Teletext ??
Tuttefrut ?

Moderator: moderatorteam
Mama Sanneke schreef:wat is tt ?
Teletext ??
Tuttefrut ?
Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
correctie naar beneden gedrukt.
2) Bij de "zit oefening" de ontvanger bij de adamsappel plaatsen, de hond word door
de correctie omhoog gedrukt.
3) Bij de "volg oefening de ontvanger plaatsen aan de linkerkant van de hals, op deze
wijze corrigeer je de hond naar je toe.
4) Bij het "apporteren" de ontvanger plaatsen in de nek, de hond word gecorrigeerd
naar het blok toe.
bron : henri Ravesteijn
mjah ieder houdt vast aan zijn technieken . hij gebruikt hem niet zelf maar zegt alleen hoe het moet . ik ben het niet met hem eens maar om hem een eikel te vinden dat nu ook weer nietbilly schreef:Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
2) Bij de "zit oefening" de ontvanger bij de adamsappel plaatsen, de hond word door
3) Bij de "volg oefening de ontvanger plaatsen aan de linkerkant van de hals, op deze
4) Bij het "apporteren" de ontvanger plaatsen in de nek, de hond word gecorrigeerd
naar het blok toe.
Wat een sukkel van een vent zeg.![]()
Groetjes Els
Hoe weet hij dan hoe het moet.scooby doo schreef:mjah ieder houdt vast aan zijn technieken . hij gebruikt hem niet zelf maar zegt alleen hoe het moet . ik ben het niet met hem eens maar om hem een eikel te vinden dat nu ook weer nietbilly schreef:Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
Groetjes Els
research , oude trainigstechnieken . op basis van iemand die het zo doetbilly schreef:Hoe weet hij dan hoe het moet.scooby doo schreef:mjah ieder houdt vast aan zijn technieken . hij gebruikt hem niet zelf maar zegt alleen hoe het moet . ik ben het niet met hem eens maar om hem een eikel te vinden dat nu ook weer nietbilly schreef:Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
Groetjes Els![]()
Groetjes Els
Zal hetscooby doo schreef:research , oude trainigstechnieken . op basis van iemand die het zo doetbilly schreef:Hoe weet hij dan hoe het moet.scooby doo schreef:mjah ieder houdt vast aan zijn technieken . hij gebruikt hem niet zelf maar zegt alleen hoe het moet . ik ben het niet met hem eens maar om hem een eikel te vinden dat nu ook weer nietbilly schreef: Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.
Groetjes Els![]()
Groetjes Els
Lees mijn eerste stukje even na. Het gaat hier niet over lossen, maar over gehoorzaamheid. Daar hebben we het over.scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
heb het nu niet over houdingen of andere toestanden . maar kan jij een hond leren lossen door clickeren ???
weet ik ik ben ook van mening dat er andere manieren zijn om een hond de houdingen aan te leren , of gehoorzaamheid te doen .Eline* schreef:Lees mijn eerste stukje even na. Het gaat hier niet over lossen, maar over gehoorzaamheid. Daar hebben we het over.scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
heb het nu niet over houdingen of andere toestanden . maar kan jij een hond leren lossen door clickeren ???
Je weet ongetwijfeld dat ik geen africhter bent, dus als je bedoelt of ik mijn hond zijn bal kan leren lossen mbv de clicker is het antwoord Ja!scooby doo schreef:maar mijn offtopic vraag was : kan jij een hond leren lossen dmv een clicker ?
de enige echte henri ravenstein die door, of eigenlijk dankzij jantje de bie tijdens het NK dobers nog net geen laatste is gewordenmalinois schreef:heb toch best veel gezien en gehoord.... maar dit.... vraag me af waar ze dat vandaan getoverd hebben en wie...scooby doo schreef:heb het es gezien in een ringclub bij houdingen op afstand mannen van 75jaar die slecht te been zijn en dan nog een mechelaar willen africhtenmalinois schreef:heb hier werkelijk nog nooit van gehoordscooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
bron : henri Ravesteijngebruiken deze methode wel veel
en hoe weet jij zo goed dat ie hem zelf niet gebruikt, want dat doet ie wel.scooby doo schreef:mjah ieder houdt vast aan zijn technieken . hij gebruikt hem niet zelf maar zegt alleen hoe het moet . ik ben het niet met hem eens maar om hem een eikel te vinden dat nu ook weer nietbilly schreef:Nog even en hij heeft de perfecte radiografische bestuurbare hond.scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
Groetjes Els
je gaat toch geen tt gebruiken om te leren lossen?scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
dat is de pest binnen de africhting.little-wolf schreef:je gaat toch geen tt gebruiken om te leren lossen?scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
mijn honden kunnen ook lossen op commando.
rochelle kon dat al met een paar weken dat ze bij mij was.
ze heeft een paar keer het zakje gehad en er werd me met open mond gevraagt hoe ik dat gedaan had dat ze al loste.
das waar.qyan schreef:dat is de pest binnen de africhting.little-wolf schreef:je gaat toch geen tt gebruiken om te leren lossen?scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
ze heeft een paar keer het zakje gehad en er werd me met open mond gevraagt hoe ik dat gedaan had dat ze al loste.
lossen is in het begin nog niet aan de orde, eerst bijten en vasthouden en sterk laten worden en soms te hoog in drift laten komen.
tegen de tijd dat er zoveel drift op zit moet er opeens gelost worden, wat sommige honden dus dan gewoon niet meer doen op de vriendelijke manier + geen hond is hetzelfde
Ben ik het niet mee eens, het gebeurt wel vaak.qyan schreef:
dat is de pest binnen de africhting.
lossen is in het begin nog niet aan de orde, eerst bijten en vasthouden en sterk laten worden en soms te hoog in drift laten komen.
tegen de tijd dat er zoveel drift op zit moet er opeens gelost worden, wat sommige honden dus dan gewoon niet meer doen op de vriendelijke manier + geen hond is hetzelfde
We hoeven het ook niet perse eens te zijn toch, dit is gewoon wat ik ervaren en gezien hebSelena schreef:Ben ik het niet mee eens, het gebeurt wel vaak.qyan schreef:
dat is de pest binnen de africhting.
Maar mijn inziens is leren bijten ook leren lossen. Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, net zoals luid-stil bijv.
Los-vast leer ik vanaf pup af aan al aan dmv speeltjes, bal etc.
Bij ons en de vorige vereniging waar we trainden, of nou ja, train nu ook niet meerlittle-wolf schreef:das waar.qyan schreef:dat is de pest binnen de africhting.little-wolf schreef:je gaat toch geen tt gebruiken om te leren lossen?scooby doo schreef: is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?
maar waarom wordt dat lossen niet eerder geleerd?
Pfff tegen dat ik da gelezen heb ben ik grijsmalinois schreef:Mama Sanneke schreef:wat is tt ?
Teletext ??
Tuttefrut ?
weer niet opgelet
![]()
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36687
waarom moeten ze aan de halsband opgetild worden?Selena schreef:Bedoel het ook niet naar jou toe Quan, over het er niet mee eens zijn.
Ik bedoelde te zeggen dat ik weet dat het inderdaad vaak gebeurt, maar dat ik het daar niet mee eens ben o.a. door de door jou beschreven nadelen.
Overigens hoeven jonge honden bij mij nog niet perfect te lossen, in de zin dat ze gelijk de mouw uitspugen zodra ik ze bij me neem. Maar de basis van het commando snappen ze dan. Bij ons is lossen bij de jonge honden, aanbijten, winnen, de ene keer mouw weer bij helper brengen en doorspelen, andere keer bij de baas komen en afgeven. Bij de baas tussen of naast de benen, licht tillen aan de leren band en uitspugen vd mouw. Meestal weten ze het snel en wordt er daarna het al bekende commando aangekoppeld.
En als ze vlug lossen, mogen ze gelijk ook weer bijten. Dan willen ze wel snel lossen![]()
Mss. komt het bij ons ook wel omdat wij eerst op de mouw leren bijten (jonge honden mouw, tussenmouw, harde IPO mouw) voordat ze overgaan naar het pak. Vaak worden in de knpv de honden heel snel overgezet naar het pak, terwijl wij de basis dingen er al inbrengen op de mouw. Oa stokvastheid en werpvastheid kun je dan goed opbouwen, een mouw winnen is veel makkelijker als een jas of broek winnen. Ook kun je bij problemen (slechter lossen, aanval/beet/klem niet goed) altijd terug naar je basis mbv een mouw.