zowiezo sneller vet op, zeker gesteriliseerd.

Wuilus at in elk geval minder dan Dapper en Cleo en die wegen de helft van wat Wuilus woog. Ook gaf ik 1 maaltijd per dag en smorgens een klein handje brokjes. Tussendoortjes kreeg ze haast nooit iets.

Ik vind seniorenvoer ook wel een idee, kreeg Wuil ook de helft van de tijd. Dat is naast magerder ook afgesteld op de behoefte van een oude hond wat betreft eiwit/energie en ook olieen voor de gewrichten etc. Wel een heel goed merk nemen natuurlijk :wink:
Afbeelding
linlin

sypke schreef:Sypke (18 kilo) kreeg 150 gram Farm Food per dag. De hoeveelheid beweging die Sypke krijgt is vergelijkbaar met die van Ursula. Ik denk dus dat Ursula relatief veel eten krijgt in verhouding tot haar gewicht. Ik zou haar een kwart minder geven en kijken of ze dan afvalt.
:N: dat zou dan, mits ik me tot farmfood blijf beperken, een gram of tachtig in totaal voor mevrouw zijn.

dat zijn hele arme kleine beetjes! nou ja, ik probeer het een weekje of wat. vul het wel extra aan met groenteprutjes.
linlin

MARC_S schreef:Ik vind ook dat je nu heel bewust voer moet weglaten aangezien dikke terriertjes niet te pruimen zijn :mrgreen:
een goede mormelbaas heeft slanke rotzakjes.
Ik vind seniorenvoer ook wel een idee, kreeg Wuil ook de helft van de tijd. Dat is naast magerder ook afgesteld op de behoefte van een oude hond wat betreft eiwit/energie en ook olieen voor de gewrichten etc. Wel een heel goed merk nemen natuurlijk :wink:
seniorenvoer.......klinkt zo jeukanuba-erig :mrgreen: . weet je nog van welk merk wuil kreeg, marc?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”