Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedselallergie..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Whoopsi
nieuw lid

Voedselallergie..

Ongelezen bericht door Whoopsi »

Onze hond Whoopy heeft voedselallergie. Toen we haar kochten zag ze eruit alsof ze het niet zou halen. Ze was de kleinste uit het nest en had ook te weinig voeding gehad van de moeder. Ze was vaak ziek en kon geen eten verdragen, overgeven en aan de diaree. De dierenarts constateerde de voedselallergie en sindsdien eet ze speciale brokjes. HYPOALLERGENIC dr21. Het ging ineens een stuk beter gelukkig. Ondertussen hebben we al regelmatig weer andere brokjes uitgeprobeerd maar ze blijft er slecht op reageren. Het enige wat wel goed gaat is de overblijfselen van ons eigen eten wat ze krijgt. Maar goed, nou hebben wij nogal moeite de maand door te komen en de brokjes zijn nogal duur! Voor 14 kilo betalen we 65 euro.. doet ze een kleine drie maand mee. Mijn vraag is of er iemand is die dit verhaal herkent en of er mensen zijn met tips over andere voeding die ook werkt zeg maar.. Nou, hopelijk is het een beetje duidelijk en elke tip is welkom!
Groetjes Whoopsi
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je zegt het zelf al, je hond doet het goed op tafelrestjes.
Orienteer je eens op BARF (biological appropriate raw food)

Kijk maar bij deze linken, hier kan je er veel over vinden:

http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk/

www.barf-natuurlijk.nl

http://www.mijneigenfavorieten.nl/barf/

http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/index.php

Ik weet dat er veel honden met voedselintolerantie zijn, die daar echt baat bij hebben gehad. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Whoopsi
nieuw lid

Eehh, tja dat lijkt wel interessant maar zoals ik al aangaf is geld juist de reden dat we erover denken en dus is er niet de mogelijkheid dit boek te bestellen en daadwerkelijk wat mee te doen dus. Toch thanks. Maar hopelijk zijn er meer ideën voor ons probleem..
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Whoopsi schreef:Eehh, tja dat lijkt wel interessant maar zoals ik al aangaf is geld juist de reden dat we erover denken en dus is er niet de mogelijkheid dit boek te bestellen en daadwerkelijk wat mee te doen dus. Toch thanks. Maar hopelijk zijn er meer ideën voor ons probleem..
Kvv of barfen hoeft echt niet duur te zijn hoor, het is vaak een kwestie van de juiste adresjes, eens de markt oplopen, bij je eigen slager vragen om botten en afval, op www.barfplaats.nl kan je aan adressen en tips komen :wink:
Addy
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik kan alleen denken aan versvleesvoeding, maar of je daar goedkoper mee uit zult zijn? Misschien het goedkoopste versvleesvoer? Heb je dat al uitgerekend?
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Voedselallergie..

Ongelezen bericht door ien »

Whoopsi schreef:. Het enige wat wel goed gaat is de overblijfselen van ons eigen eten wat ze krijgt. Groetjes Whoopsi
Je schrijft het zelf al. waar je hond het goed op doet!!
waarom ga je daar niet mee door?? :denken:
als je zelf gezond eet kan je hond daar rustig de resten van krijgen.
vul dit aan met wat BARF materiaal ,gewoon wat botjes met vlees,kippennekjes,karkasjes enz en je hond krijgt gewoon goed te eten.
Je weet precies wat je hond binnen krijgt!! Dat is absoluut niet duur..je kan de restjes ook aanvullen met zo nu en dan bakje pens of een penslap..is ook niet duur.!

kijk maar eens op de websites die Roelfien al linkte!! :ok:
succes.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je voert voor minder dan 1 euro per dag, vind ik niet echt duur.
weg gehaald zit een virus in
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Sjiel schreef:Je voert voor minder dan 1 euro per dag, vind ik niet echt duur.
Maar nu betalen ze 65 euro voor drie maanden en dat vinden ze al te duur :denken:

Anne
starfleet
Erelid

Re: Voedselallergie..

Ongelezen bericht door starfleet »

Whoopsi schreef: Maar goed, nou hebben wij nogal moeite de maand door te komen en de brokjes zijn nogal duur! Voor 14 kilo betalen we 65 euro.. doet ze een kleine drie maand mee.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je een onderkomen, ziekelijk hondje uit het nest meeneemt, terwijl je geen geld hebt voor eventuele kosten die daar geheid uit gaan voortvloeien.

Tafelrestjes is geen hondeneten, je kan aanvullen met wat van je eigen eten, maar de gebraden speklappen of gehaktballen lijken met toch niet je van dat voor een hondje met voedselallergie.

Als je kip, vlees, vis en groenten extra gaat kopen voor je hond ben je duurder uit dan met de brokken die je nu geeft.

Anne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Whoopsi schreef:Eehh, tja dat lijkt wel interessant maar zoals ik al aangaf is geld juist de reden dat we erover denken en dus is er niet de mogelijkheid dit boek te bestellen en daadwerkelijk wat mee te doen dus. Toch thanks. Maar hopelijk zijn er meer ideën voor ons probleem..
Die linkjes erboven zijn gratis. :mrgreen:

Maar het ligt een beetje waar je woont of je makkelijk aan je materialen kan komen. Ik ervaar het hier in de buurt ook als moeizaam om aan goed en goedkoop vlees te komen. Maar ik weet van anderen dat ze het makkelijker kunnen krijgen. Als je een slachtbedrijf in de buurt hebt zitten kan het heel goedkoop.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

starfleet schreef:
Sjiel schreef:Je voert voor minder dan 1 euro per dag, vind ik niet echt duur.
Maar nu betalen ze 65 euro voor drie maanden en dat vinden ze al te duur :denken:
en dan dus 64 gedeeld door 90 is minder dan 1 euro per dag :19:
weg gehaald zit een virus in
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik vind 65 euro voor 3 maanden voer eigenlijk vrij goedkoop. Ik denk niet dat je snel goedkoper kunt geven.
Hoe ga je het doen als je hond naar de DA moet? Alleen al de entingen, ontvlooien en wormenkuren zijn duur. Maar als je hond opeens ziek wordt wat doe je dan?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kitty schreef:Ik vind 65 euro voor 3 maanden voer eigenlijk vrij goedkoop. Ik denk niet dat je snel goedkoper kunt geven.
Hoe ga je het doen als je hond naar de DA moet? Alleen al de entingen, ontvlooien en wormenkuren zijn duur. Maar als je hond opeens ziek wordt wat doe je dan?
dat zat ik me ook af te vragen.... 65 euro in de 3 maand... :roll: Wat is het voor hond?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote :Dit is onze hond, een kruising Boxer/Stafford

Staat bij profiel :ok:
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 20 mar 2005 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
kitty
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
kitty schreef:Ik vind 65 euro voor 3 maanden voer eigenlijk vrij goedkoop. Ik denk niet dat je snel goedkoper kunt geven.
dat zat ik me ook af te vragen.... 65 euro in de 3 maand... :roll: Wat is het voor hond?
X-boxer/stafford staat er bij het voorstellen :denken:
Mama Sanneke
Zeer actief

Dat kost dan ongeveer 4,60 euro per kilo.

Ik betaal voor Duck tussen 2-3 euro per kilo.
Kweet niet of er voor allergie is,
kzal even kijken.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kitty schreef:
malinois schreef:
X-boxer/stafford staat er bij het voorstellen :denken:
14 kilo?? 3 maanden?? Hoeeeee doen ze dat..... :denken:
hier gaat er per hond zo'n 15 kg per maand door.... en dan zijn ze nog vrij schraal :19:
Maar goed, ik vind niet dat je op voer maar moet besparen. Je kunt zeker kijken of het goedkoper kan, maar kan me dat bij dat bedrag niet voorstellen in ieder geval.
Daarnaast inderdaad... moet je kijken wat een enting kost en dan moet je maar hopen dat je nooit verder naar de DA moet.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mama Sanneke
Zeer actief

Nee, geen Duck dieet enkel Duck therapie.
je kan wel een proefpakket aanvragen om te proberen.

Ik weet alleen de prijs niet,
die kan je vragen op de site van Duck en ook het proefpakket.
eventueel ook vragen of het voor voedselallergie is.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Hebben jullie al gehoord van LUPO versvleesvoeding?
Sinds kort gebruik ik het. Enorm goed voer.
Rund, Lam en kip
Lijnzaadolie, zalmolie groente en rijst
9 kg voor euro 23,50
Wordt thuis bezorgd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Carel schreef:Hebben jullie al gehoord van LUPO versvleesvoeding?
Sinds kort gebruik ik het. Enorm goed voer.
Rund, Lam en kip
Lijnzaadolie, zalmolie groente en rijst
9 kg voor euro 23,50
Wordt thuis bezorgd.
Duck kost ook zoveel hoor.
Enne lijnzaadolie, waarom zit dat erin ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Duck is bij ons veel duurder en zit vol granen.
En lijnzaadolie...................HEEL GEZOND, Omega vetzuur.
Whoopsi
nieuw lid

Sjonge wat een reacties. Thanks voor de tips allemaal. Heb inderdaad ontdekt dat het op zich wel meevalt. De vraag was lijkt mij niet verkeerd. En even voor de duidelijkheid, onze hond verzorgen wij met alle liefde en ze is net zo belangrijk als de rest van het gezin. Vind dat sommige mensen wat vreemd reageren maar dat kan aan mij liggen. Maar thanks anyway :ok:
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Whoopsi schreef:Sjonge wat een reacties. Thanks voor de tips allemaal. Heb inderdaad ontdekt dat het op zich wel meevalt. De vraag was lijkt mij niet verkeerd. En even voor de duidelijkheid, onze hond verzorgen wij met alle liefde en ze is net zo belangrijk als de rest van het gezin. Vind dat sommige mensen wat vreemd reageren maar dat kan aan mij liggen. Maar thanks anyway :ok:
Ik geloof niet dat de reacties zo vreemd zijn. Als je al moeite hebt met het voer betalen hoe doe je dat dan met de overig kosten die meestal veel meer bedragen dan het voer. Ik twijfel erniet aan dat jullie je hond goed verzorgen maar vroeg me dit gewoon af.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”