Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen naar het buurhondje.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Blaffen naar het buurhondje.

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Buurhondje Angie komt dus zelden buiten,
als ze toch buiten komt dan loopt Luka heen en weer langs de draad en
zij dus ook.
Maar Luka begint dan ook te blaffen, en wil nie stoppen.
Buurvrouw is dan verveeld en vind dat ze binnen moet gaan.
Ik zeg dat ze gewoon aan elkaar gewend moeten worden en dat het wel zal verbeteren als ze elkaar vaker zien.
Maar is dat ook zo, hoe maak ik Luka duidelijk dat ie niet zo moet blaffen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik wilde nog even toevoegen dat Angie
razend enthousiast begon mee heen en weer te lopen
en buurvrouw :N: deed, dat had ze nu nog NOOIT gedaan.
Kun je je dat voorstellen, een hond van vier maand die nog nooit heeft rondgerend ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

wat een vreselijk zielig hondje, dat buurhondje van je, als ik het zo lees.

luka doet gewoon wat elke hond zou doen als er zomaar een vreemde hond aan zijn territorium komt rommelen. blaffen!
starfleet
Erelid

Re: Blaffen naar het buurhondje.

Ongelezen bericht door starfleet »

Mama Sanneke schreef: Maar is dat ook zo, hoe maak ik Luka duidelijk dat ie niet zo moet blaffen.
Als het de buurvrouw is, kunnen de hondjes dan niet eens buiten het hek kennismaken of eens samen oplopen met een rondje?

Anne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tja Sanneke..honden vinden blaffen langs het hek nou eenmaal leuk. :wink: Kunnen ze met elkaar in contact komen door het hek heen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

starfleet schreef:
Mama Sanneke schreef: Maar is dat ook zo, hoe maak ik Luka duidelijk dat ie niet zo moet blaffen.
Als het de buurvrouw is, kunnen de hondjes dan niet eens buiten het hek kennismaken of eens samen oplopen met een rondje?

Anne
Misschien kunnen ze na een kennismaking wel af en toe samen spelen in de tuin ? Maar of dat het probleem van het blaffen oplost, betwijfel ik.

Zoë heb ik geleerd gewoon op te houden met blaffen met "klaar ". Bleef ze erg blafferig, dan ging ze naar binnen. Een hond die continu in de tuin zit te balffen vind ik persoonljk ook hinderlijk worden voor buren en omwonenden.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:Tja Sanneke..honden vinden blaffen langs het hek nou eenmaal leuk. :wink: Kunnen ze met elkaar in contact komen door het hek heen?
Ze kunne wel snuffelen aan elkaar,
maar Angie vind Luka natuurlijk maar vreemd ook en gaat dus een paar meter verder liggen turen naar Luka, dan zwijgt hij even,
tot ze weer heen en weer begint te lopen, ze stoort zich niet aan het geblaf en ze is er ook niet bang van. Kheb eerder de indruk dat ze vrolijk is.
Maar kheb de indruk dat de buurvrouw het niet leuk vind dat geblaf van Luka, want ze zei : als ik had geweten dat Luka hier was had ik haar niet buiten gelaten.
Tja
en dan voel ik me weer schuldig.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Zoie schreef:
starfleet schreef:

Anne
Misschien kunnen ze na een kennismaking wel af en toe samen spelen in de tuin ? Maar of dat het probleem van het blaffen oplost, betwijfel ik.

Zoë heb ik geleerd gewoon op te houden met blaffen met "klaar ". Bleef ze erg blafferig, dan ging ze naar binnen. Een hond die continu in de tuin zit te balffen vind ik persoonljk ook hinderlijk worden voor buren en omwonenden.
Hm, buurvrouw heb ik nog geen enkele keer zien gaan wandelen.
Haar kleindochter heeft een Jack Russel die ze wel es meebrengt en daar blaft Luka niet naar, toch niet meer na een paar minuten.
Dan deinst hij eerder terug.
Luka kent : 't'is genoeg wel hoor, maar ja hij is dan zo enthousiast.
Wat zou je willen als je daar een babe ziet waar je graag mee wil spelen. :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mama Sanneke schreef: Luka kent : 't'is genoeg wel hoor, maar ja hij is dan zo enthousiast.
Wat zou je willen als je daar een babe ziet waar je graag mee wil spelen. :mrgreen:
Nou, ik zou dan toch proberen een soort afsluitbare doorgang te maken zodat jullie honden af en toe kunnen spelen :ok:
Afbeelding
Jeanet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeanet »

Misschien als Luka blijft blaffen proberen af te leiden met een speeltje of wat lekkers en als ze stopt met blaffen belonen. Kan me voorstellen dat als het blaffen continue doorgaat dit niet prettig is voor de buurt, maar als het eventjes is moet dit toch kunnen. Honden blaffen nu eenmaal, wij kwebbelen met de buurvrouw toch.
Sinds kort hebben wij nieuwe buren en die hebben twee honden. Ben benieuwd hoe dit van de zomer gaat als onze Layka ook weer naar buiten gaat. Door een kniebandoperatie is ze al een tijdje niet meer in de tuin geweest, alleen aan de lijn naar buiten. In de tuin gaat ze altijd als een dolle stier rondjes rennen op het gras en dat is nu even niet goed voor haar pootjes.
Succes verder met de hondjes, misschien worden ze wel dikke vriendjes en is het over een tijdje afgelopen met het geblaf.
Jeanet
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Zoie schreef:
Mama Sanneke schreef: Luka kent : 't'is genoeg wel hoor, maar ja hij is dan zo enthousiast.
Nou, ik zou dan toch proberen een soort afsluitbare doorgang te maken zodat jullie honden af en toe kunnen spelen :ok:
Inderdaad dat hadden wij vroeger ook en ik vond het supergezellig voor de honden, de buurmaltezer kon in onze tuin komen, maar Boris niet bij hen want daarvoor was de opening te klein. Als Basil het beu was, ging hij weer naar huis. Elke ochtend stond hij aan onze deur te krabbelen
groetjes!Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Jeanet schreef:Misschien als Luka blijft blaffen proberen af te leiden met een speeltje of wat lekkers en als ze stopt met blaffen belonen. Kan me voorstellen dat als het blaffen continue doorgaat dit niet prettig is voor de buurt, maar als het eventjes is moet dit toch kunnen. Honden blaffen nu eenmaal, wij kwebbelen met de buurvrouw toch.
Sinds kort hebben wij nieuwe buren en die hebben twee honden. Ben benieuwd hoe dit van de zomer gaat als onze Layka ook weer naar buiten gaat. Door een kniebandoperatie is ze al een tijdje niet meer in de tuin geweest, alleen aan de lijn naar buiten. In de tuin gaat ze altijd als een dolle stier rondjes rennen op het gras en dat is nu even niet goed voor haar pootjes.
Succes verder met de hondjes, misschien worden ze wel dikke vriendjes en is het over een tijdje afgelopen met het geblaf.
Jeanet
Tja, hondje moet dan wel naar buiten komen. Hij ziet haar nu één keer op drie weken, dat is te weinig om te wennen aan elkaar.
Maar ik zou niks liever hebbe dat ze dikke maatjes worden :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Zoie schreef:
Ik denk niet dat buurvrouw daarvoor te vinden is. :mrgreen:
Ze is superzuinig op dat hondje, mag vast niet spelen met zo'n lomperd als Luka, haar kleindochter wilde maar wat graag haar JR over de draad zetten.
Maar Luka heeft niet zo'n goede ervaring met JR, de laatste keer was hij totaal uitgeput van de achternarennende hond. :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb precies het omgekeerde, er zit een schutting met "trellis"stukken tussen de hondburen en ons en Takkie vindt het buurhondje zoooo leuk dat ie met zijn kop door de trellis :oeps: naar haar zit te lonken. En zij vindt hem vreselijk en probeert hem weg te keffen :boos: Wat Takkie alleen maar mooi vindt. Dit jaar er maar iets voor laten groeien of zo...
weg gehaald zit een virus in
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mama Sanneke schreef:
Ze is superzuinig op dat hondje, mag vast niet spelen met zo'n lomperd als Luka, haar kleindochter wilde maar wat graag haar JR over de draad zetten.
Maar Luka heeft niet zo'n goede ervaring met JR, de laatste keer was hij totaal uitgeput van de achternarennende hond. :mrgreen:
Wat is het dan voor hondje dat van de buurvrouw. Wij hebben hier ook een mevrouw in de buurt die hondje altijd heel schichtig uitlaat aan de rollijn. Het is een Malthezer Leeuwtje en ze is al bang als ze mijn pup ziet. Die is 4 maanden en wordt hooguit 43 centimeter en beslist geen rauwdauw en ik zal altijd ingrijpen als het te wild zou gaan.

Ik vraag me bij zulke mensen af waarom ze dan een hondje nemen. Zo is er toch niks aan. Dan kunnen ze later niet eens met een yorkie spelen.

Ik kwam laatst ook een Cairn van een maand of vijf tegen die angstig wegkroop toen mijn hondje voorzichtigjes kwam snuffen. "Ja honden vindt ze nog een beetje eng", terwijl hondje opgetild werd. Dat wordt dus nooit wat meer zo.

Anne
Mama Sanneke
Zeer actief

starfleet schreef:
Mama Sanneke schreef:
Wat is het dan voor hondje dat van de buurvrouw. Wij hebben hier ook een mevrouw in de buurt die hondje altijd heel schichtig uitlaat aan de rollijn. Het is een Malthezer Leeuwtje en ze is al bang als ze mijn pup ziet. Die is 4 maanden en wordt hooguit 43 centimeter en beslist geen rauwdauw en ik zal altijd ingrijpen als het te wild zou gaan.

Ik vraag me bij zulke mensen af waarom ze dan een hondje nemen. Zo is er toch niks aan. Dan kunnen ze later niet eens met een yorkie spelen.

Ik kwam laatst ook een Cairn van een maand of vijf tegen die angstig wegkroop toen mijn hondje voorzichtigjes kwam snuffen. "Ja honden vindt ze nog een beetje eng", terwijl hondje opgetild werd. Dat wordt dus nooit wat meer zo.

Anne
Het is een Malthezer.
:mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

starfleet schreef:
Mama Sanneke schreef:

Helemaal mee eens, dat wordt op die manier niets meer.

Zielig he. Verpest door de mens

groetjes
rianne

Anne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”