Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen in huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Plassen in huis

Ongelezen bericht door sample »

Malthezer leeuwtje (teefje) van vrienden van mij plast in huis. Ze hebben nog een tweede hond (labradorteef). Ze plast op momenten dat ze eventjes alleen is. Dus als je even boven de was op gaat vouwen, dat soort dingen. Om die reden gaat ze tegenwoordig 's nachts in een bench. Overdag breidt dit plasgedrag zich steeds verder uit.

Zou het een dominantieprobleem kunnen zijn? Qua gezondheid is er werkelijk geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet in de haak zou zijn. Of zou het een aandachtsprobleem kunnen zijn?

Ik heb mijn vrienden voorgesteld om hun honden eens apart van elkaar weg te zetten als ze even weg moeten. Dus ook als ze naar de wc gaan of de was opvouwen. De éne hond in de gang, de andere in de kamer. En het malthezertje als ranghoogste te behandelen. Zij geeft zelf duidelijk aan ranghoogste te zijn namelijk. Maar omdat de labrador groter is, is je hand daar eerder als je aan gaat halen :mrgreen:

Maar goed, ik had me dus bedacht dat je misschien die kleine als eerste aan haalt, eerste eten geeft en als eerste mee speelt enzo. Om de rangorde nog even te bevestigen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Reuen markeren door te pissen, teven niet. Kan de teef wel alleen zijn? Wordt ze gestraft voor het plassen? Doet ze wel eens deemoedsplasjes?

Verder eerst toch even wat urine wegbrengen naar de dierenarts. Er kan altijd sprake zijn van een blaasontsteking of iets. Honden worden niet zomaar onzindelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Deemoedsplasjes doet ze niet. Ze zal vast weleens gestraft worden als ze betrapt wordt op plassen. En die urine naar de dierenarts gaat gebeuren :wink:
sample
Zeer actief

Mijn vrienden vermoeden dat haar gedrag te maken kan hebben met de aanwezigheid van hun andere hond. Voordat de andere hond er was, deed ze het namelijk niet. Het is ook niet gelijk begonnen vanaf dat de andere hond er was, dat ook niet.

Maar ze plast dus niet in de bench. Als een hond blaasontsteking of wat heeft, zou je toch denken dat dat dan niet uit moet maken? Als je het niet op kunt houden, kun je het niet ophouden.

Ze doet het ook altijd als ze alleen gelaten worden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Uit wat maken jullie op dat de malthezer de dominant is? En hoe weet je zo zeker dat het de malthezer is als er geplast wordt tijdens het alleen zijn?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Ze hebben de malthezer betrapt. Dat ze de "baas" is, is gewoon duidelijk aan haar gedrag. Zij snibt, en andere honden luisteren daarnaar :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”