Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat in de tuin en dan?
Moderator: moderatorteam
- Annet
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Kat in de tuin en dan?
maxcola schreef:[quote="LucyanneRedelijkheid en billijkheid.[quote/]
Als je kat binnen niet te handhaven is, moet je hem dan af laten maken, omdat hij buiten anders overlast kan veroorzaken door de plantjes van de buurman te bemesten? Ik vind van niet. En jij?
Geen kat nemen is ook een oplossing.

Ik wilde niet meer reageren, want kan me mateloos opwinden over dit onderwerp (

- bobientje
- Actief
[/quote]
Ja, dat weet je toch helemaal niet van te voren?!!!
[/quote]
helemaal mee eens

[/quote]
helemaal mee eens

- Zoie
- Zeer actief
Als het herhaald gebeurt, dan zou ik kijken of ik daar geen maatregelen tegen zou kunnen treffen. Als ik denk dat het zou kunnen gebeuren, zou ik het ook doen, maar zeker als ik zou weten dat het gebeuren kan omdat het gebeurd is. Als de kat herhaald in mijn keuken kwam pissen of stelen, zou ik dat ook doen.Annet schreef:Inderdaad, het doodbijten van een kat door een hond in eigen tuin gebeurt ook incidenteel. Alsof het de grootste hobby van een hond is om in zijn eigen tuin katten dood te bijten ...

- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom heb ik helemaal geen last van de (bijzonder veel) katten bij mij in de buurt? Zijn de katten hier zoveel anders? Laat ik geen eten rondslingeren? Hebben wij een deksel op de zandbak? Een goed volgeplantte tuin zonder plekjes ertussen om te schijten? Of worden de katten hier niet krols? Gelukkig kan ik prima leven met de buurkatten. Eigenlijk heb ik hier meer last gehad van honden dan van katten, terwijl er hier meer katten lopen dan honden.Annet schreef:Wel een beetje een understatement, vind je zelf ook niet? Alleen 'de plantjes bemesten' zou nog niet zo erg zijn, maar pasgepote planten uitgraven, de zandbak van de kinderen volsch*ten, op een voliere gaan zitten zodat de vogeltjes zich in paniek te pletter vliegen, ongezien een huis binnenlopen en daar op het aanrecht kijken of er nog wat te eten valt of de zaak onderpissen, 's nachts de hele buurt bijelkaar krijsen als ze krols of weetikwat zijn en de absolute topper: op het dak of de motorkap van een (nieuwe) auto zitten en dan met hun nagels en zanderige poten de lak bekrassen, zijn grotere ergernissen.Lucyanne schreef:Als je kat binnen niet te handhaven is, moet je hem dan af laten maken, omdat hij buiten anders overlast kan veroorzaken door de plantjes van de buurman te bemesten? Ik vind van niet. En jij?
En nee, ik zit er zelf niet zo mee, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die een hekel aan katten hebben omdat de baasjes van de katten hun beesten overal maar rond laten lopen.
Niemand zegt dat je je kat af zou moeten laten maken, maar je moet ook niet mekkeren als je kat zonder toezicht in andermans tuin komt en dat misschien niet overleeft. Dat is nu eenmaal het risico van je kat los laten lopen.
Ooit is onze vijver leeggevist, maar dat hebben we heel simpel opgelost met een schrikdraadje. Als het een reiger was geweest waren we verder van huis geweest. Onze buren waren zo attent te melden dat het een kat was, dus hebben we gewoon een simpele maatregel genomen. Sindsdien nooit meer een vreemde kat in de tuin gezien.
[edit: quote toegevoegd]
Laatst gewijzigd door Dibbes op 13 mar 2005 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daarom had ik al een goede oplossing,namelijk geen kat nemenStang schreef:
maar je weet toch helemaal niet van te voren als je een kat neemt of hij totaal gestoord binnen wordt of niet!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Een opgezette kat kan natuurlijk ook.maxcola schreef:Daarom had ik al een goede oplossing,namelijk geen kat nemenStang schreef:
maar je weet toch helemaal niet van te voren als je een kat neemt of hij totaal gestoord binnen wordt of niet!
Je hebt mij niet horen zeggen dat ik last van katten heb, persoonlijk heb ik er niks op tegen dat ze hier in de tuin lopen. Kan alleen niet voor mijn hond spreken.Dibbes schreef:Waarom heb ik helemaal geen last van de (bijzonder veel) katten bij mij in de buurt? Zijn de katten hier zoveel anders? Laat ik geen eten rondslingeren? Hebben wij een deksel op de zandbak? Een goed volgeplantte tuin zonder plekjes ertussen om te schijten? Of worden de katten hier niet krols? Gelukkig kan ik prima leven met de buurkatten. Eigenlijk heb ik hier meer last gehad van honden dan van katten, terwijl er hier meer katten lopen dan honden.
Ooit is onze vijver leeggevist, maar dat hebben we heel simpel opgelost met een schrikdraadje. Als het een reiger was geweest waren we verder van huis geweest. Onze buren waren zo attent te melden dat het een kat was, dus hebben we gewoon een simpele maatregel genomen. Sindsdien nooit meer een vreemde kat in de tuin gezien.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,of een pluchenWisk schreef:Een opgezette kat kan natuurlijk ook.maxcola schreef:Daarom had ik al een goede oplossing,namelijk geen kat nemenStang schreef:

- Senta
- Zeer actief
Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.Wil de hond schreef:Misschien wel omdat jij er geen kleinburgerlijke zeikmentaliteit op na houdt?Dibbes schreef:Waarom heb ik helemaal geen last van de (bijzonder veel) katten bij mij in de buurt?
Of geldt die verdraagzaamheid alleen maar naar katten?
Ik wens overigens niet alleen geen vreemde katten in mijn tuin of huis, maar ook geen vreemde honden of mensen. Oeps nu ben ik zeker niet alleen een kattenhater, maar ook honden- en mensenhater met een kleinburgerlijke zeikmentaliteit.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaaaaaaaaaaaaa, goed ideemaxcola schreef:Daarom had ik al een goede oplossing,namelijk geen kat nemenStang schreef:

(of moeten ze gewoon allemaal in hokjes gestopt worden?)
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Goed ideeSenta schreef: Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.
.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mmm, ik denk dat de overlast van een hond, die constant blaft,( en idd als ze om elk blafje komen zeiken moeten ze niet zo kleinzerig doen)maxcola schreef:Goed ideeSenta schreef: Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.
.![]()
niet te vergelijkingen is met overlast van een kat... iig niet zoal;s we in de onderwerp bespreken...ik ben ook kat eigenaar en ken de risico's van de buiten katten...ja als ze in een verkeerde tuin komen, en er zit een hond die geen katten wil...klote zooi, net zoals verkeer een risico is....
het gaat mij erom dat als je weet dat je hond ze vermoord...je wel een plek hebt waar je van weet dat er katten in komen en geen kant meer op kunnen en dat dan gewoon zo laat, of het nou een verantwoordelijkheid van die kateigenaar is of niet om de kat bij zich te houden, je hebt toch zelf ook nog wel gevoel in je donder? dat je dat niet nog eens wil laten gebeuren? en ja dan zou ik daar aanpassingen voor maken... omdat het leven van iedere kat me ook wat waard is....ongeacht wat ik denk van de eigenaar of zijn /haar verantwoordelijkheid
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wie heeft het nou over uitroeien?Stang schreef:maxcola schreef:
Jaaaaaaaaaaaaa, goed ideeHelemaal geen katten meer, gewoon uitroeien die beesten!

Gewoon geen kat nemen betekent toch niet dat ze uitgeroeid worden?
Laatst gewijzigd door marian* op 22 mei 2006 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

- Senta
- Zeer actief
Ben ik helemaal met je eens, maar het ging me in dit antwoord om de opmerking "kleinburgerlijke zeikmentaliteit".yamie schreef:mmm, ik denk dat de overlast van een hond, die constant blaft,( en idd als ze om elk blafje komen zeiken moeten ze niet zo kleinzerig doen)maxcola schreef:Goed ideeSenta schreef: Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.
.![]()
niet te vergelijkingen is met overlast van een kat... iig niet zoal;s we in de onderwerp bespreken...ik ben ook kat eigenaar en ken de risico's van de buiten katten...ja als ze in een verkeerde tuin komen, en er zit een hond die geen katten wil...klote zooi, net zoals verkeer een risico is....
het gaat mij erom dat als je weet dat je hond ze vermoord...je wel een plek hebt waar je van weet dat er katten in komen en geen kant meer op kunnen en dat dan gewoon zo laat, of het nou een verantwoordelijkheid van die kateigenaar is of niet om de kat bij zich te houden, je hebt toch zelf ook nog wel gevoel in je donder? dat je dat niet nog eens wil laten gebeuren? en ja dan zou ik daar aanpassingen voor maken... omdat het leven van iedere kat me ook wat waard is....ongeacht wat ik denk van de eigenaar of zijn /haar verantwoordelijkheid
Overigens hoor ik persoonlijk liever een hond blaffen dan een kat krijsen (en die van mijn buurman krijsen waarschijnlijk net zo veel als mijn honden blaffen), maar dat is persoonlijk.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
O? wat is jouw definitie dan van 'geen kat nemen'?maxcola schreef:Stang schreef:maxcola schreef:
Jaaaaaaaaaaaaa, goed ideeHelemaal geen katten meer, gewoon uitroeien die beesten!
Wie heeft het nou over uitroeien?Ik niet...
Gewoon geen kat nemen betekent toch niet dat ze uitgeroeid worden?
Niemand neemt meer een kat..... waar blijven die beestjes dan?

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee oke, kleinburgelijke zeikmentaliteit gaat echt niet voor iedereen op... ik snap nl ook dat mensen last kunnen hebben van katten, en nee ik zet ook geen betonnenmuur om mijn tuin voor de buurkatten, ik woon in een erg kat rijke buurt, heb zelf 2 katten... en in het begin kwam er wel eens een kat in de tuin, tja ik heb ook 5 honden die niet gediend zijn van vreemde katten in de tuin...katten kunnen makkleijk weg komen, dus geen probleem, en ik zie ze ook nooit meer in mijn tuin en mijn honden ook niet...dus ik vind het wel raar als iemand er zo hardnekkig last van heeft, dat zal echt uitzondering zijn..Senta schreef:Ben ik helemaal met je eens, maar het ging me in dit antwoord om de opmerking "kleinburgerlijke zeikmentaliteit".yamie schreef:mmm, ik denk dat de overlast van een hond, die constant blaft,( en idd als ze om elk blafje komen zeiken moeten ze niet zo kleinzerig doen)maxcola schreef:Goed ideeSenta schreef: Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.
.![]()
Overigens hoor ik persoonlijk liever een hond blaffen dan een kat krijsen (en die van mijn buurman krijsen waarschijnlijk net zo veel als mijn honden blaffen), maar dat is persoonlijk.
ik heb mijn katten gesteriliseerd, dus geen krolse dingen s'nachts... ook zijn ze 's nachts binnen, soms lukt dat niet en ja dan soms hoor je ze in de tuin, in gevecht met een andere kat oid...daar word ik ook wakker van en dan stamp ik naar beneden, ik wil dat ook niet...dat andere mensen last hebben van de katten onderling... ik neem dus echt wel mijn verantwoording...
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kap hier trouwens mee..... Dat gezeur over katten! brrrrrrrrr.
Als je echt overlast hebt, oke, dan kan je zeuren maar dit gemierenneuk daar word ik eigenlijk niet goed van.
We hebben hier allemaal huisdieren, de een heeft honden, de ander honden en katten. Allemaal veroorzaken we weleens overlast: wij, onze kinderen, honden en katten.
Maar blijkbaar wordt er hier door sommige vergeten dat katten levende wezens zijn met hun gevoelens en hun behoeftes. Ja en onder die behoeftes valt bij sommige katten dat ze los buiten moeten kunnen lopen omdat ze anders stapelgek worden. Dat ook die katten meestal een liefhebbend baasje hebben.
Hoeveel mensen schelden er niet op honden? En vinden we dat niet vaak onterecht of overdreven? Zeggen we dan niet vaak 'even iets toleranter zeg, die beesten hebben ook recht van leven' ?
Pas dat dan ook eens toe op de katten!
Als je echt overlast hebt, oke, dan kan je zeuren maar dit gemierenneuk daar word ik eigenlijk niet goed van.
We hebben hier allemaal huisdieren, de een heeft honden, de ander honden en katten. Allemaal veroorzaken we weleens overlast: wij, onze kinderen, honden en katten.
Maar blijkbaar wordt er hier door sommige vergeten dat katten levende wezens zijn met hun gevoelens en hun behoeftes. Ja en onder die behoeftes valt bij sommige katten dat ze los buiten moeten kunnen lopen omdat ze anders stapelgek worden. Dat ook die katten meestal een liefhebbend baasje hebben.
Hoeveel mensen schelden er niet op honden? En vinden we dat niet vaak onterecht of overdreven? Zeggen we dan niet vaak 'even iets toleranter zeg, die beesten hebben ook recht van leven' ?
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
hier idem, ze zijn snachts binnen, en allemaal geholpen. Ik moet alleen wel bekennen dat ik een vredelievend mens ben, die niet gauw zal klagen over krijsende kinderen, blaffende honden en krolse katten, maar als mijn kat door een hond doodgebeten word omdat het de eigenaar een rotzorg zou wezen, kan ik niet voor mezelf instaan.......

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, net zoals dat ik het afschuwelijk zou vinden wanneer mijn honden een kat zouden doden...dan zou ik er alles aan doen om dat daarna te voorkomenKonni schreef:hier idem, ze zijn snachts binnen, en allemaal geholpen. Ik moet alleen wel bekennen dat ik een vredelievend mens ben, die niet gauw zal klagen over krijsende kinderen, blaffende honden en krolse katten, maar als mijn kat door een hond doodgebeten word omdat het de eigenaar een rotzorg zou wezen, kan ik niet voor mezelf instaan.......
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
O? wat is jouw definitie dan van 'geen kat nemen'?
En voor mijn part mag iedereen best katten nemen...mits anderen er geen last van hebben.
Kun je daar niet voor zorgen dan geldt "geen kat nemen"dus.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??maxcola schreef:Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
En voor mijn part mag iedereen best katten nemen...mits anderen er geen last van hebben.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef:sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??maxcola schreef:Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
Maar waar ik me gewoon het meeste aan stoor is de houding van de eigenaren die er maar vanuit gaan dat een ander maar moet zorgen dat hún huisdieren o.a. niet bij ze naar binnen struinen als er per ongeluk eens een raam,deur of wat dan ook open staat.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
en dat bedoel ik nou, ga dan op een hutje in de hei wonen, katten zijn er..katten zijn geen honden, vele katten hebben geen leven als ze niet buiten kunnen zijn... tuurlijk snap ik wel dat het lastig kan zijn.... maar niet iedere kat eigenaar heeft die houding, dat heb je hier ook kunnen lezen...maxcola schreef:Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef:sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??maxcola schreef:Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
Maar waar ik me gewoon het meeste aan stoor is de houding van de eigenaren die er maar vanuit gaan dat een ander maar moet zorgen dat hún huisdieren o.a. niet bij ze naar binnen struinen als er per ongeluk eens een raam,deur of wat dan ook open staat.
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies!yamie schreef:mmm, ik denk dat de overlast van een hond, die constant blaft,( en idd als ze om elk blafje komen zeiken moeten ze niet zo kleinzerig doen)maxcola schreef:Goed ideeSenta schreef: Dus de volgende keer dat er iemand bij mij komt klagen over een blaffende hond, kan ik die persoon meedelen dat hij/zij niet zo'n kleinburgerlijke zeikmentaliteit moet hebben en maar oordopjes aanschaffen, dan heeft ie geen last meer van het blaffen.
.![]()

- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inderdaad! Stel je voor dat het niet om een kat ging, maar om een ontsnapte Jack Russel bijvoorbeeld. Zou je er dan nog steeds zo makkelijk over denken als jouw hond dat beestje aan stukken had gescheurd? Terwijl je dat met gemak had kunnen voorkomen door de schuurdeur dicht te laten? Maar dat niet niet gedaan hebt omdat het JOUW tuin is?Stang schreef:Ik kap hier trouwens mee..... Dat gezeur over katten! brrrrrrrrr.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom nou weer een jack russellLucyanne schreef:Inderdaad! Stel je voor dat het niet om een kat ging, maar om een ontsnapte Jack Russel bijvoorbeeld. Zou je er dan nog steeds zo makkelijk over denken als jouw hond dat beestje aan stukken had gescheurd? Terwijl je dat met gemak had kunnen voorkomen door de schuurdeur dicht te laten? Maar dat niet niet gedaan hebt omdat het JOUW tuin is?Stang schreef:Ik kap hier trouwens mee..... Dat gezeur over katten! brrrrrrrrr.