Ja hoor, gisteren was het weer zover ...
Deze keer heeft Lenka er een gescheurd (niet diep) oor aan overgehouden? Zoals vorige keer heb ik Yorick eraf gehaald.
Mijn vriend stond aan het aanrecht, Yorick stond tussen hem en de kast, hij (mijn vriend dus) draaide zich om en stapt per ongeluk op Lenka's pootje, die begin te janken en hop, Yorick vloog erop. Yorick tegen gehouden, Lenka even naar boven, net als vorige keer was Yorick onmiddellijk gekalmeerd, ik haal Lenka er weer bij en hij gaat direct naar haar, staart naar beneden, oren achteruit en ruiken aan haar oor (waar het een beetje gebloed had). Wat moet ik hier nu mee? Ik weet hoe te reageren maar kan moeilijk verlangen van mijn huisgenoten om Yorick tegen te houden want een mooi zicht is het niet. Yorick is daarna heel verdwaasd zo van: wat is er gebeurd (hele lichaamshouding is onderdanig, als ik hem roep komt ie stilletjes naar me toe, likjes geven, allemaal heel voorzichtig en Lenka is heel schichterig)
Lenka is bijna 9 jaar oud en na haar laatste epilepsieaanval heb ik een gedragsverandering gemerkt bij haar. Ze is erg erg aanhankelijk naar mensen toe maar onverdraagzamer naar Yorick toe en deze laatste reageerd op zijn beurt weer feller naar haar toe. Voorbeeld: tijdens het wandelen stapt ik ook op haar voorste poot en ze draaide zich om en knauwde naar me, helemaal niet raak maar het is net alsof ze verschiet en direct reageerd wat ze vroeger NOOIT deed.
Ik was van plan om Dany Grosemans te contacteren maar zou toch graag jullie meningen horen ook. Als jullie extra info nodig hebben gil maar ok.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervolg reu en teef eerste gevecht in 2,5 jaar
Moderator: moderatorteam
-
An
- Vaste gebruiker
Vervolg reu en teef eerste gevecht in 2,5 jaar
An
Een likje van Lenka en Yorick,
Een likje van Lenka en Yorick,
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zoek er inderdaad gewoon maar iemand bij. Ik vind het moeilijk om er zo iets over te zeggen al heb ik wel ideeen waaraan het kan liggen. Verbindt geen conclusie's aan de reactie van Yorick achteraf. Zijn onderdanige gedrag laat hij zien in interaktie met jullie en niet naar Lenka.
Negeer beide honden verlopig even en straf Lenka ook maar even niet in het bijzijn van Yorick.
Succes An!
Negeer beide honden verlopig even en straf Lenka ook maar even niet in het bijzijn van Yorick.
Succes An!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie