Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond gromt ineens tegen kind

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paulin
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Paulin »

We zijn net terug van de dierenarts en die vond het gedrag ook wel erg plots omgeslagen. Na onderzoek blijkt Bo erg gevoelige heupen te hebben... :-( zijn prostaat was ook wat opgezet, maar niet absurd veel en waarschijnlijk had dat er niks mee te maken. Maar op zijn heupen reageerde hij wel. De DA mocht er ook niet aankomen, dan reageerde Bo meteen door om te willen draaien enzo. Hij vond het duidelijk niet leuk in ieder geval.

Nu hebben we hem nog niet laten testen op HD, dus we houden ons hart vast... :-( We hebben meteen morgenochtend een afspraak om het te laten testen. Ze gaan foto's maken en dan bekijken hoe we het verder aanpakken. Maar de DA vond het heel aannemelijk dat Bojay daarom ineens "chagerijnig" reageerde naar Nynke toe en algemeen meer prikkelbaar was. Dat zou je zelf ook zijn als je steeds pijn hebt, zei hij. Ja, logisch.

Evengoed hebben we nu wel de regel ingevoerd dat Nynke niet meer naar Bo toe mag gaan, maar hem alleen mag roepen en als hij niet komt, dat ze dan pech heeft.
Groetjes, Pauline
en een poot van Mr. bojangles
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Dat lijkt me een heel goed plan. Ik hoop dat de HD uitslag mee zal vallen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop ook dat de HD-uitslag mee zal vallen!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Paulin schreef:We zijn net terug van de dierenarts en die vond het gedrag ook wel erg plots omgeslagen. Na onderzoek blijkt Bo erg gevoelige heupen te hebben... :-( zijn prostaat was ook wat opgezet, maar niet absurd veel en waarschijnlijk had dat er niks mee te maken. Maar op zijn heupen reageerde hij wel. De DA mocht er ook niet aankomen, dan reageerde Bo meteen door om te willen draaien enzo. Hij vond het duidelijk niet leuk in ieder geval.

Nu hebben we hem nog niet laten testen op HD, dus we houden ons hart vast... :-( We hebben meteen morgenochtend een afspraak om het te laten testen. Ze gaan foto's maken en dan bekijken hoe we het verder aanpakken. Maar de DA vond het heel aannemelijk dat Bojay daarom ineens "chagerijnig" reageerde naar Nynke toe en algemeen meer prikkelbaar was. Dat zou je zelf ook zijn als je steeds pijn hebt, zei hij. Ja, logisch.

Evengoed hebben we nu wel de regel ingevoerd dat Nynke niet meer naar Bo toe mag gaan, maar hem alleen mag roepen en als hij niet komt, dat ze dan pech heeft.
nou ja, 'gelukkig' dat er zo maar een medische oorzaak voor zijn ongewenste gedrag te vinden zou kunnen zijn.

maar nu moet het wel iets makkelijks aan die heupjes zijn, hoor.

ik vind overigens dat je heel goed op de situatie reageert, pauline. geen gejammer maar actie ondernemen. m'n complimenten.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Paulin schreef:We zijn net terug van de dierenarts en die vond het gedrag ook wel erg plots omgeslagen. Na onderzoek blijkt Bo erg gevoelige heupen te hebben... :-( zijn prostaat was ook wat opgezet, maar niet absurd veel en waarschijnlijk had dat er niks mee te maken. Maar op zijn heupen reageerde hij wel. De DA mocht er ook niet aankomen, dan reageerde Bo meteen door om te willen draaien enzo. Hij vond het duidelijk niet leuk in ieder geval.

Hoop dat het geen Hd is, Luka is ook heel overgevoelig aan zijn poten.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Twinkles
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twinkles »

Mr Bojangles ziet er allerminst gelukkig uit met het feit dat het mens-pupje zijn poot vast heeft een oog contact wil/zoekt. Het zich er allemaal heel onschuldig uit (en is ook onschuldig bedoeld), maar die uitdrukking van de hond zegt alles. Sorry :19: :(: .
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi Pauline,

Hoe gaat het er nu mee?
Paulin
geregistreerd lid

Stukken beter!

Bojay heeft helaas wel HD, maar geen erg agressieve vorm. We hebben ontstekingsremmers gekregen, wat goed aanslaat. We zitten nu al op de halve dosis. Hij krijgt er ook Omega-vetzuren bij, dat schijnt de ontstekingsremmers te ondersteunen, zodat hij nog sneller op lagere doses ontstekingsremmers zou kunnen. De DA verwacht wel dat hij zijn hele leven de medicijnen nodig zal hebben. En verder mocht hij geen lange wandelingen meer, maar vaker korte wandelingetjes en van de zomer gaan we kijken hoe hij het vindt om te zwemmen, want dat is erg goed voor hem, zei de DA.

Qua gedrag hebben we onze oude Bojay weer terug. Ik ben blij dat hij nu geen of in ieder geval veel minder pijn heeft!
Groetjes, Pauline
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat klinkt goed.

Hoewel, eigenlijk wel erg dubbel hè, aan de ene kant kwa gedrag een hele verbetering, en blijkbaar ook geen echt gedragsprobleem, maar aan de andere kant dus een hond met een behoorlijk probleem.

Lukt het je een beetje om het gedrag van je dochter bij te sturen, of lijkt dat nu niet meer zo nodig te zijn?

Voorlopig gaat het in elk geval beter, en zelfs goed, voorzover ik je begrijp. Daar ben ik blij om. Succes en sterkte verder, met de hele toestand.

Leuk even van je gehoord te hebben.
Paulin
geregistreerd lid

Ja, mijn dochters snappen het al goed. Bojay heeft auw en daarom mogen ze niet aan zijn billen en zijn staart komen, maar alleen zijn hoofd aaien. Het was wel heel erg lief bedoeld, maar erg onhandig dat Nynke vervolgens een kusje op de billen wilde geven... ;) De schat. Maar ze weet nu heel goed dat ze daar gewoon niet aan mogen komen en dat doen ze goed. Als ik Bojay nu zo inschat, denk ik dat hij echt geen pijn meer heeft. Maar de regel dat ze niet aan zijn achterkant mogen komen, blijft gewoon staan.

Ook niet naar de hond toegaan is hier nu normaal. Dat weten ze ook allebei. Liesl maakt het niet zoveel uit. Voor Nynke (echte dierenvriend, schiet af op alles met een vachtje) was het wel even moeilijk. Maar sinds de medicijnen zijn gaan werken, komt hij ook af en toe als ze hem roept. De eerste paar dagen, toen hij haar nog vermeed, toen vond ze het wel moeilijk. Nu niet meer dus. Ook gewoon een kwestie van consequent zijn natuurlijk.

Ja, het is inderdaad heel dubbel. Ik ben blij dat we de oorzaak hebben gevonden en dat we hem hebben kunnen helpen, maar ik ben natuurlijk niet blij met die oorzaak... :( De DA zei dat zijn (milde) vorm niet tot kreupelheid hoefde te leiden, zolang we nauwkeurig op bleven letten. Voldoende bewegen, niet dik laten worden enz enz. Dus daar gaan we voor!
Groetjes, Pauline
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat klinkt allemaal heel goed hoor, zo hebben jullie met zijn allen toch een toekomst voor jullie samen, mét Bo.

Zolang als het niet te erg is met zijn heupen zou ik er niet teveel mee zitten. Weet je, er zijn zoveel dingen waar een hond last van kan krijgen, en vroeg of laat gaat een gezond lichaam gewoon mankementen vertonen. Dat hoort er bij. Zolang als hij geen pijn heeft en zich lekker kan voelen is alles goed.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat vervelend dat hij HD heeft! Welke gradatie heeft hij, weet je dat? HD D of E?
Paulin
geregistreerd lid

Nee, dat weet ik niet. Ik kan het de dierenarts nog vragen. maar hij heeft geen "officiële HD foto's" gemaakt, omdat we aangaven dat hij toch niet voor de fok gebruikt zou worden. Dus ik weet niet of hij dat dan weet of dat je dat alleen hoort als er officiele foto's worden gemaakt?
Groetjes, Pauline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”