Toen ik in het weekend bij mijn vriend was ging alles goed af en toe liet minyo een plasje binnen maar bijna niet.. Hij ging dan ook erg vaak naar buiten.. natuurlijk ook na het eten, slapen spelen enz. Maar hij wou altijd weer snel naar binnen.. Nu verteld mijn vriend dat hij al vele plasjes binnendoet maar dan op een krant...ook als hij niet zo lang binnenzit..en buiten ook zijn boodschap heeft gedaan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu weet ik het ook niet meer...
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Nu weet ik het ook niet meer...
Ook even over zindelijkheid..
Toen ik in het weekend bij mijn vriend was ging alles goed af en toe liet minyo een plasje binnen maar bijna niet.. Hij ging dan ook erg vaak naar buiten.. natuurlijk ook na het eten, slapen spelen enz. Maar hij wou altijd weer snel naar binnen.. Nu verteld mijn vriend dat hij al vele plasjes binnendoet maar dan op een krant...ook als hij niet zo lang binnenzit..en buiten ook zijn boodschap heeft gedaan
Terwijl wij helemaal niet willen dat hij eerst krantzindelijk wordt.. ik weet nou niet helemaal wat er fout gaat?? HELP???:denken:

- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
- Minhie
- Zeer actief
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Minhie
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, ik weet niet wat de pup "kent"van bij de fokker, maar als er daar met krantjes gewerkt werd is het niet zo handig om kranten oid op de grond te laten slingeren....minhie schreef:Nou die krant ligt toevallig naast de tafel.... en wij hebben hem er helemaal neit opgezet.. krantje, tijdschrift..whatever..
- starfleet
- Erelid
Re: Nu weet ik het ook niet meer...
Je verwacht wel erg veel van een pup van net acht weken. Die zijn lek . Als je niet wil dat hij krantzindelijk wordt, leg je geen kranten op de vloer en koopt keukenrollen en allesreiniger en maak je je niet druk om een plasje de komende weken.minhie schreef:Ook even over zindelijkheid..
Toen ik in het weekend bij mijn vriend was ging alles goed af en toe liet minyo een plasje binnen maar bijna niet.. Hij ging dan ook erg vaak naar buiten.. natuurlijk ook na het eten, slapen spelen enz. Maar hij wou altijd weer snel naar binnen.. Nu verteld mijn vriend dat hij al vele plasjes binnendoet maar dan op een krant...ook als hij niet zo lang binnenzit..en buiten ook zijn boodschap heeft gedaanTerwijl wij helemaal niet willen dat hij eerst krantzindelijk wordt.. ik weet nou niet helemaal wat er fout gaat?? HELP???:denken:
Anne
- starfleet
- Erelid
Tja dat kan niet met een pup. Of er wordt op geplast of hij scheurt je tijdschrift in duizend stukken. Waarschijnlijk heeft de vermeerderaar kranten gebruikt. Dat is heel netjes dan dat hij het op een krantje doet.minhie schreef:Nou die krant ligt toevallig naast de tafel.... en wij hebben hem er helemaal neit opgezet.. krantje, tijdschrift..whatever..
Anne
- starfleet
- Erelid
- Minhie
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Dat zijn idd een paar extra ogen om alles in de gaten te houden. Even afgeleid en hop daar ligt weer een plasminhie schreef:Nou eigenlijk is het zo dat ik helemaal niet zoveel van die pup verwacht.. Maar dat het stukken beter was, toen ik erbij was... Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit.. Maargoed kranten zijn weg.. well c
Anne
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
Gast
Bedoel je daarmee dat hij veel alleen thuis zit? Dat is niet goed voor een pup van 8 weken. Hij kan verlatingsangst ontwikkelen en zindelijk wordt hij zo ook niet.minhie schreef:Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit..
Het is trouwens sowieso verstandig om alles van de grond te halen als je een pup hebt, behalve wat veilig en stevig hondenspeelgoed. Pups willen overal hun tanden inzetten.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik mis het punt ook een beetje..sowieso mis ik het punt als iemand die een pup van 8 weken net een aantal dagen heeft en al HELP gaat schreeuwen omtrent zindelijkheid. Het enige punt dat ik daarvan snap is dat iemand geen idee heeft wat het inhoudt een pup te hebben.sypke schreef:Bedoel je daarmee dat hij veel alleen thuis zit?minhie schreef:Maar misschien ook omdat hij nu in zn eentje zit..
De Mechelaar-malamute was het hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Gast
Pups hebben een kleine blaas en weinig controle over hun sluitspier. Ze kunnen hun plas gewoon niet zo lang ophouden. Ook al ga je er heel vaak met ze uit dan kunnen er toch nog heel wat ongelukjes in huis gebeuren. Dat is niet erg, daar heb je een pup voor
Gewoon negeren als ze iets in huis doet en uitbundig belonen als ze buiten wat doet. Het kwartje valt vanzelf en de blaas wordt ook vanzelf groter.
- starfleet
- Erelid
Wel wennen hoor. Ik stond regelmatig buiten de afgelopen week met: Doe maar PLAS, je moet vast een PLAS". Dan keken twee lodderogen me braaf aan en ging ze op haar kontje zitten.sypke schreef: Gewoon negeren als ze iets in huis doet en uitbundig belonen als ze buiten wat doet. Het kwartje valt vanzelf en de blaas wordt ook vanzelf groter.
Maar okay. Ze is 17 weken en gaat elke paar uur plassen en als ze moet buiten de uitlaatrondes laat ze dat wel weten door hard de hordeur te laten klepperen.
Wel wennen hoor. Eerst was ze zo blij als ze een plasje had gedaan, maar nu zit ze je sullig aan te kijken van: "Wat sta je je aan te stellen met je goed zo plas, het is toch heel normaal dat je buiten plast"
Anne
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Nu weet ik het ook niet meer...
starfleet schreef: Je verwacht wel erg veel van een pup van net acht weken. Die zijn lek .
Anne
mooie opmerking.
Maar inderdaad, er zullen nog heel wat ongelukjes gebeuren hoor.
Gewoon heel goed op de hond letten en direct naar buiten zetten als je maar denkt dat ie wellicht neigt tot plassen. En verder een emmer en een dweiltje klaar zetten voor de ongelukjes. Niks aan de hand, ze worden echt ooit zindelijk, kwestie van volhouden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- starfleet
- Erelid
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Ik lees altijd te snelstarfleet schreef:Stond er, je hebt te snel gelezenbram en thijs schreef:Nog niet helemaal kun je beter vertalen naar helemaal nog niet. Dat duurt fijn nog een week of wat!starfleet schreef:met 8 weken nog helemaal niet zindelijk.minhie schreef:die aap gewoon
Anne![]()
![]()
![]()
Anne

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
doe even kalm aan een pup krijgt pas vaaf 8 weken een zindelijkheidsbesef staat in alle boeken die er te krijgen zijn de truc is om hem te belonen als hij zich meld voor een plasje en neem hem voorlopig elk halfuur even mee naar buiten voor een plasje buiten een plaske doen is belonen binnen een plasje opruimen en negeren ze begrijpen er immers niets van wij kregen de pup met 6 weken en ik heb dit 2 weken gehad blijf rustig en onthoud dat de wereld voor de pup al even groot genoeg zonder dat iemand ver plasjes begint te klagen xantos leerder snel en is vanaf 11 weken zindelijk en ongelukjes hou toch nog wel een tijdje geduld is het sleutelwoord vooral met 8 weken