Hoi!
Ben ik weer met een vraagje:
Onze boerenfox pup van inmiddels bijna 4 maanden, wil overdag nog steeds niet helemaal zindelijk zijn. 'sNachts houd ze het goed vol van half 12 tot 7 uur. Dit zonder problemen, niet piepen gewoon slapend in haar bench. Ook overdag als ik wat langer weg moet, doet ze niks in huis. Ze krijgt dan een lekkere gevulde kong en kan dan (als het moet) ruim 2 uur alleen in huis zijn (niet in haar bench) ZONDER dat ze iets in huis doet!
Maar o wee als ik een hele dag thuis ben. Hoe goed ik dan ook op haar let, ze flikt het elke keer om toch in huis te plassen of te poepen. En ja...OOK als ik haar na elk slaapje, eten en/of spelen in de tuin lat (of mee ga wandelen). Soms zit er dan (veel) minder dan 2 uur tussen. Maar toch weer in huis dan! Terwijl ze het dus WEL op kan houden als ze alleen thuis is. Hoe kan dat? En nog "belangrijker": hoe leer ik haar dat in huis plassen/poepen af???
Ik ben benieuwd!
sonja
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer zindelijkheids vraagje...
Moderator: moderatorteam
-
ajnos
- Vaste gebruiker
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Niet elke hond is met 4 maanden al helemaal zindelijk. Bij Belle heeft het ook vrij lang geduurd, maar ze is het uiteindelijk wel helemaal geworden. Zij had altijd tussen ongeveer 5 uur 's middags en 8 uur 's avonds een periode dat ze soms binnen het uur twee keer moest plassen en dat was ik ook niet altijd op tijd voor, omdat ze het nog niet echt aangaf. Ook Belle was veel eerder (eigenlijk vanaf de eerste dag) al 's nachts zindelijk.
Na een tijdje kreeg ik pas door dat er een regelmaat in haar plasgedrag zat en wist ik ongeveer wanneer ze vaker moest. Dit is vanzelf over gegaan. Ik denk dat je gewoon nog een tijdje vol moet houden met regelmatig naar buiten gaan. Voor de zekerheid zou je nog even de urine kunnen laten nakijken op blaasontsteking.
Na een tijdje kreeg ik pas door dat er een regelmaat in haar plasgedrag zat en wist ik ongeveer wanneer ze vaker moest. Dit is vanzelf over gegaan. Ik denk dat je gewoon nog een tijdje vol moet houden met regelmatig naar buiten gaan. Voor de zekerheid zou je nog even de urine kunnen laten nakijken op blaasontsteking.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- rianneke
- Zeer actief
Re: weer zindelijkheids vraagje...
Wij hebben wat dat betreft mazzel gehad, onze hond was binnen 1 week zindelijk. Ze ging na een paar dagen al bij de deur staan. Hoe je het afleert is een goede vraag ik denk als ze iets doet, dus super goed opletten als je thuis bent, meteen meenemen naar buiten doet ze daar wat , super belonen als een gek, snoepje erbij. Het is gewoon ff tijdrovend, wij hebben het zo een hele week volgehouden hele dag haar achterna gelopen.ajnos schreef:Hoi!
Ben ik weer met een vraagje:
Onze boerenfox pup van inmiddels bijna 4 maanden, wil overdag nog steeds niet helemaal zindelijk zijn. 'sNachts houd ze het goed vol van half 12 tot 7 uur. Dit zonder problemen, niet piepen gewoon slapend in haar bench. Ook overdag als ik wat langer weg moet, doet ze niks in huis. Ze krijgt dan een lekkere gevulde kong en kan dan (als het moet) ruim 2 uur alleen in huis zijn (niet in haar bench) ZONDER dat ze iets in huis doet!
Maar o wee als ik een hele dag thuis ben. Hoe goed ik dan ook op haar let, ze flikt het elke keer om toch in huis te plassen of te poepen. En ja...OOK als ik haar na elk slaapje, eten en/of spelen in de tuin lat (of mee ga wandelen). Soms zit er dan (veel) minder dan 2 uur tussen. Maar toch weer in huis dan! Terwijl ze het dus WEL op kan houden als ze alleen thuis is. Hoe kan dat? En nog "belangrijker": hoe leer ik haar dat in huis plassen/poepen af???
Ik ben benieuwd!
sonja
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka