Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moedermelk.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Moedermelk.

Ongelezen bericht door idorh »

Wat kan de reden zijn dat een moederhond geen melk heeft met puppen.
Is dat meestal eenmalig of met evt proefnest dat er een 2e keer weer geen melk is?

Gr Bertus.
Mol
Zeer actief

Re: Moedermelk.

Ongelezen bericht door Mol »

idorh schreef:Wat kan de reden zijn dat een moederhond geen melk heeft met puppen.
Is dat meestal eenmalig of met evt proefnest dat er een 2e keer weer geen melk is?

Gr Bertus.
als dit 1 maalig is kan dit zijn door dat het haar eerste nest is of dat er wat anders aan de hand is, gebeurt dit nogg een keer dan is de teef simpel weg niet goed en moet zij naar mijn meening onmiddelijk uit de fok gehaald worden.

mol :8):
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Inge O schreef:als er niet echt een duidelijke reden is in de zin van keizersnede, baarmoederontsteking of melkklierontsteking hoeft ze wat mij betreft al aan geen tweede nest te beginnen.
ben ik het helemaal mee eens.

mol :8):
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Kan het stagneren van moedermelkproduktie bij een hond ook te maken hebben met stress eigenlijk? Of met onvoldoende stimulans?

Stel een nest hondjes wordt problematisch geboren. Moeten een tijdje bij mama weg, waardoor de produktie niet gelijk gestimuleerd wordt. Kan het dan zijn dat het gewoon niet meer goed op gang komt?
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Mijn teef heeft bij haar eerste bevalling door een dwarsliggende pup een keizersnede gehad. Terwijl zij nog buiten westen was konden we de pups al gewoon aanleggen, de melk vloeide wel.

Misschien was de teef ziek? Is haar temperatuur opgenomen? Heeft ze wel genoeg te drinken gehad? Dat zijn dingen die in mij opkomen. :denken:
Groetjes,
Elly en de hondjes. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”