Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden, twee keer zoveel werk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Het is wel meer werk.
Mijn honden laat ik regelmatig apart uit, zeker op de drukkere momenten. Ze versterken elkaar in het gedrag. Nika gromt tegen andere honden, Marouck klapt dan bovenop Nika en het valt dan niet altijd mee om 2 honden die beide aan de riem zitten uit elkaar te houden. Bovendien trekt Marouck enorm als Nika erbij is, zij wil voorop lopen. :roll: :roll: Neem ik ze apart mee uit dan heb ik totaal geen problemen op straat. Nika is makkelijk in de hand te houden en Marouck trekt dan niet of nauwelijks. :19:
De boswandeling gaan ze vrijwel altijd wel samen en dat gaat lekker. Ze rennen en spelen de hele tijd met elkaar en vermaken zich dus best. Na een wandeling zijn ze dan ook echt wel even moe, zeker Nika :wink:
Binnen doen ze hun eigen ding, hoewel er wel regelmatig even samen gestoeid wordt. Nika trekt zich echter ook vaak even terug op de bank of in de bench, Marouck ligt meestal ergens bij mij in de buurt.
Verder inderdaad extra haren, extra kosten aan voer en aan de dierenarts etc.
Ik train met Marouck en daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten. 2 á 3x per week trainen en daarnaast nog extra speuren en fietsen. Nika gaat wel vaak mee naar de club zodat ze niet onnodig alleen hoeft te blijven.

Ja, het is meer werk en het kost meer geld, maar ik zou het niet meer anders willen. Ik zou zelfs best een derde erbij willen hebben :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik laat ze meestal apart uit, dus dat is dan dubbel werk.

eten enz doen ze allemaal samen dus dat kost geen extra tijd.

maar het is denk ik 1.75x zoveel werk dan 1 hond.

idd niet denken dat 2speelse honden altijd met elkaar spelen.

binnen stoeien sam en lola veel, maar buiten moet sam niks van lola weten.

lola daagt hem uit, maar hij loopt gewoon de andere kant op....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ervaar het niet als meer werk. Ik wandel nog steeds net zo veel, ik moest toch al iedere dag stofzuigen, en ik ben meer tijd kwijt aan het kammen van mijn katten dan de honden. Dus dat vind ik erg meevallen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik had gehoopt dat ze buiten tijdens het wandelen meer met elkaar zouden optrekken. Maar Tommie is een snuffelhond en heeft buiten weinig interesse in Femke. (Femke probeert nu nog wel zijn aandacht te krijgen, maar ik vermoed dat dit snel zal stoppen)
Waar ik wel heerlijk van geniet zijn de stoeipartijen in huis en de achervolgingen in de tuin. Dat is wat ik voor ogen had toen ik Femke kocht en gelukkig is dat uitgekomen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb er ook niet meer werk aan, het is net dat ik ze af en toe eens apart meeneem, om beetje de gehoorzaamheid te trainen enzo :mrgreen:

maar goed, je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre je Keizer een hond kan noemen :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Dat ik er nog 2 had, ging opzich er alleen meer tijd in uitlaten inzitten (1 of 2x samen) de andere keren apart. Echt spelen met elkaar deden ze niet, Furie was veel te druk voor die oude man.

Nu met 7 honden (6 buiten, 1 in huis) is het voornamelijk druk met uitlaten, omdat ze allemaal apart uitgaan . Ook is het druk op de oefendagen, om met 4-6 honden te oefenen. Daarnaast elke dag even met de jonge hond de basisoefeningetjes aanleren/doornemen. Een groot deel van mijn/ons leven draait om en over de honden en ik vind het heerlijk!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Frenchies
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

Hier ook twee honden en vind er zowel voordelen als nadelen aan zitten.

Voordeel is dat ze echt een hoop aan elkaar hebben. Het klikt goed, spelen veel met elkaar en zijn gewoon altijd saampjes in de weer.
Het is fijn om te zien hoe ze elkaar vermaken.

Ik laat ze wel vaak apart uit. Dat vind ik makkelijker trainen, en ze zijn een stuk vriendelijker en socialer.
Met zijn tweeen denken ze de hele wereld aan te kunnen.
Ook vind ik het belangrijk dat ze gewoon wat aparte aandacht krijgen.

Mijn ene teefje vind het heerlijk om balletjes buiten te gooien, terwijl de andere teef het geweldig vind om mee te mogen met het vrouwtje naar het winkelcentrum. Dat doe ik dan dus ook apart van elkaar.
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb toen mijn senior net 13 was geworden en puppie erbij gehaald. HEt was wel even wennen voor senior, maar verder gaat alles in 1 moeite. Het voeren, het wandelen, maakt allemaal niets uit. Het is alleen wel zo, dat ik vroeger mijn kleine hondje overal mee naartoe kon nemen, ook als ik ging winkelen. Maar met 2 honden, waarvan 1 grote gaat dat moeilijker. Mensen zullen er sneller aanstoot van nemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Intussen ben ik erachter dat het me eigenlijk niet zoveel extra werk oplevert. :wink:

Maar dat zal ongetwijfeld zijn omdat ze erg goed met elkaar op kunnen schieten en ik ze dus niet apart hoef uit te laten.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sample schreef:Intussen ben ik erachter dat het me eigenlijk niet zoveel extra werk oplevert. :wink:

Maar dat zal ongetwijfeld zijn omdat ze erg goed met elkaar op kunnen schieten en ik ze dus niet apart hoef uit te laten.
Mag 'tie blijven???
:mrgreen:
Donja
Actief

Ongelezen bericht door Donja »

ik heb wel gelezen ergens hier, dat als je n oudere hond heb en goed opgevoed heb en er komt n puppy bij, die pup soms automatisch het gedrag overneemt van die oudere, dus qua opvoeding van de 2e hond heb je er dan misschien minder aan, maar das ook anders voor iedere hond off course
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
Sophia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sophia »

Wat ik heb is als ik Donna wat wil leren en Chipie is lekker aan 't snuffelen enzo, dat als ik "Donna hier" dat Chipie ook voor me staat en lief gaat zitten.
En omdat ik dan zo met Donna bezig ben vergeet ik die Chippel helemaal te belonen, dus ja dat moet ik niet vergeten :neenee: !!
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Marion. schreef:
sample schreef:Intussen ben ik erachter dat het me eigenlijk niet zoveel extra werk oplevert. :wink:

Mag 'tie blijven???
Ik denk het wel :wink:

Ik vind ze geweldig samen. En het is niet verstandig en handig, dat weet ik wel. Maar op de gok dan maar dattie de komende tijd even niks gaat mankeren. Ze zijn zó leuk........ zó aan elkaar gewaagd....ik zit regelmatig om ze te hinniken. En een kont en kontje naast elkaar bij het uitlaten. En buiten ballen gooien met 2 honden is veel leuker. Bono is binnen véél rustiger geworden, omdat ze echt heerlijk samen hun energie kwijt kunnen met elkaar. Als ik met ze langs het water loop smelt ik. Heerlijk samen rennen en happen. Als ze liggen te slapen vergelijk ik poten. Die kleintjes van Duco, die joekels van Bono. Tis géén combi waar ik mee loop. Maar ik ben wel een beetje gevallen voor dat onooglijke monstertje.

Er moet wel iemand komen die héél gek met hem is, dan wil ik hem nog meegeven.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

sample schreef:
Marion. schreef:

Mag 'tie blijven???
Ik denk het wel :wink:

Ik vind ze geweldig samen. En het is niet verstandig en handig, dat weet ik wel. Maar op de gok dan maar dattie de komende tijd even niks gaat mankeren. Ze zijn zó leuk........ zó aan elkaar gewaagd....ik zit regelmatig om ze te hinniken. En een kont en kontje naast elkaar bij het uitlaten. En buiten ballen gooien met 2 honden is veel leuker. Bono is binnen véél rustiger geworden, omdat ze echt heerlijk samen hun energie kwijt kunnen met elkaar. Als ik met ze langs het water loop smelt ik. Heerlijk samen rennen en happen. Als ze liggen te slapen vergelijk ik poten. Die kleintjes van Duco, die joekels van Bono. Tis géén combi waar ik mee loop. Maar ik ben wel een beetje gevallen voor dat onooglijke monstertje.

Er moet wel iemand komen die héél gek met hem is, dan wil ik hem nog meegeven.
kijk, dat zijn nou de leuke berichten :ok:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Hee, wat goed Martine!! Toch nog :wink:
Leuk...
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sample schreef:Er moet wel iemand komen die héél gek met hem is, dan wil ik hem nog meegeven.
Goed zo :ok: :ok: :ok:
Als je twee hondjes hebt waarmee het onderling klikt, zijn 2 hondjes echt 1000x meer pret. Leuk!
lihramj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lihramj »

ik heb mijn honden broer en zus allebei met pup zijn gekregen. Het is inderdaad 1000 x meer werk want ze blijven elkaar maar na doen. Plast de een binnen moet de ander het ook. Duurdt dus ook twee keer zolang voor dat ze zinnelijk zijn.
Maar je hebt wel 10.000 zoveel keer lol. Twee honden is echt de moeite waard.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik ben het er helemaal mee eens! Twee honden is misschien iets meer werk, maar zowel voor ons mensen als voor de hond is het super!! Ze spelen leuk samen, liggen heerlijk tegen elkaar aan te slapen en de jongste heeft heel veel van de oudere hond geleerd. De opvoeding is dus wel een stuk gemakkelijker, vond ik. Onze oudste hond, de golden, was erg passief. Je moest haar echt ontzettend uitdagen om haar aan het spelen te krijgen, maar nu we er een tweede bij hebben, is ze veel levendiger. Ik ben echt blij dat we Ruby erbij genomen hebben!!
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

het dubbelle werk vind ik ook niet...we hadden shaggy onze ambull al 3 jaar toen Nina als 11 maanden oude hond erbij kwam...Nina heeft veel van Shaggy geleerd (ze was mishandeld en nog bang voor een stoeptegel..en shaggy is een zelfverzekerde hond) maar Shaggy ook veel van haar..verder is het speeluurtje dat shaggy savonds altijd wil nu verdeeld tussen ons en nina...ze gaan 3 keer per dag samen uit naat het losloopgebied en spelen dan ook samen ..een keer gaan ze apart voor wat extra aandacht verder train ik met nina meer dan met shaggy (flyball behendigheid) maar twee keer zoveel tijd vind ik niet
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

sorry dubbel gepost :mrgreen:
Laatst gewijzigd door RachelleAmericanBulldog op 03 aug 2005 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Wij hebben sinds 2 maanden een tweede hond erbij. We merken niet echt dat het extra tijd kost als je een tweede hond erbij hebt. Alleen met borstelen en oefenen voor de cursus. Maar je kunt ze ook tegelijk meenemen om te oefenen. :mrgreen:
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

In het begin is het meer werk als je een pup erbij neemt

apart trainen en uitlaten omdat die kleine ook alleen kleine rondjes mag en om te leren dat ze niet aan de ander zijn rokken blijft hangen.
Nu gaan ze altijd samen mee we wonen aan het bos dus kunnen ze altijd los lopen spelen op zijn tijd met elkaar maar niet hele wandeling

Nou is Saba een hele stabiele sociale hond waar je toch niet mee moet spotten , dus heeft Yuma daar veel van geleerd kwa opvoeding heeft saba ook een deel voor haar rekening genomen en Yuma doet haar vaak na al ze moeten komen of wachten bij de weg is reuze handig

Ik vind twee dubbel fun kan zooo genieten van hun spel of lekker samen slapen alleen als je op visite gaat is niet iedereen van twee honden gediend dus dat moet je wel effe regelen ( meeste hebben gelukkig ook honden)
Enige dat ze apart mee gaan is dat Edwin vierspanpaarden rijd met de kar( gaat Saba mee) en ik rij dan het reserve paard en dan gaat Yuma met mij mee
kan ze achter de hazen en konijnen aan
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Bullenlover
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bullenlover »

Wij hebben er 4 maar dat het nou veel meer werk is nee is mij
eigenlijk nooit zo opgevallen.
Waarschijnlijk komt dat ook omdat we geen cursus volgen verder
valt het mij eigenlijk op dat honden als pup ook heel veel leren van
de oudere honden.
Qua verzorging vereist alleen Tinka dat ze vaak geborsteld wordt
etc. De bullen borstel ik zo min mogelijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”