Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goed teken?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

goed teken?

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb het alleen zijn van Saar (nou ja, alleen, samen met Moos en de twee katten) steeds met 5 a 10 min. uitgebouwd. Ik ben begonnen met de badkamer-deur dicht als ik ging douchen, toen even de vuilnis buiten zetten, de post halen, even heel snel een boodschapje doen etc. Nu is ze, als ik boodschappen aan het doen ben, ergens tussen de 30 min. en een uur 'alleen' thuis.

Met Moos heb ik het alleen zijn echt met secondes op moeten bouwen; ging ik te snel dan trof ik bij thuiskomst Moos helemaal in paniek aan. Als ik dan thuiskwam bleef hij maar piepen, om me heen rennen en tegen me opspringen; het was dan echt duidelijk dat hij in paniek was geraakt toen hij alleen was. (bovendien kon ik hem al horen janken zodra ik de gezamenlijke voordeur van de flat open deed......)

Als ik nu thuiskom, en ik kijk stiekem door het raam, ligt Saar of op de bank een beetje om zich heen te kijken, of te slapen op een van de hondenkussens. Ook is ze dus stil.
Moos ziet mij dan vaak voor de deur staan, en komt dan naar de deur toe rennen, waarop Saar hem volgt. Soms blaft ze dan wel een of twee keer, maar als ik dan de deur open doe komt ze niet eens een aai halen ofzo.
Nu is Saar zowiezo duidelijk waakser dan Moos; als er iemand aanbelt blaft ze soms ook een of twee keer.

Zijn dit tekenen dat ik ervanuit kan gaan dat ze zich prima op haar gemak voelt als ik weg ben? Of kan een hond toch in paniek zijn als je weg bent, zonder dat je dat echt ziet als je thuiskomt?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee hoor, klinkt prima! :ok: Saar trekt zich ook erg op aan Moos. TWee honden zijn namelijk gewoon niet alleen. Je bent Saar ook niet aan het leren alleen te blijven, maar je bent haar aan het leren dat jij nog wel eens weg bent. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

een hond die in paniek raakt omdat hij (te lang) alleen gelaten wordt, is ook geenerveerd als je weer thuiskomt. dat merk je echt.

volgens mij doe je het zo geweldig! :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lijkt mij ook prima hoor :ok:

Twee honden zijn idd makkelijker alleen te laten. Saar heeft Moos altijd nog. Rustig liggen lijkt mij helemaal goed!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”