Mijn honden laat ik regelmatig apart uit, zeker op de drukkere momenten. Ze versterken elkaar in het gedrag. Nika gromt tegen andere honden, Marouck klapt dan bovenop Nika en het valt dan niet altijd mee om 2 honden die beide aan de riem zitten uit elkaar te houden. Bovendien trekt Marouck enorm als Nika erbij is, zij wil voorop lopen.

De boswandeling gaan ze vrijwel altijd wel samen en dat gaat lekker. Ze rennen en spelen de hele tijd met elkaar en vermaken zich dus best. Na een wandeling zijn ze dan ook echt wel even moe, zeker Nika

Binnen doen ze hun eigen ding, hoewel er wel regelmatig even samen gestoeid wordt. Nika trekt zich echter ook vaak even terug op de bank of in de bench, Marouck ligt meestal ergens bij mij in de buurt.
Verder inderdaad extra haren, extra kosten aan voer en aan de dierenarts etc.
Ik train met Marouck en daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten. 2 á 3x per week trainen en daarnaast nog extra speuren en fietsen. Nika gaat wel vaak mee naar de club zodat ze niet onnodig alleen hoeft te blijven.
Ja, het is meer werk en het kost meer geld, maar ik zou het niet meer anders willen. Ik zou zelfs best een derde erbij willen hebben