Ik heb een Shih-Tzu pup van 12 weken.
Bij de fokker kreeg ze Eukanuba, maar omdat ik hier gelezen heb dat je dat beter niet kunt geven ben ik overgestapt naar Prins Puppy&Junior.
In het begin at ze hier redelijk goed van (ze kreeg niks anders dus ze moest wel).
Bij mijn dierenarts kreeg ik een puppypakketje van Royal Canin en Djinny is helemaal dol op de brokjes van Royal Canin.
Ze laat de prins brokjes er nu voor liggen.
Ik heb hier al veel gelezen over vers vlees en andere voeding, maar wie kan me nou eens zeggen wat ik voor mijn Shih-Tzu het beste kan geven.
Vers, brokjes of één dag in de week vers.
Ik weet het gewoon niet, want veel mensen die vers geven hebben toch een middelgrote tot grote hond.
Ondanks het doorspitten van veel topics weet ik het gewoon niet en zou ik graag wat tips willen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kan me helpen met de juiste voeding?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Mijn twee Maltezers krijgen ook alleen maar vers. Saar is nu 9 weken, en ook zij heeft vanaf dat ze bij mij kwam Energique gekregen. Ze doet het er hardstikke goed op.
Moos kreeg als pup brokken en dronk mede daardoor ontzettend veel, hij liep echt soms elke 10 min. leeg waar hij stond.
Saartje drinkt veel minder, omdat er al heel veel vocht in vers zit, en plast dus ook minder; netjes elke 1 a 2 uur i.p.v elke 5 a 10 min.
Haar kan ik ook veel makkelijker buiten zetten, aangezien ze echt gaat lopen draaien als ze moet. Moos dus niet, die liep gewoon leeg.
Moos kreeg als pup brokken en dronk mede daardoor ontzettend veel, hij liep echt soms elke 10 min. leeg waar hij stond.
Saartje drinkt veel minder, omdat er al heel veel vocht in vers zit, en plast dus ook minder; netjes elke 1 a 2 uur i.p.v elke 5 a 10 min.

Haar kan ik ook veel makkelijker buiten zetten, aangezien ze echt gaat lopen draaien als ze moet. Moos dus niet, die liep gewoon leeg.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik zou ook vers vlees gaan geven, want ik hoor en lees weleens dat Shih-Tzu hondjes vaak last hebben van huid problemen. Een klein hondje eet niet zoveel en daarom denk ik dat je echt niet veel duurder uitkomt als je voor vers kiest.
Neem anders een kijkje op www.barfplaats.nl
- Moos
- Zeer actief
Dat klopt inderdaad. Ik ben met vers net zo duur en soms zelfs iets goedkoper uit dan wanneer ik een goed merk brokken zou voerenbountygirl schreef:Ik zou ook vers vlees gaan geven, want ik hoor en lees weleens dat Shih-Tzu hondjes vaak last hebben van huid problemen. Een klein hondje eet niet zoveel en daarom denk ik dat je echt niet veel duurder uitkomt als je voor vers kiest.