Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dias
nieuw lid

blaffen

Ongelezen bericht door dias »

hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Alvast bedankt. :wink:
starfleet
Erelid

Re: blaffen

Ongelezen bericht door starfleet »

dias schreef:hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Als ik de foto bekijk, denk ik dat je dan het best een ander ras aanschaffen.

Anne
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: blaffen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:
dias schreef:hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Als ik de foto bekijk, denk ik dat je dan het best een ander ras aanschaffen.

Anne
:smile:

Ja, zo eentje als ik heb bijvoorbeeld. Die blaft zich wezenloos als er iemand op visite komt die hij kent. Oh wacht...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ja gaat in de woonkamer zitten . en je vraagt iemand om aan de buitenkant van je huis op het raam te kloppen . dan als hij klopt doe je wat paniekerig en rent naar de deur en zegt tegen je hond wie is dat .of iets in de trand . zo leert hij wel waken . hangt ook af van het ras dat je hebt . mijn hond blaft nooit :denken:

ik weet nog wel enkele dingen maar als je wil stuur ik je een pm :wink: .
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

zou zeggen wees blij en je hebt geen waakhond gekozen.
net zoals iemand die een waakhond koopt en die mag niet blaffen.
je kunt het voordoen en je kunt misschien iemand vragen met een hond die wel blaft , soms gaan ze elkaar nadoen , blaffende honden op casette zetten en aanzetten als de bel gaat proberen dat hij gaat nadoen.
Maar ik zou het echt niet doen hoor.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben vooral benieuwd waarom je dat wil?

mijn honden waken niet, heerlijk! als ze iets geks zien of horen blaffen ze wel een keer, maar ik ga dat dus echt niet aanmoedigen! de hele dag met 2 van die blaffers in de hut :mrgreen:
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ik ben ook wel benieuw waarom je dat wilt.
bobbie blaf eigenlijk nooit.
ja als hij buiten staat en naar binnen wil maar verder...
ben ik ook blij om. moet niet denken dat hij elke keer gaat blaffen als hij wat hoort, vinden de buren ook niet fijn trouwens.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Twee van onze honden blaffen wel als ze iets horen, maar dat kan ook behoorlijk irritant zijn. Ze blaffen dan nl. ook als jij daar geen zin in hebt.
Ik ben juist blij dat de anderen stil zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ruilen? Ik heb 1 hond die altijd aanslaat als er iemand komt en ook als ze onraad vermoedt. Ik vind het een vervelende gewoonte. Voor de Stabij is het wel rastypisch dus ik mag eigenlijk niet klagen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe oud is je hond? De meeste honden worden pas iets waakser als ze echt volwassen zijn. Veel honden reageren na loop van tijd vanzelf op de bel met blaffen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

jeetje en ik probeer mijn hond juist af te leren steeds te blaffen :neenee:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Podenji schreef:jeetje en ik probeer mijn hond juist af te leren steeds te blaffen :neenee:
Dat probeer ik mijn honden ook af te leren maar tot nu toe zonder resultaat :mrgreen:
Ik vraag me ook af waarom je dit zou willen ?
Addy
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Eline* schreef:Hoe oud is je hond? De meeste honden worden pas iets waakser als ze echt volwassen zijn. Veel honden reageren na loop van tijd vanzelf op de bel met blaffen.
dat klopt. sam slaat aan als hij iets geks hoort/ziet. lola snapt daar niks van en blaft dan tegen sam en bijt hem in zijn poten :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson van mij is ook zo een onwijze blaffer, soms schrik je je helemaal het apezuur.
Meestal als ik zeg dat het genoeg is ( na 2 keer blaffen) houd hij wel op maar soms!!!!!!! grrrr
Gelukkig blaft Samara helemaal niet dus ik denk dat ik tys ook maar ga inruilen voor een galgo hihihihi :wink:

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik zou juist willen dat mijn hond NIET blaft bij de deurbel!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
scooby doo

daar gaat het toch helemaal niet om . als de topicstarter wil dat haar hond blaft is het aan haar om te beslissen of ze het wel of niet leuk vind .

anders hadden we evengoed een poll kunnen starten ; heb je graag dat je hond blaft of iets in die trand
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Best ben je met een bangschijter van een hond, die slaan onmiddellijk alarm. Sommige honden snappen het ook niet dat ze hun erf moeten bewaken, en ze snappen het gevaar niet, deze honden blaffen niet.
Er zijn echte moedige honden die amper blaffen, omdat ze gerust zijn, ze zien geen bedreiging in het gevaar, ze denken dat ze het gemakkelijk de baas zullen kunnen.
scooby doo

mechelaar_fan schreef:Best ben je met een bangschijter van een hond, die slaan onmiddellijk alarm. Sommige honden snappen het ook niet dat ze hun erf moeten bewaken, en ze snappen het gevaar niet, deze honden blaffen niet.
Er zijn echte moedige honden die amper blaffen, omdat ze gerust zijn, ze zien geen bedreiging in het gevaar, ze denken dat ze het gemakkelijk de baas zullen kunnen.

mijn dober blaft nooit binnenhuis . en deze week is er op het veld voor de eerste malen een blaf uitgekomen :denken: hoe verklaar je dat ???

edit: na lang wachten en 100 keer het commando luid zeggen blaft hij dan wel maar zo een slap blafje
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”