Het is ontstaan in de periode dat ze veel jeuk heeft gehad maar dat ligt nu gelukkig achter ons.
Maar van haar poot afblijven kan ze niet.
Ik heb geprobeerd om het met een verbandje op te lossen, een sok, etc maar die knaagt ze er weer af.
Ze heeft ook een kap omgehad maar ze is slim en kan er ook met kap nog bij
Ik heb er van alles opgesmeerd, vieze smaakjes (zelfs iets in Amerika gekocht).
Ben boos geworden maar dat helpt ook niet, ze weet dat ze het niet mag maar kan het niet laten.
Ze heeft afleiding genoeg, is altijd met me mee; naar kantoor met 30 man die allemaal graag een balletje gooien. Ze gaat mee naar de paarden en mee met buitenritten, mijn man en ik lopen allebei hard dus ze legt heel wat kilometers af.
Verder hebben we thuis twee kinderen die graag spelletjes met haar doen (zij was er later dan de kinderen).
Het lijkt mij dat ze voldoende aandacht krijgt. Het likken doet ze met name 's nachts, als ik niet oplet en als ik even haar alleen laat om bv. een boodschap te doen.
Als ik haar meeneem in de auto en naar de sdupermarkt ga dan doet e het in de auto.
Ik weet dat het een soort niet af te leren dwang is geworden maar wil toch weten of er iemand is die dit toch heeft weten op te lossen.....