Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
of eerst met een beetje leverpastei en dat gewoon
met de tandenborstel op de tong smeren.
en het zo opbouwen dat ze zachtjes de tandjes mag
masseren en steeds iets verder gaan. totdat het kan en
mag en dan begin ze zachtjes met eerst een beetje
speciale tandpasta.
je heb ook speciale spuitspray om tandplak en tandsteen
los te weken en kan je daarna makkelijk wegpoetsen. mits
ze het elke avond voor het slapen gaan in zijn bekje sprayed.
Gewoon langzaam eraan laten wennen en dan veel belonen met snoepjes ofzo.Ik poets de tanden van alledrie de honden met de elektrische tandenborstel.Hier staan ze in de rij als ik de tandenborstel pak.
Mama Sanneke schreef:Ik geraak nooit aan die achterste tanden,
iemand een weet ?
Ik heb een speciale tandenborstel (met 2 borsteltjes op het eind) en dat werkt echt super Het lukte mij namelijk ook altijd heel moeilijk en met die gaat het heel goed. Zal eesn een plaatje zoeken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Ik heb hem gewoon in de dierenwinkel gekocht. Dit plaatje komt van hondenshop.nl dus daar hebben ze hem ook. Bij de borstel zit trouwens meteen tandpasta.
Bea. schreef:Ik doe gewoon mijn duimen ertussen en dan kan ik de kiezen goed poetsen.
Bij Job kan ik dat ook wel maar Floor heeft daar te weinig vel voor
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Lysette schreef:Ik heb hem gewoon in de dierenwinkel gekocht. Dit plaatje komt van hondenshop.nl dus daar hebben ze hem ook. Bij de borstel zit trouwens meteen tandpasta.
Bea. schreef:Ik doe gewoon mijn duimen ertussen en dan kan ik de kiezen goed poetsen.
Bij Job kan ik dat ook wel maar Floor heeft daar te weinig vel voor
Bij mij gaat het vel ook niet ver genoeg naar achter, ik zou een zaklamp moeten hebben want ik zie dan niks van de achterste tanden, is dat bij jou ook ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Jop heeft ook een hekel aan tanden poetsen. Hem geef ik een dental kong met wat hondentandpasta erop!
En genoeg laten kauwen op botjes helpt ook tegen tandsteen.
Was deze hele topic vergeten. Ik wist wel dat ik hem geplaatst had maar nooit meer gekeken. STOM STOM STOM
Maar super bedankt voor de tips, ja heb wel al tandpasta van dog a dent, die smaakt lekker geloof ik, ik zal in de dierenwinkel wel eens gaan kijken naar zo'n dubbele tandenborstel.