Zie je dan zelf niet in hoe makkelijk dat is door te trekken naar honden!?! Honden worden over het algemeen als 'overlastiger' gezien dan katten! Is jouw oplossing dan maar om ook geen honden meer te nemen? Of is het misschien een idee om wat toleranter te zijn tegenover je medemens en zijn huisdieren? Wat lijkt je prettiger?maxcola schreef:Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
O? wat is jouw definitie dan van 'geen kat nemen'?
Niemand neemt meer een kat..... waar blijven die beestjes dan?
En voor mijn part mag iedereen best katten nemen...mits anderen er geen last van hebben.
Kun je daar niet voor zorgen dan geldt "geen kat nemen"dus.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat in de tuin en dan?
Moderator: moderatorteam
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Kat in de tuin en dan?
- Lupo
- Zeer actief
Hihi, sorry, laten we zeggen een ontsnapte Boerboel.yamie schreef:waarom nou weer een jack russellLucyanne schreef:Inderdaad! Stel je voor dat het niet om een kat ging, maar om een ontsnapte Jack Russel bijvoorbeeld. Zou je er dan nog steeds zo makkelijk over denken als jouw hond dat beestje aan stukken had gescheurd? Terwijl je dat met gemak had kunnen voorkomen door de schuurdeur dicht te laten? Maar dat niet niet gedaan hebt omdat het JOUW tuin is?Stang schreef:Ik kap hier trouwens mee..... Dat gezeur over katten! brrrrrrrrr.
Als je echt overlast hebt, oke, dan kan je zeuren maar dit gemierenneuk daar word ik eigenlijk niet goed van.
We hebben hier allemaal huisdieren, de een heeft honden, de ander honden en katten. Allemaal veroorzaken we weleens overlast: wij, onze kinderen, honden en katten.
Maar blijkbaar wordt er hier door sommige vergeten dat katten levende wezens zijn met hun gevoelens en hun behoeftes. Ja en onder die behoeftes valt bij sommige katten dat ze los buiten moeten kunnen lopen omdat ze anders stapelgek worden. Dat ook die katten meestal een liefhebbend baasje hebben.
Hoeveel mensen schelden er niet op honden? En vinden we dat niet vaak onterecht of overdreven? Zeggen we dan niet vaak 'even iets toleranter zeg, die beesten hebben ook recht van leven' ?
Pas dat dan ook eens toe op de katten!![]()
![]()
![]()
- sample
- Zeer actief
- Lupo
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
tineke
Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.maxcola schreef:Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef:sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??maxcola schreef:Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.Stang schreef:
O? wat is jouw definitie dan van 'geen kat nemen'?
Niemand neemt meer een kat..... waar blijven die beestjes dan?
En voor mijn part mag iedereen best katten nemen...mits anderen er geen last van hebben.
Maar waar ik me gewoon het meeste aan stoor is de houding van de eigenaren die er maar vanuit gaan dat een ander maar moet zorgen dat hún huisdieren o.a. niet bij ze naar binnen struinen als er per ongeluk eens een raam,deur of wat dan ook open staat.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
Ik zou het helemaal niet leuk vinden,integendeel;zie mijn allereerste berichtje in dit topic.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
Ik zou het helemaal niet leuk vinden,integendeel;zie mijn allereerste berichtje in dit topic.
Maar ik ben ook niet van plan om van mijn huis en tuin een vesting te maken.

- Zoie
- Zeer actief
Je kunt je er wel aan storen, maar het is nu eenmaal zo dat een katteneigenaar het recht heeft zijn kat buiten vrij te laten lopen. Alle argumenten waarom dat gebeurt kunnen hier worden herhaald, maar het heeft geen zin, je kunt het toch niet begrijpen.maxcola schreef: Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.
Maar waar ik me gewoon het meeste aan stoor is de houding van de eigenaren die er maar vanuit gaan dat een ander maar moet zorgen dat hún huisdieren o.a. niet bij ze naar binnen struinen als er per ongeluk eens een raam,deur of wat dan ook open staat.
Als het aan jou ligt loopt er geen kat meer vrij rond. Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt, zonder dat je ook maar één woord gewijdt hebt aan het feit dat jij het niet leuk vindt dat zijn hond dit doet.maxcola schreef:Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
-
Gast
Ik neem aan dat je mij bedoeld met degene die het niet erg vind dat mijn hond katten 'verscheurd'. Zo is het dus niet, leuk vind ik het absoluut niet. Ik zeg alleen dat ik er verder ook niks aan kan doen.Wil de hond schreef:Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt, zonder dat je ook maar één woord gewijdt hebt aan het feit dat jij het niet leuk vindt dat zijn hond dit doet.maxcola schreef:Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zegt alleen dat je het verdomd om er iets aan te doen.Wisk schreef:Ik zeg alleen dat ik er verder ook niks aan kan doen.
Dat is toch wel even iets anders, als je het echt zo erg zou vinden zou je wel degelijk iets proberen te doen om die ellende te voorkomen.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Ik heb niet alle 45 pagina's gelezen
maar ik wil toch even mijn mening geven.
Als je als kattenbezitter besluit om je kat buiten te laten lopen, dan loop je gewoon het risico dat ie: of overreden wordt in het verkeer, of opgevreten wordt door een hond.
Ik vind niet dat je hiervoor je honden binnen hoef te houden. De katten hebben snel genoeg in de gaten dat ze niet in jouw tuin hoeven te komen als je honden erop af gaan. Dan zullen ze wel niet zo snel weer terug komen.
Als je als kattenbezitter besluit om je kat buiten te laten lopen, dan loop je gewoon het risico dat ie: of overreden wordt in het verkeer, of opgevreten wordt door een hond.
Ik vind niet dat je hiervoor je honden binnen hoef te houden. De katten hebben snel genoeg in de gaten dat ze niet in jouw tuin hoeven te komen als je honden erop af gaan. Dan zullen ze wel niet zo snel weer terug komen.

- Lupo
- Zeer actief
Ga toch maar even de discussie lezen dan...Takkie schreef:Ik heb niet alle 45 pagina's gelezenmaar ik wil toch even mijn mening geven.
-
tineke
Wil de hond schreef:Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt, zonder dat je ook maar één woord gewijdt hebt aan het feit dat jij het niet leuk vindt dat zijn hond dit doet.maxcola schreef:Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
-
tineke
Nou erg vind je het ook niet want je had het niet zo op katten toch.Wisk schreef:Ik neem aan dat je mij bedoeld met degene die het niet erg vind dat mijn hond katten 'verscheurd'. Zo is het dus niet, leuk vind ik het absoluut niet. Ik zeg alleen dat ik er verder ook niks aan kan doen.Wil de hond schreef:Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt, zonder dat je ook maar één woord gewijdt hebt aan het feit dat jij het niet leuk vindt dat zijn hond dit doet.maxcola schreef:Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?tineke schreef: Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.
- Senta
- Zeer actief
Ik stoor me aan kattenEIGENAREN die het heel gewoon vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin volschijt, door het huis heen loopt en daar pist, de vogels vermoordt door op de voliere te gaan zitten, de vissen uit de vijver jat etc. en die dan ook nog durven zeggen dat degene die daar last van ondervindt ZELF maar maatregelen moet nemen.tineke schreef:Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.maxcola schreef:Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef:sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??maxcola schreef: Dat "geen kat nemen"bedoel ik precies zoals ik het schrijf.
Als mijn buren last hebben van mijn honden of kinderen, ben ik toch ook degene die daar iets tegen moet doen?
-
Gast
klopt, ik lig er niet van wakker.tineke schreef:Nou erg vind je het ook niet want je had het niet zo op katten toch.Wisk schreef:Ik neem aan dat je mij bedoeld met degene die het niet erg vind dat mijn hond katten 'verscheurd'. Zo is het dus niet, leuk vind ik het absoluut niet. Ik zeg alleen dat ik er verder ook niks aan kan doen.Wil de hond schreef:Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt, zonder dat je ook maar één woord gewijdt hebt aan het feit dat jij het niet leuk vindt dat zijn hond dit doet.maxcola schreef: Waar staat dat ik dat heel gewoon vind?
-
Gast
Helemaal mee eens.Senta schreef:Ik stoor me aan kattenEIGENAREN die het heel gewoon vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin volschijt, door het huis heen loopt en daar pist, de vogels vermoordt door op de voliere te gaan zitten, de vissen uit de vijver jat etc. en die dan ook nog durven zeggen dat degene die daar last van ondervindt ZELF maar maatregelen moet nemen.tineke schreef:Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.maxcola schreef:Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef: sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??
Als mijn buren last hebben van mijn honden of kinderen, ben ik toch ook degene die daar iets tegen moet doen?
-
tineke
Fijn ik stel voor dat je op een hutje op de hei gaat zitten in het vrolijke gezelschap van die andere zeikerds want geloof me zo als jullie kunnen zeiken krijgen mijn twee katten het nog niet voor elkaar.Senta schreef:Ik stoor me aan kattenEIGENAREN die het heel gewoon vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin volschijt, door het huis heen loopt en daar pist, de vogels vermoordt door op de voliere te gaan zitten, de vissen uit de vijver jat etc. en die dan ook nog durven zeggen dat degene die daar last van ondervindt ZELF maar maatregelen moet nemen.tineke schreef:Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.maxcola schreef:Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.yamie schreef: sjonge wat is voor jou geen last hebben van dan??
De dingen die jij hier boven opschrijft zijn wel erg overdreven hoor en niemand zegt dat het een probleem is van de hondeneigenaar maar een beetje meedenken word gevraagd maar dat schijnt ,als je het enigste wezen in het universum bent erg moeilijk te zijn.
Nee liever laten we de katten ,al dan niet in het bijzijn van een peuter,verscheuren.
Enge mensen zijn jullie en god zij dank niet mijn buren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik begrijp eruit dat hij/zij een hondenluik in de schuur heeft waardoor de hond naar binnen en buiten kan.... Ik neem aan dat de hond ook weleens buiten is als hij/zij er niet is... mag hij dan niet eens in z'n eigen "kennel" liggen als het bijv. regent???Lucyanne schreef:Nog een reden om WEL je ogen open te houden en de schuur dicht...Wisk schreef: En de kat is niet de enigste die de lul is, mijn hond is toen het gebeurde ook behoorlijk beschadigd aan de oren en de neus.
hoe wil je dat dan oplossen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gast
Blijkbaar mag dat niet.malinois schreef:ik begrijp eruit dat hij/zij een hondenluik in de schuur heeft waardoor de hond naar binnen en buiten kan.... Ik neem aan dat de hond ook weleens buiten is als hij/zij er niet is... mag hij dan niet eens in z'n eigen "kennel" liggen als het bijv. regent???Lucyanne schreef:Nog een reden om WEL je ogen open te houden en de schuur dicht...Wisk schreef: En de kat is niet de enigste die de lul is, mijn hond is toen het gebeurde ook behoorlijk beschadigd aan de oren en de neus.![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vraag ik me dus ook af... het is toch van de gekke dat je hond dan maar buiten moet liggen omdat er weleens een kat of muis of wat dan ook kan zitten...Wisk schreef:Blijkbaar mag dat niet.malinois schreef:ik begrijp eruit dat hij/zij een hondenluik in de schuur heeft waardoor de hond naar binnen en buiten kan.... Ik neem aan dat de hond ook weleens buiten is als hij/zij er niet is... mag hij dan niet eens in z'n eigen "kennel" liggen als het bijv. regent???Lucyanne schreef:Nog een reden om WEL je ogen open te houden en de schuur dicht...Wisk schreef: En de kat is niet de enigste die de lul is, mijn hond is toen het gebeurde ook behoorlijk beschadigd aan de oren en de neus.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Lijkt me een fijn idee als jullie daar nou gaan wonen,al dan niet met kattentineke schreef: Fijn ik stel voor dat je op een hutje op de hei gaat zitten in het vrolijke gezelschap van die andere zeikerds .

- Senta
- Zeer actief
OK, dan "zeik" ik nog effe verder. Er wordt wel degelijk gesuggereerd dat ik maatregelen moet nemen als ik last heb van katten. Horretjes, schuur dichthouden, planten zetten die een kat niet leuk vindt, schrikdraad om de vijver, een kattenbak neerzetten..tineke schreef:Fijn ik stel voor dat je op een hutje op de hei gaat zitten in het vrolijke gezelschap van die andere zeikerds want geloof me zo als jullie kunnen zeiken krijgen mijn twee katten het nog niet voor elkaar.Senta schreef:Ik stoor me aan kattenEIGENAREN die het heel gewoon vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin volschijt, door het huis heen loopt en daar pist, de vogels vermoordt door op de voliere te gaan zitten, de vissen uit de vijver jat etc. en die dan ook nog durven zeggen dat degene die daar last van ondervindt ZELF maar maatregelen moet nemen.tineke schreef:Waar ik me aan stoor is de houding van hondeneigenaren die het heel gewoon vinden dat hun hond een kat opvreet.maxcola schreef: Wat in dit onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.
De dingen die jij hier boven opschrijft zijn wel erg overdreven hoor en niemand zegt dat het een probleem is van de hondeneigenaar maar een beetje meedenken word gevraagd maar dat schijnt ,als je het enigste wezen in het universum bent erg moeilijk te zijn.
Nee liever laten we de katten ,al dan niet in het bijzijn van een peuter,verscheuren.
Enge mensen zijn jullie en god zij dank niet mijn buren.
En niemand laat graag zijn hond een kat verscheuren. En waar je die peuter nu ineens weer vandaan haalt
En ja, ik ben ook blij dat jij niet mijn buur bent. Mijn buurman zorgt nl zelf voor zijn katten. Daar heb ik dan ook helemaal geen last van, altans niet meer dan hij van mijn honden.
- Senta
- Zeer actief
Liever niet, daar wandel ik veel te graag met mijn honden. Kom ik ze nog tegenmaxcola schreef:Lijkt me een fijn idee als jullie daar nou gaan wonen,al dan niet met kattentineke schreef: Fijn ik stel voor dat je op een hutje op de hei gaat zitten in het vrolijke gezelschap van die andere zeikerds .Hebben wij er geen last meer van tenminste.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Senta schreef:Liever niet, daar wandel ik veel te graag met mijn honden. Kom ik ze nog tegenmaxcola schreef:Lijkt me een fijn idee als jullie daar nou gaan wonen,al dan niet met kattentineke schreef: Fijn ik stel voor dat je op een hutje op de hei gaat zitten in het vrolijke gezelschap van die andere zeikerds .Hebben wij er geen last meer van tenminste.
Uitlaatstukken genoeg

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Senta schreef:een kattenbak neerzetten..

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wil de hond schreef: Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt,
Mag dat ook al niet meer

-
tineke
Nou kom er dan in ieder geval eerlijk voor uit dat je een kattenhaatster bent maar nee dat doe je niet je verschuilt je achter je hond.maxcola schreef:Wil de hond schreef: Je zit in elk geval wel "leuk" te grappen met iemand die er geen enkel probleem mee heeft dat zijn hond katten verscheurt,
Mag dat ook al niet meer
Valt wel op dat de honden die de katten verscheuren allemaal baasjes hebben die een hekel aan katten hebben.
Je bent het prototype van een burgerzeiktrut waar we er zoveel in nederland van hebben.