eindelijk kan ik meekletsen
Mijn eerste vraag is: wij hebben sinds een kleine week een cocker spaniel pup in huis. Nu twijfel ik of ik op de juiste manier bezig bent met de zindelijkheidstraining. Iedere keer als ze gegeten, gespeeld of geslapen heeft zet ik haar even buiten (naast de wandelingen die ik ook met haar doe) om haar te laten plassen. Op dat moment doet ze buiten dus niks, maar gaat gewoon binnen plassen. Als ik het zie tijdens de plas, pak ik haar op en zet ik haar buiten neer. Als ze dan door plast (wat ze dus niet doet) dan beloon ik haar. Ook beloon ik haar als ze buiten haar behoeftes doet.
Is dit de juiste manier of moet ik er nog iets meer bij doen. Bijvoorbeeld foei zeggen als ik zie dat ze binnen plast
Mijn tweede vraag is: ze slaapt nu sinds zondag in een bench naast het bed. Dit gaat echt super. Als we om half 11 naar bed gaan, wordt ze pas om half 6 wakker voor een plasje (sinds de laatste 2 nachten). Wanneer moet ik beginnen met het verplaatsen van de bench. Wij willen graag dat ze op een gegeven moment beneden slaapt. Er hoeft geen haast bij te zitten, maar maak je het jezelf niet moeilijker door er te lang mee te wachten.
Nou, ik zal gauw foto's plaatsen van Mojo en vertellen hoe het allemaal gaat
Doeiiiiiiiiiiiiiiiii