een ongecoupeerde dober is net een jachthond ik vind het ronduit lelijkmartine schreef:heb mijn dobers altijd ongecoupeerd gehad , al 20 jaar.
tuurlijk komen nu foutjes naar boven , knik , oren die niet goed hangen.
maar dat heb je toch ook bij de andere rassen die nooit gecoupeerd werden , zelfs nu nog.
honden die hun oren moeten tippen volgens de rasstandaard , of net niet mogen tippen. Hoeveel mensen helpen daar niet door als ze pup zijn de oren te kleven ?????
en de staart couperen omdat die kan kapot geslagen worden ??
het gebeurd , maar botbreuken en spierscheuringen gebeuren ook.
Laten we daarom onze hond minder rennen ,of amputeren we zijn benen??
Er zijn meer als genoeg rassen , voor ieder zijn smaak , met of zonder staart , korte staart , alle vormen van oren dus vermink een hond niet omdat je dat ras wil ,maar anders dan het geboren word.
en vooral een hond kies je in de eerste plaats voor zijn karakter ,zo zou het toch moeten.
er is geen tikkeltje meer in te herkennen waarvoor hij gefokt werd (waak en verdediging) mijn dober is helemaal gecoupeerd . en over de prijs het was mijn geld dik waard . het is gebeurt door een dierenarts die niets anders deed dan couperen het is ook zeer mooi gedaan
edit: wat ik ook vind , laat toch iedereen zijn zin doen , ik luister niet naar boomknuffelaars want als iedereen dat deed werd alles verboden