Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu weet ik het ook niet meer...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Nu weet ik het ook niet meer...

Ongelezen bericht door Minhie »

Ook even over zindelijkheid..
Toen ik in het weekend bij mijn vriend was ging alles goed af en toe liet minyo een plasje binnen maar bijna niet.. Hij ging dan ook erg vaak naar buiten.. natuurlijk ook na het eten, slapen spelen enz. Maar hij wou altijd weer snel naar binnen.. Nu verteld mijn vriend dat hij al vele plasjes binnendoet maar dan op een krant...ook als hij niet zo lang binnenzit..en buiten ook zijn boodschap heeft gedaan :roll: Terwijl wij helemaal niet willen dat hij eerst krantzindelijk wordt.. ik weet nou niet helemaal wat er fout gaat?? HELP???:denken:
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Misschien moet je geen krant neerleggen? :denken:
Minhie
Zeer actief

Volgens mij wil die aap gewoon de sneeuw niet in..veelste koud :pffff:
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Tis ook heel koud natuurlijk :mrgreen:
Maar mijn eerste gedachte was, dat als je je hond niet krantzindelijk wil maken, je geen krant neer moet leggen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik snap ook niet helemaal waarom er een krant ligt als je dat niet wilt....
Minhie
Zeer actief

Nou die krant ligt toevallig naast de tafel.... en wij hebben hem er helemaal neit opgezet.. krantje, tijdschrift..whatever..
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

minhie schreef:Nou die krant ligt toevallig naast de tafel.... en wij hebben hem er helemaal neit opgezet.. krantje, tijdschrift..whatever..
tja, ik weet niet wat de pup "kent"van bij de fokker, maar als er daar met krantjes gewerkt werd is het niet zo handig om kranten oid op de grond te laten slingeren....
starfleet
Erelid

Re: Nu weet ik het ook niet meer...

Ongelezen bericht door starfleet »

minhie schreef:Ook even over zindelijkheid..
Toen ik in het weekend bij mijn vriend was ging alles goed af en toe liet minyo een plasje binnen maar bijna niet.. Hij ging dan ook erg vaak naar buiten.. natuurlijk ook na het eten, slapen spelen enz. Maar hij wou altijd weer snel naar binnen.. Nu verteld mijn vriend dat hij al vele plasjes binnendoet maar dan op een krant...ook als hij niet zo lang binnenzit..en buiten ook zijn boodschap heeft gedaan :roll: Terwijl wij helemaal niet willen dat hij eerst krantzindelijk wordt.. ik weet nou niet helemaal wat er fout gaat?? HELP???:denken:
Je verwacht wel erg veel van een pup van net acht weken. Die zijn lek . Als je niet wil dat hij krantzindelijk wordt, leg je geen kranten op de vloer en koopt keukenrollen en allesreiniger en maak je je niet druk om een plasje de komende weken.

Anne
starfleet
Erelid

minhie schreef:Nou die krant ligt toevallig naast de tafel.... en wij hebben hem er helemaal neit opgezet.. krantje, tijdschrift..whatever..
Tja dat kan niet met een pup. Of er wordt op geplast of hij scheurt je tijdschrift in duizend stukken. Waarschijnlijk heeft de vermeerderaar kranten gebruikt. Dat is heel netjes dan dat hij het op een krantje doet.

Anne
starfleet
Erelid

minhie schreef:Volgens mij wil die aap gewoon de sneeuw niet in..veelste koud :pffff:
Volgens mij zijn de meeste pups met 8 weken nog helemaal niet zindelijk.

Anne
Minhie
Zeer actief

Nou eigenlijk is het zo dat ik helemaal niet zoveel van die pup verwacht.. Maar dat het stukken beter was, toen ik erbij was... Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit.. Maargoed kranten zijn weg.. well c
Afbeelding
starfleet
Erelid

minhie schreef:Nou eigenlijk is het zo dat ik helemaal niet zoveel van die pup verwacht.. Maar dat het stukken beter was, toen ik erbij was... Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit.. Maargoed kranten zijn weg.. well c
Dat zijn idd een paar extra ogen om alles in de gaten te houden. Even afgeleid en hop daar ligt weer een plas :wink: Dat zindelijk worden lukt uiteindelijk bij elke hond en voor het zover is, niet te druk om maken.

Anne
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dat is het "fijne"van krantzindelijkheid. Ziet je hond iets wat op een krant lijkt, hup, plassen, want zo is het hem/haar aangeleerd!! Bovendien komt je pup pas net uit het ei :mrgreen: dus geduld :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

minhie schreef:Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit..
Bedoel je daarmee dat hij veel alleen thuis zit? Dat is niet goed voor een pup van 8 weken. Hij kan verlatingsangst ontwikkelen en zindelijk wordt hij zo ook niet.

Het is trouwens sowieso verstandig om alles van de grond te halen als je een pup hebt, behalve wat veilig en stevig hondenspeelgoed. Pups willen overal hun tanden inzetten.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sypke schreef:
minhie schreef:Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit..
Bedoel je daarmee dat hij veel alleen thuis zit?
Ik mis het punt ook een beetje..sowieso mis ik het punt als iemand die een pup van 8 weken net een aantal dagen heeft en al HELP gaat schreeuwen omtrent zindelijkheid. Het enige punt dat ik daarvan snap is dat iemand geen idee heeft wat het inhoudt een pup te hebben.
De Mechelaar-malamute was het hè? :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Pups hebben een kleine blaas en weinig controle over hun sluitspier. Ze kunnen hun plas gewoon niet zo lang ophouden. Ook al ga je er heel vaak met ze uit dan kunnen er toch nog heel wat ongelukjes in huis gebeuren. Dat is niet erg, daar heb je een pup voor :mrgreen: Gewoon negeren als ze iets in huis doet en uitbundig belonen als ze buiten wat doet. Het kwartje valt vanzelf en de blaas wordt ook vanzelf groter.
starfleet
Erelid

sypke schreef: Gewoon negeren als ze iets in huis doet en uitbundig belonen als ze buiten wat doet. Het kwartje valt vanzelf en de blaas wordt ook vanzelf groter.
Wel wennen hoor. Ik stond regelmatig buiten de afgelopen week met: Doe maar PLAS, je moet vast een PLAS". Dan keken twee lodderogen me braaf aan en ging ze op haar kontje zitten.

Maar okay. Ze is 17 weken en gaat elke paar uur plassen en als ze moet buiten de uitlaatrondes laat ze dat wel weten door hard de hordeur te laten klepperen.

Wel wennen hoor. Eerst was ze zo blij als ze een plasje had gedaan, maar nu zit ze je sullig aan te kijken van: "Wat sta je je aan te stellen met je goed zo plas, het is toch heel normaal dat je buiten plast"

Anne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nu weet ik het ook niet meer...

Ongelezen bericht door Roelfien »

starfleet schreef: Je verwacht wel erg veel van een pup van net acht weken. Die zijn lek .

Anne
:smile: :smile: :smile:
mooie opmerking. :mrgreen:

Maar inderdaad, er zullen nog heel wat ongelukjes gebeuren hoor.
Gewoon heel goed op de hond letten en direct naar buiten zetten als je maar denkt dat ie wellicht neigt tot plassen. En verder een emmer en een dweiltje klaar zetten voor de ongelukjes. Niks aan de hand, ze worden echt ooit zindelijk, kwestie van volhouden. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

starfleet schreef:
minhie schreef:Volgens mij wil die aap gewoon de sneeuw niet in..veelste koud :pffff:
Volgens mij zijn de meeste pups met 8 weken nog helemaal niet zindelijk.

Anne
Nog niet helemaal kun je beter vertalen naar helemaal nog niet. Dat duurt fijn nog een week of wat! :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

bram en thijs schreef:
starfleet schreef:[quote="minhie"die aap gewoon
met 8 weken nog helemaal niet zindelijk.

Anne
Nog niet helemaal kun je beter vertalen naar helemaal nog niet. Dat duurt fijn nog een week of wat! :ok: :ok: :ok:[/quote]

Stond er, je hebt te snel gelezen :wink:

Anne
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

starfleet schreef:
bram en thijs schreef:
starfleet schreef:
minhie schreef:die aap gewoon
met 8 weken nog helemaal niet zindelijk.

Anne
Nog niet helemaal kun je beter vertalen naar helemaal nog niet. Dat duurt fijn nog een week of wat! :ok: :ok: :ok:
Stond er, je hebt te snel gelezen :wink:

Anne
Ik lees altijd te snel :smile: :smile: :smile: Gelukkig blijven de paar weken wel gelden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

doe even kalm aan een pup krijgt pas vaaf 8 weken een zindelijkheidsbesef staat in alle boeken die er te krijgen zijn de truc is om hem te belonen als hij zich meld voor een plasje en neem hem voorlopig elk halfuur even mee naar buiten voor een plasje buiten een plaske doen is belonen binnen een plasje opruimen en negeren ze begrijpen er immers niets van wij kregen de pup met 6 weken en ik heb dit 2 weken gehad blijf rustig en onthoud dat de wereld voor de pup al even groot genoeg zonder dat iemand ver plasjes begint te klagen xantos leerder snel en is vanaf 11 weken zindelijk en ongelukjes hou toch nog wel een tijdje geduld is het sleutelwoord vooral met 8 weken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”