Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hard inkomen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

hard inkomen

Ongelezen bericht door estelle »

Als Hera de 'af' en daarop volgend de 'hier' oefening moet doen dan is dat voor mij nooit zo prettig.
Ze komt als een speer op mij af, remt niet maar komt het laatste stukje met haar voorpoten omhoog, knalt met haar voorpoten in mijn buik om vervolgens keurig netjes voor te zitten met haar voorpoten zowat op mijn schoenen en d'r bek zowat tegen m'n buik.....

Dat laatste is natuurlijk netjes maar het keihard 'inkomen' vind ik minder prettig....
Hoe zou ik haar dat af kunnen leren??
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een stukje achteruit lopen? Of eerder het commando zit geven?

Ik heb vanaf het begin met mijn handen gewerkt en als ze dus dichtbij kwam, dan de handen laag gedaan (zitbeweging) zodat ze op tijd stopt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Een houten standaartje maken, dat ding op het veld zetten en als je hier komt ga je daar achter staan. Dan knalt ze zelf tegen dat houten ding aan, misschien gaat het dan over? Ik ken wel iemand die het zo heeft afgeleerd :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
estelle

Stang schreef:Een stukje achteruit lopen? Of eerder het commando zit geven?

Ik heb vanaf het begin met mijn handen gewerkt en als ze dus dichtbij kwam, dan de handen laag gedaan (zitbeweging) zodat ze op tijd stopt.
Dat probeer ik nu ook, als ze er bijna is doe ik mijn handen voor me en buk iets voorover om te voorkomen dat ze omhoog kan gaan maar echt helpen doet het nog niet...
Als ik achteruit loop dan gaat ze ontzettend scheef zitten. :roll:
Shita
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:

Dat probeer ik nu ook, als ze er bijna is doe ik mijn handen voor me en buk iets voorover om te voorkomen dat ze omhoog kan gaan maar echt helpen doet het nog niet...
Met een lijntje op de poten slaan als ze wil springen?

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Shita
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:

Met een lijntje op de poten slaan als ze wil springen?

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

op het laatste moment als ze springt hef je je voet of knie omhoog .
na enkele keren zal ze wel merken dat dat gedrag niets uithaaldt :wink:
estelle

hmmmm dat kan ik nog weleens proberen om m'n voet iets omhoog te brengen, kijken of dat haar af wil remmen.
Slaan met de riem doen we maar niet.....

thanks
scooby doo

wat je ook kunt proberen is als hij komt afgelopen kordaat een stap naarvoor zetten zodat hij zich verschrikt .
estelle

Hera en schrikken? die is niet zo snel onder de indruk haha.
Ik moet ook wel een beetje oppassen met hoe ik dit ga aanpakken omdat ze al de neiging heeft erg scheef voor te gaan zitten doordat ze zo kneiter hard inkomt....

Zaterdag zal ik het er met m'n trainer ook even over hebben.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

kan je niet de afstand verkorten? Dan heeft ze weinig snelheid en klapt ze zowiezo al minder in. Als ze bij je is, dan meteen je handen naar boven bewegen, zodat ze gaat zitten. De afstand van het rennen steeds groter maken, zodat ze uiteindelijk de juiste afstand kan halen
estelle

dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan nog komt ze eerst omhoog en gaat dan zitten.....
scooby doo

estelle schreef:Hera en schrikken? die is niet zo snel onder de indruk haha.
Ik moet ook wel een beetje oppassen met hoe ik dit ga aanpakken omdat ze al de neiging heeft erg scheef voor te gaan zitten doordat ze zo kneiter hard inkomt....

Zaterdag zal ik het er met m'n trainer ook even over hebben.
ik heb het eens voorgehad met rocco ik liet hem stellen . en riep hem terug en hij komt afgelopen en beet me in de arm :mrgreen: . ik viel op de grond en iedereen mij aan het uitlachen. was wel een seriueze winkelhaak uit mijn arm . kwam door dat kutballetje wat ik vergeten was
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

scooby doo schreef:op het laatste moment als ze springt hef je je voet of knie omhoog .
Knie omhoog kan gevaarlijk zijn, als de hond er verkeerd opkomt heb je een groot probleem en een fikse blessure.

Is het geen optie haar aan de lange lijn te zetten en een derde te gebruiken die haar net wat remt op het laatst en een lichte correctie kan geven om te zorgen dat ze niet omhoog kan?

Overigens heeft Marouck hier ook een handje van, die springt gewoon recht omhoog, ze kan de rem niet altijd vinden. :wink: Ik begin al op tijd zit te zeggen, soms helpt dat :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shita
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
scooby doo schreef:op het laatste moment als ze springt hef je je voet of knie omhoog .
Knie omhoog kan gevaarlijk zijn, als de hond er verkeerd opkomt heb je een groot probleem en een fikse blessure.

Is het geen optie haar aan de lange lijn te zetten en een derde te gebruiken die haar net wat remt op het laatst en een lichte correctie kan geven om te zorgen dat ze niet omhoog kan?

Overigens heeft Marouck hier ook een handje van, die springt gewoon recht omhoog, ze kan de rem niet altijd vinden. :wink: Ik begin al op tijd zit te zeggen, soms helpt dat :19:
Bij Zorcan ging dit ook fout, hij knalde een paar keer tegen de knie aan en daarna wilde hij dus nooit meer komen...

Is het misschien een optie om een stukje beloning in je mond te doen (klinkt vies maar helpt soms goed). Gewoon een stukkie worst of kaas, dan spuug je het uit. de eerste paar keren heeft de hond nog niet de link gelegt, maar uiteindlijk zal ze remmen om zo de beloning te krijgen. Bij Shita gebruik ik dit ook en werkt erg goed. Ook al heb ik nu niks in m'n mond en ik blaas gewoon een keertje dat is nu ook genoeg. Dus we gaan het afbouwen dat ik het helemaal niet meer nodig heb.

Succes!

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
scooby doo

ja kan het desnoods proberen met een balletje onder je oksel te stoppen als de hond het dan wel goed doet laat je het vallen . maar bij mijn hond werkte dat averichts hij ging nog meer springen
estelle

Nee met balletjes moet ik absoluut niet gaan werken, dan wordt ze onbereikbaar ivm haar enorme apporteerdriften, ze zal dan alleen nog maar sneller en dus harder in willen komen.....

Het met voer proberen vai de mond snap ik niet zo goed...tenminste niet wat het zou kunnen helpen om haar te leren op tijd af te remmen en met 4 poten op de grond te blijven. Kun je misschien uitleggen wat je gedachtengang daarachter is?????

Lange lijn was ik ff vergeten....thank u!
scooby doo

estelle schreef:Nee met balletjes moet ik absoluut niet gaan werken, dan wordt ze onbereikbaar ivm haar enorme apporteerdriften, ze zal dan alleen nog maar sneller en dus harder in willen komen.....

Het met voer proberen vai de mond snap ik niet zo goed...tenminste niet wat het zou kunnen helpen om haar te leren op tijd af te remmen en met 4 poten op de grond te blijven. Kun je misschien uitleggen wat je gedachtengang daarachter is?????

Lange lijn was ik ff vergeten....thank u!
dat voer in de mond dan krijg je een hond die de tanden uit je bek springt :mrgreen: . maar je kunt het altijd eens proberen .
maar zoals al gezegd is waarom probeer je het niet met een lange lijn . als de hond je naderd trek je hem als het ware op zijn plaats .
estelle

okay dat is ook nog het proberen waard.....
Nou heb in ieder geval even wat dingetjes om te proberen.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”