Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Alvast bedankt.
dias schreef:hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Alvast bedankt.
Als ik de foto bekijk, denk ik dat je dan het best een ander ras aanschaffen.
dias schreef:hallo wat ik eens wou vragen hoe ik mijn hond kan leren als er iemand komt die hij niet kent te blaffen .Ook als hij iets hoort zo hij meteen moeten reageren zoals blaffen.
Wie weet raad!!!!
Alvast bedankt.
Als ik de foto bekijk, denk ik dat je dan het best een ander ras aanschaffen.
Anne
Ja, zo eentje als ik heb bijvoorbeeld. Die blaft zich wezenloos als er iemand op visite komt die hij kent. Oh wacht...
ja gaat in de woonkamer zitten . en je vraagt iemand om aan de buitenkant van je huis op het raam te kloppen . dan als hij klopt doe je wat paniekerig en rent naar de deur en zegt tegen je hond wie is dat .of iets in de trand . zo leert hij wel waken . hangt ook af van het ras dat je hebt . mijn hond blaft nooit
ik weet nog wel enkele dingen maar als je wil stuur ik je een pm .
zou zeggen wees blij en je hebt geen waakhond gekozen.
net zoals iemand die een waakhond koopt en die mag niet blaffen.
je kunt het voordoen en je kunt misschien iemand vragen met een hond die wel blaft , soms gaan ze elkaar nadoen , blaffende honden op casette zetten en aanzetten als de bel gaat proberen dat hij gaat nadoen.
Maar ik zou het echt niet doen hoor.
Martine
mijn honden waken niet, heerlijk! als ze iets geks zien of horen blaffen ze wel een keer, maar ik ga dat dus echt niet aanmoedigen! de hele dag met 2 van die blaffers in de hut
ik ben ook wel benieuw waarom je dat wilt.
bobbie blaf eigenlijk nooit.
ja als hij buiten staat en naar binnen wil maar verder...
ben ik ook blij om. moet niet denken dat hij elke keer gaat blaffen als hij wat hoort, vinden de buren ook niet fijn trouwens.
Twee van onze honden blaffen wel als ze iets horen, maar dat kan ook behoorlijk irritant zijn. Ze blaffen dan nl. ook als jij daar geen zin in hebt.
Ik ben juist blij dat de anderen stil zijn.
Ruilen? Ik heb 1 hond die altijd aanslaat als er iemand komt en ook als ze onraad vermoedt. Ik vind het een vervelende gewoonte. Voor de Stabij is het wel rastypisch dus ik mag eigenlijk niet klagen.
Hoe oud is je hond? De meeste honden worden pas iets waakser als ze echt volwassen zijn. Veel honden reageren na loop van tijd vanzelf op de bel met blaffen.
Eline* schreef:Hoe oud is je hond? De meeste honden worden pas iets waakser als ze echt volwassen zijn. Veel honden reageren na loop van tijd vanzelf op de bel met blaffen.
dat klopt. sam slaat aan als hij iets geks hoort/ziet. lola snapt daar niks van en blaft dan tegen sam en bijt hem in zijn poten
Tyson van mij is ook zo een onwijze blaffer, soms schrik je je helemaal het apezuur.
Meestal als ik zeg dat het genoeg is ( na 2 keer blaffen) houd hij wel op maar soms!!!!!!! grrrr
Gelukkig blaft Samara helemaal niet dus ik denk dat ik tys ook maar ga inruilen voor een galgo hihihihi
Best ben je met een bangschijter van een hond, die slaan onmiddellijk alarm. Sommige honden snappen het ook niet dat ze hun erf moeten bewaken, en ze snappen het gevaar niet, deze honden blaffen niet.
Er zijn echte moedige honden die amper blaffen, omdat ze gerust zijn, ze zien geen bedreiging in het gevaar, ze denken dat ze het gemakkelijk de baas zullen kunnen.
mechelaar_fan schreef:Best ben je met een bangschijter van een hond, die slaan onmiddellijk alarm. Sommige honden snappen het ook niet dat ze hun erf moeten bewaken, en ze snappen het gevaar niet, deze honden blaffen niet.
Er zijn echte moedige honden die amper blaffen, omdat ze gerust zijn, ze zien geen bedreiging in het gevaar, ze denken dat ze het gemakkelijk de baas zullen kunnen.
mijn dober blaft nooit binnenhuis . en deze week is er op het veld voor de eerste malen een blaf uitgekomen hoe verklaar je dat ???
edit: na lang wachten en 100 keer het commando luid zeggen blaft hij dan wel maar zo een slap blafje