Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tegen mensen aanplassen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Tegen mensen aanplassen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ja, ik schaamde me dood vandaag. :oeps: Jack staat een hondje uit te dagen, hondje reageert niet, en Jack tilt zijn poot op en piest tegen het baasje van de hond.

Ik heb hem helemaal stijf gevloekt, en gelukkig viel het allemaal enigszins mee. Het meeste was naast de benen van die mevrouw terechtgekomen, en ze stond te gieren van de lach. :smile2:

Maar wat is dit nou toch voor achterlijk gedrag? Ja, het heeft te maken met dominantie, dat weet ik. Maar verder?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoie
Zeer actief

Re: Tegen mensen aanplassen

Ongelezen bericht door Zoie »

Hanneke2 schreef:Ja, ik schaamde me dood vandaag. :oeps: Jack staat een hondje uit te dagen, hondje reageert niet, en Jack tilt zijn poot op en piest tegen het baasje van de hond.

Ik heb hem helemaal stijf gevloekt, en gelukkig viel het allemaal enigszins mee. Het meeste was naast de benen van die mevrouw terechtgekomen, en ze stond te gieren van de lach. :smile2:

Maar wat is dit nou toch voor achterlijk gedrag? Ja, het heeft te maken met dominantie, dat weet ik. Maar verder?
Gewoon opwinding misschien ? Zoë wist precies waar ze wel en niet mocht plassen, maar die keer dat ik haar een net gekocht bot op een straatterrasje gaf, ging ze daar even staan plassen. Heel genant :smile:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Dominantie zeggen ze ja, maar Tank is niet echt dominant en die heeft er een handje van om op het strand tegen mensen aan te pissen :devil:

Misschien bij gebrek aan bomen :mrgreen:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

:smile: :smile:
Wat een portret.
Onze vroegere hond had ook dat soort geintjes. Vooral tegen potentiele vriendjes. :oeps:
Op een gegeven moment ga je het signaleren en dan bij voorbaat afleiden. Gelukkig deed hij het later niet meer. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Brigitte schreef:Misschien bij gebrek aan bomen :mrgreen:
Dat gaat in dit geval niet op, we liepen in het park. :mrgreen:

Opwinding/frustratie lijkt me ook wel een aardige verklaring, want hij vindt dat hondje (ook een gecastreerde reu) heel erg leuk, en die negeerde hem vandaag dus compleet.

Tegen een ander hondje heeft hij ooit wel eens gedaan, maar dat was middenin zijn verlate 'puberteit', toen deed hij wel meer dingen die een brave hond niet doet. :roll:

De reden dat die mevrouw trouwens zo moest lachen (en andere mensen die erbij stonden ook), was dat het wel een hele doelbewuste actie leek van Jack. Zo van 'Okee, als jij niet met mij wilt spelen loop ik nou naar je baas en daar pies ik gewoon overheen. Lekker puh.'
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Mijn honden doen t gelukkig niet maar heb t wel eens meegemaakt dat ik met een van de buren stond te praten en hun hondje begint tegen mijn broek an te plassen :mrgreen: Buuf schaamde zich rot,wilde mijn broek wel naar de stomerij brengen etc. ik heb maar gezegd dat t echt niet uitmaakte en dat we zelf ook een wasmachine hadden :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hanneke2 schreef:'Okee, als jij niet met mij wilt spelen loop ik nou naar je baas en daar pies ik gewoon overheen. Lekker puh.'
Oversprong gedrag?
Voor mij voelt het altijd als gebrek aan "respect" net als tegen mensen opknallen.
weg gehaald zit een virus in
Hanneke2
Zeer actief

Sjiel schreef:
Hanneke2 schreef:'Okee, als jij niet met mij wilt spelen loop ik nou naar je baas en daar pies ik gewoon overheen. Lekker puh.'
Oversprong gedrag?
Voor mij voelt het altijd als gebrek aan "respect" net als tegen mensen opknallen.
Yep. Overspronggedrag klinkt aannemenlijk. Hij wist niet meer wat hij met de situatie aan moest, want het hondje in kwestie is normaal gesproken erg enthousiast als hij Jack ziet, maar hij moest nu gras likken waar loopse teven hadden geplast :roll: , en Jack was een tikkie verbijsterd dat hij opeens genegeerd werd. Hondje staat ook duidelijk lager in de rangorde van het wisselende gelegenheidsroedel, dus het negeren was gewoonweg onbeschoft. :mrgreen: Jack is er de hond niet naar om dan lelijk te gaan doen naar een vriendje, maar tsja, je moet toch wat, dus dan maar met een stalen smoel tegen het baasje aanzeiken :smile:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Sorry Hanneke, ik kon er erg om lachen, wat een arogantie :smile: :smile: gefrustreerde hond :smile: . Je moet toch wat he, als de andere hond niet reageert. :smile2:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sjiel schreef:
Oversprong gedrag?
Overspronggedrag?

Bestaat dat nog dan, in deze moderne tijden?
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb het op cursus gehad,een bc reu die tegen mee aanpiestte,ik heb geen seconde afgewacht en hem meteen tegen de grond omhoog gegooid,doet hij geen 2e keer meer.
Afbeelding
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Bowie heeft het als etterbakkie van 9 maanden eens bij mij geflikt (op de training nog wel). :devil:
Dat was echt even om mij te laten merken dat hij lak aan mij had.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
larahond
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door larahond »

Bowie schreef:Bowie heeft het als etterbakkie van 9 maanden eens bij mij geflikt (op de training nog wel). :devil:
Dat was echt even om mij te laten merken dat hij lak aan mij had.
Ja, dat weet ik nog!!
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Als een hond tegen mensen aanplast is dit WELdominant gedrag, en weet deze hond zijn plek niet ten opzichte van de mens........ Geen respect dus.
Hanneke2
Zeer actief

DoberLuca schreef:Als een hond tegen mensen aanplast is dit WELdominant gedrag, en weet deze hond zijn plek niet ten opzichte van de mens........ Geen respect dus.
Nou, ik hou het toch maar op een incident, want Jack heeft meer dan genoeg respect voor mensen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
DoberLuca schreef:Als een hond tegen mensen aanplast is dit WELdominant gedrag, en weet deze hond zijn plek niet ten opzichte van de mens........ Geen respect dus.
Nou, ik hou het toch maar op een incident, want Jack heeft meer dan genoeg respect voor mensen.
Neeneenee Hanneke, :neenee: :neenee: :neenee:

Geef het nou maar gewoon toe, Jack is een dominante en respektloze hond die iedereen onder loopt te zeiken. :N: :N: :N:
Hanneke2
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Hanneke2 schreef:
Neeneenee Hanneke, :neenee: :neenee: :neenee:

Geef het nou maar gewoon toe, Jack is een dominante en respektloze hond die iedereen onder loopt te zeiken. :N: :N: :N:
:smile: Ja, levenslink die hond. Volgens mij is het gewoon een enge hedderkruising. :mrgreen:
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

onze eerste herder deed dit altijd bij mijn vader onder het motto jij doet niet meteen wat ik wil en ik zal laten zien dat ik het er niet mee eens ben

toen kon ik er wel om lachen ,maar een leuk probleem lijkt het me niet

succes

miranda en xantos
Hanneke2
Zeer actief

Nou, hij heeft het niet meer gedaan hoor. En die mevrouw gaat elke keer weer in een deuk als ze Jack ziet, dus een 'probleem' is het niet geworden. :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef: :smile: Ja, levenslink die hond. Volgens mij is het gewoon een enge hedderkruising. :mrgreen:
Hahaha,

Zo´n typisch zeikheddertje. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”