Sommige hondjes gaan daarvoor zelfs naar een andere ruimte.
Het kan toeval zijn, maar zo op het eerste oog lijkt het iets wat vooral bij kleinere hondjes voorkomt.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt?
Moderator: moderatorteam

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn hondje alles wat een beetje groter is (bijvoorbeeld een hondenkoekje, een pensstaafje etc. ) meeneemt naar haar bench of buiten naar een hoekje, om het daar rustig op te eten.Frederique schreef:
Ben benieuwd of er iemand daar een verklaring voor geven kan

grappigReini schreef:De York van mijn moeder gaat tijdens spelen met de andere honden vaak, als hij verliest, heel nonchalant een brokje halen en het dan voor de andere honden opeten!!![]()
Dat is zo'n grappig gezicht!! Net alsof hij denkt; "Wat?? Waren we aan het spelen en heb ik verloren??
Wel neeee, ik ging gewoon even een brokje halen hoor!!"![]()
Alleen hij doet dat, geen een van de andere honden!

Ik ben altijd zo verbaasd in wat een snelheid Luka zijn bak met Duck leegheeft.cindy1986 schreef:Haha, wat jij beschrijft doet Rakker dus ook precies!Rakker is een Jack Russell Terriër
![]()
Kiera (Golden Retriever) eet haar bak in een keer leeg, die proeft volgens mij niet eens wat ze eet

Zoie schreef: grappig![]()
Wat er in mij opkomt is ook de buit in veiligheid stellen, misschien vooral voor kleine honden een noodzaak. Spok smeert hem ook als ik hem een pensstaafje of zo geef, maar zijn bak eet hij gewoon op.
Mijn reu doet het ook en die is niet kleinFrederique schreef:Gisteren kwamen we er bij toeval achter dat veel honden van kleinere rassen of kleine kruisingen vaak hun brokjes 1 voor 1 uit hun bak nemen, een stuk van de voerbak weglopen, het brokje daar eten, en weer teruglopen naar hun bak.
Sommige hondjes gaan daarvoor zelfs naar een andere ruimte.
Het kan toeval zijn, maar zo op het eerste oog lijkt het iets wat vooral bij kleinere hondjes voorkomt.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt?![]()