ik weet niet waar of dat jij je coupeer wijsheid van daan hebt maar volgens mij niet van je zelf en uit eigen ervaring. want als je een goede fokker hebt laat staarten niet couperen op 6 of 8 weken, maar gewoon met de eerste dag van de geboorte.Wil de hond schreef:Weet je,
Eén van mijn bezwaren tegen couperen is dat er vaak over gepraat wordt alsof deze ingreep voor de hond helemaal niet belastend is, dat het zeg maar een fluitje van een cent is.
Welnu, dit is dus helemaal niet altijd de waarheid. Veel honden hebben een hele lange lijdensweg doorlopen vooordat hun oren eenmaal zo zaten als de bedoeling was toen deze bijgesneden werden, op hun bijgeknipte staart eindelijk niet meer ontstoken pijn deed. Ook bij honden die door een deskundige volgens de regelen der kunst zijn bewerkt kunnen zeer veel ongemak ondervinden. Iets wat je later niet meer terugziet, het ziet er dan uit alsof alles goed zit en altijd zo gezeten heeft.
Je hebt dus best kans dat die hond van jouw dromen ook een slachtoffer is geweest van deze "bijverschijnselen". Dat je dan toch voor deze hond kiest kan ik begrijpen, maar, ik blijf het stuitend vinden dat er mensen zijn die zonder meer voorstander van couperen zijn. Waaronder ik, voor de goede orde, jouw dus niet reken.
Helemaal in buitenlanden waar couperen nog gewoon mag worden veel honden niet op het daarvoor aangewezen tijdstip en al helemaal niet op de ideaalste manier bewerkt. Daar doe je als Nederlander die een hond importeert dus wel gewoon aan mee, aan het in stand houden van deze misstanden.
oren ja oren wordt gedaan bij bepaalde rassen op 3 en bij andere op 6 weken en hebben ze er ergveel last van?, na mijn mening niet meer als dat een reu zijn noten er uit gepeutert zijn.
en ja ik importeer ze gewoon van uit het buitenland. en ga nou niet lopen blaten van hoe zielig het daar wel niet kan zijn want dat weten we allemaal, en we zijn geen van allen zo naief en achterlijk dat we bij de eerste de beste fokker over de grens een hond bestellen.
mol