Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dominantie
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dominantie
Een vraag, ik zal het eerst even uitleggen.
Ivan is een beetje een bang uitgevallen hond, beetje zielig ook. Als wij gaan wandelen waar dan ook maar, springt elke reu op Ivan, rijdt op hem etc. Ivan, bang dat hij is begint dan de piepen en geeft zich ook over.
Alleen Odin "pakt"dan meteen de andere hond en het wordt ook direct knokken. Ik vind het ook redelijk vervelend worden, want echt relaxed lopen is er zo niet meer bij.
Hij zal nooit zomaar een reu pakken, alleen maar als ze te dominant worden naar Ivan toe.
Hoe ga ik hier nou het beste mee om?
Ivan is een beetje een bang uitgevallen hond, beetje zielig ook. Als wij gaan wandelen waar dan ook maar, springt elke reu op Ivan, rijdt op hem etc. Ivan, bang dat hij is begint dan de piepen en geeft zich ook over.
Alleen Odin "pakt"dan meteen de andere hond en het wordt ook direct knokken. Ik vind het ook redelijk vervelend worden, want echt relaxed lopen is er zo niet meer bij.
Hij zal nooit zomaar een reu pakken, alleen maar als ze te dominant worden naar Ivan toe.
Hoe ga ik hier nou het beste mee om?

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kun je odin niet voor zijn? ik bedoel...als ik zo'n hond als ivan had , dan zou ik hem tot zekere hoogte hier tegen beschermen... tuurlijk moet hij ook wat kunnen hebben...maar blijkbaar is hij dus steeds de lul en daar word hij al helemaal niet zekerder van... odin's gedrag is normaal hij beschermt zijn maatje wel...alleen zou jij dat moeten doen en niet odin....
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk probeer ik hem voor te zijn, zodra ik een hond zie aankomen lijn ik mijn honden aan. Maar Ivan is ook een zeer hyper hondje die zijn ei kwijt moet in rennen etc. dus wij gaan vaak naar het losloopgebied en dat moet ook bij hem anders is hij thuis niet te houden. Ook al heb ik mijn honden aangelijnd dan gebeurt het nog dat is het probleem, zelfs in de bebouwde kom. Ik heb laatst met twee vechtende honden aan de lijn gezeten, Ivan doodsbang en Odin aan het vechten met de andere hond, die dus niet aangelijnd was.yamie schreef:kun je odin niet voor zijn? ik bedoel...als ik zo'n hond als ivan had , dan zou ik hem tot zekere hoogte hier tegen beschermen... tuurlijk moet hij ook wat kunnen hebben...maar blijkbaar is hij dus steeds de lul en daar word hij al helemaal niet zekerder van... odin's gedrag is normaal hij beschermt zijn maatje wel...alleen zou jij dat moeten doen en niet odin....
Ik bescherm Ivan echt wel, alleen hij moet ook kunnen spelen met andere honden en niet bang worden voor andere honden.
Het gaat in het losloop gebied ook meestal goed als het teefjes zijn, die beginnen niet meteen ophem te rijden. Dan hebben ze enorm veel plezier met elkaar, alleen zodra er een reu bijkomt is het mis.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
tineke
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is het een optie om alleen Odin bij je te halen als er andere honden aankomen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Volgens mij draait het inderdaad om het laatste. Ik zou bij de eerste tekenen van 'lastig vallen' al ingrijpen, dus zodra er een poot of kop op Ivans rug belandt, met een grote bek die andere hond wegjagen. Als jij het doet hoeft Odin het niet meer te doen.yamie schreef:kun je odin niet voor zijn? ik bedoel...als ik zo'n hond als ivan had , dan zou ik hem tot zekere hoogte hier tegen beschermen... tuurlijk moet hij ook wat kunnen hebben...maar blijkbaar is hij dus steeds de lul en daar word hij al helemaal niet zekerder van... odin's gedrag is normaal hij beschermt zijn maatje wel...alleen zou jij dat moeten doen en niet odin....
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Malu is ook zo'n hondje dat altijd door alle honden lastig gevallen wordt en Molli is zo'n hond die zich daar wel even mee gaat bemoeien. Als er nu dus vreemde honden aankomen dan ga ik altijd tussen Malu en die andere hond in staan. Loopt de hond naar rechts, dan ga ik naar rechts en vica versa. Die hond komt dus gewoon niet bij Malu zolang ik daar ben. Dan vraag ik altijd vriendelijk aan het baasje of hij/zij aub zijn hond bij mijn hond weg wil houden. Met een beetje geluk is Molli ergens in een bosje aan het snuffelen en ziet ze het niet, anders probeer ik haar aan te lijnen. Maar als dat niet lukt en Molli neemt over dan komen de meeste baasjes een stuk sneller hun hondje 'redden'.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer: