Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg sloom

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Erg sloom

Ongelezen bericht door Gast »

Een vriendin van mij heeft een border collie teef van 4 jaar. Na haar laatste loopsheid, 3 maand geleden, is zij ontzettend sloom geworden. Voor de rest is er qua gedrag niks veranderd alleen dus die sloomheid. Als zij haar wil uitlaten kost het al moeite om haar naar buiten te krijgen. Eenmaal aan de wandel loopt ze slecht mee, langzaam lopen en stilstaan.
Ze zijn er al mee naar de da geweest maar deze kon niks vinden en had er ook geen verklaring voor. Voor de rest eet en drinkt ze goed, ziet er goed uit, en zoals ik al eerder zei is er verder geen verandering in haar gedrag.
Kan dit door de loopsheid komen? Mijn vriendin dacht eerst misschien wormen, maar na de wormkuur bleef het hetzelfde.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Groetjes.
Gast

Ik zou naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en laten nakijken of ze misschien een baarmoederontsteking heeft of schijnzwanger is. Als het mijn hond was zou ik eerst willen uitsluiten dat er een medische oorzaak was.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

schijndrachtig?
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

schijndrachtig is een optie maar dan had de dierenarts dat moeten merken maar zoals spyke zegt
andere dierenarts alvorens je met allerlei raadgevingen gaat proberen.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

martine schreef:schijndrachtig is een optie maar dan had de dierenarts dat moeten merken maar zoals spyke zegt
Martine
tjee zeg, slecht geslapen ofzo????
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

estelle schreef:
martine schreef:schijndrachtig is een optie maar dan had de dierenarts dat moeten merken maar zoals spyke zegt
Martine
tjee zeg, slecht geslapen ofzo????
Ze is inderdaad erg kort door de bocht, maar ik denk wel dat Martine gelijk heeft dat je beter eerst een second opinion van een andere d.a. kan vragen alvorens je met tips van ervaringsdeskundigen aan de slag te gaan. Want als het wel een baarmoederontsteking is, kan het levensgevaarlijk zijn. Dat weten we bijna allemaal :wink:
Afbeelding
Gast

Morgenmiddag hebben ze een afspraak met een andere dierenarts. Hopelijk word het dan duidelijk.
1 vraagje. Mocht ze een baarmoederontsteking hebben, is dat dan niet op meer manieren te zien of te merken?
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Wisk schreef: Mocht ze een baarmoederontsteking hebben, is dat dan niet op meer manieren te zien of te merken?
Als het een "open" baarmoederontsteking is meestal wel. Dan heeft de teef een etterige, soms wat bloederige uitvloei. (Koorts hoeft zeker niet altijd).
Maar bij een "gesloten" baarmoederontsteking hoopt dit zich in de baarmoeder op en zie je dus niks. Ze kunnen dan wel meer gaan drinken, vaker plassen en zijn slomer dan anders.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Gast

Ook deze dierenarts constanteerde geen baarmoederontsteking. Alles is onderzocht en er viel niks ongewoons te vinden. Voor de zekerheid is er bloed afgenomen en ook hieruit bleek niks.
Er werd wel wat gezegd over schijnzwanger en ze konden hiervoor een hormoonkuurtje geven van tien dagen, wat ze dus ook gedaan heeft.
Hopelijk word het beter(actiever).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”