Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Likgranuloom afleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

k@@tje
geregistreerd lid

Likgranuloom afleren

Ongelezen bericht door k@@tje »

Kaatje heeft nu al heel lang een likgranuloom op haar achterpoot.
Het is ontstaan in de periode dat ze veel jeuk heeft gehad maar dat ligt nu gelukkig achter ons.
Maar van haar poot afblijven kan ze niet.
Ik heb geprobeerd om het met een verbandje op te lossen, een sok, etc maar die knaagt ze er weer af.
Ze heeft ook een kap omgehad maar ze is slim en kan er ook met kap nog bij :jank:
Ik heb er van alles opgesmeerd, vieze smaakjes (zelfs iets in Amerika gekocht).
Ben boos geworden maar dat helpt ook niet, ze weet dat ze het niet mag maar kan het niet laten.

Ze heeft afleiding genoeg, is altijd met me mee; naar kantoor met 30 man die allemaal graag een balletje gooien. Ze gaat mee naar de paarden en mee met buitenritten, mijn man en ik lopen allebei hard dus ze legt heel wat kilometers af.
Verder hebben we thuis twee kinderen die graag spelletjes met haar doen (zij was er later dan de kinderen).

Het lijkt mij dat ze voldoende aandacht krijgt. Het likken doet ze met name 's nachts, als ik niet oplet en als ik even haar alleen laat om bv. een boodschap te doen.
Als ik haar meeneem in de auto en naar de sdupermarkt ga dan doet e het in de auto.

Ik weet dat het een soort niet af te leren dwang is geworden maar wil toch weten of er iemand is die dit toch heeft weten op te lossen..... :denken:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Helaas kan ik je niet helpen. Mijn vriendin haar hond had het aan vier poten en als er een poot genezen was, begon ze vrolijk weer. Ze heeft vanalles geprobeert, maar niets hielp.

Misschien kan je iets homeopatisch zoeken?
Afbeelding
Regine from the Border
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Terrier

Ongelezen bericht door Regine from the Border »

Het is een verdraaid lastig probleem en zo te horen heb je echt al veel geprobeerd. Tegenwoordig is er (voor mensen) vrij veel medicatie die effectief dwanggedrag kan doen afnemen. Voor honden wordt ermee geexperimenteerd. Ik ben er niet zo goed in thuis maar een dierenarts die zich hierin verdiept heeft zou je er meer over moeten kunnen vertellen. Het is wel nieuwe kennis, niet elke DA maakt er bij mijn weten al gebruik van. Ik wil je niet te optimistisch maken: de berichten die ik er van hoor zijn dat het soms wel aanslaat en soms ook niet. Maar elke poging is de moeite waard lijkt me, dat dwangmatig likken is toch wel erg voor je hond.

Regine from the Border
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Misschien dat je er met Bach iets aan kunt doen? Of heb je dat al geprobeerd?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Bitter Apple, is heeeeel vies maar ik weet niet of dat zo op de huid gesmeerd kan worden dat moet je even na vragen, het is te koop bij de dierenarts of dierenwinkel.

Groetjes Jet.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

teatree oil
de echte zuivere. teatree is ondertussen ook bekend in verzorgingprodukten.

te halen in de natuurwinkel. bij ons heeft de dierenspeciaalzaak de zuiver olie niet ,wel aanverwante produkten.
de olie word ook gebruikt voor wonden en heeft zo
een vies smaakje dat je geen kap meer moet .
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik krijg het idee dat het gedrag toch belonend werkt. Want ze krijgt aandacht als ze likt. Het is niet iets dat ze bewust doet, maar het heeft effect en dus wordt het herhaald. 1 van onze honden heeft de neiging dit te doen met krabben. Werden we door een bevriende gedragstherapeut op gewezen.
Een gedragstherapeut zal dit ongetwijfelt beter kunnen beoordelen dan ik en helemaal omdat het via het internet is. Dus mogelijk dat een goede gedragstherapeut je kan helpen dit gedrag te doorbreken.
Afbeelding
k@@tje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door k@@tje »

Bittre Apple vind ze lekker :smile2:
Tea tree ga ik zeker proberen!

En dat gedrag ga ik ook even in duiken.......misschien dat ik daar iets mee kan :denken:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Wat is er allemaal aan gedaan? diagnostiek en behandeling bedoel ik dan.
weg gehaald zit een virus in
Destn
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Destn »

Cliff heeft dus ook last van likgranuloom.

De dierenarts is er net bijgeweest en die heeft me een spray aangeraden(Dermavet).

Totaal onschadelijk en het helpt de huid te genezen plus er zit eucalyptus in waardoor de meeste (ik zeg wel, de meeste) honden er niet aan willen likken.

Afwachten he nu.

PS: mede door dit forum kon ik mijn dierenarts de correcte diagnose voorleggen. thx!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy heeft ook zoiets gehad op haar poot. Toen het hier erg druk was met verbouwen etc etc.
Ik deed er telkens thee tree oil op. Ze vond het ontzettend stinken en liep zelfs weg voor die lucht.

Wel erop blijven doen voorlopig. Als ik bij Daisy stopte ermee omdat het dicht was, begon ze weer.

Nu is het écht over. De rust is ook weer enigzins wedergekeerd hier in huis. Scheelt voor haar enorm.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”