Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barely legal schreef:Ik heb nu al bericht van de chipper dat ie volgende week donderdag komt!!!
Is dat normaal?
Heb voor vrijdag een afspraak staan om ze te laten enten zijn da pas 6 weken.....
is normaal hoor ,maar als je het niet wil kan je toch ook afsprrak verzetten.
mol
Maar kunnen ze eigenlijk wel gechipt worden als ze nog niet geent zijn?
Ik dacht maak die afspraak bij de dierenarts met precies 6 weken, komt die chipper al een dag eerder...
Nanc schreef:bij ons kwamen ze met 7 weken, maar met 6 weken zal geen probleem zijn denk ik, bij de RvB zullen ze wel weten wat ze doen toch?
Ja dat denk ik wel, alleen zijn ze dan nog niet geeent????
Zal anders toch maar ff bellen....
wat is t probleem als ze nog niet ge-ent zijn?
Nou de chipper moet toch altijd de stikker in het boekje plakken?
Die kun je er ook gewoon zelf in plakken zodra je de paspoorten hebt hoor! Heb ik vorig jaar ook gedaan, geen enkel probleem lijkt me.
Tegenwoordig kunnen ze al vanaf de 5e week komen chippen, hierover heeft een poos terug iets in de vakbladen gestaan.
Bij ons vorige nest kwam de chipper ook eerder dan dat ze geent waren. Geen probleem hoor. De chipper laat de stickers gewoon achter. Bij ons heeft de chipper uberhaupt nog nooit de sticker in het boekje geplakt, dat is aan de fokker om dat te doen.
Dus geen probleem van maken, komt allemaal goed
Barely legal schreef:
das waar. ben er nooit bijgeweest.
dacht nog, ken die aan jou geven, maar je weet dan zelf niet welke pup welk nr heeft.
De stickers met chipnummers worden door de chipper op de papieren tbv de stamboomaanvraag geplakt. Aan de hand daarvan kun je zelf dus gewoon kijken welk nummer bij welke pup hoort!
Barely legal schreef:
Die kun je er ook gewoon zelf in plakken zodra je de paspoorten hebt hoor! Heb ik vorig jaar ook gedaan, geen enkel probleem lijkt me.
Tegenwoordig kunnen ze al vanaf de 5e week komen chippen, hierover heeft een poos terug iets in de vakbladen gestaan.
Hij plakt de sticker op het formulier dat hij bij zich heeft. Jij krijgt zelf een doorslag van het formulier en je krijgt zelf ook een paar stickers. Die kun je toch later in het boekje plakken?
En vanaf zes weken kan hij komen chippen, is normaal. Prima toch? Sommige fokkers moeten wachten op de chipper tot de pups bijna 9 weken zijn. Als het heel druk is komt hij soms later, dan kun je je pups niet naar de nieuwe eigenaar doen om dat ze nog niet gechipt zijn... Is veel lastiger.
Welk nummer bij welke pup hoort? Je moet een pup kunnen herkennen. Wij hebben alleen zwarte pups, die hebben gekleurde bandjes om. Hij schrijft de kleur van de pup op het formulier en plakt de sticker erbij. That's it.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Laatst gewijzigd door Nouba op 24 mar 2005 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
little-wolf schreef:
Wij hadden hier laatst de chipper ook voordat de pups de eerste enting hadden gehad. Omdat we dit niet gewend waren, heb ik gevraagd waarom. Hij zei dat het officiëel zelfs zo is dat de pups gechipt MOETEN worden, VOORDAT ze voor de enting naar de da gaan. De da moet dan nakijken of het de juiste pup is die hij onderzoekt en ent. En de gegevens van de pup in het paspoort horen dan ook echt bij die pup, dat weet iedereen dan zeker. Dus de da is eigenlijk verplicht de chips uit te lezen. Wij hebben tegen de chipper gezegd dat we de enting belangrijker vinden dan de chip en dat als de chipper niet op tijd komt (voor zes weken dus), wij gewoon de enting wel zullen laten geven. Want onze ervaring is dat de chipper vaak pas rond een week of zeven komt opdagen. Dat gaat dus veranderen, zegt men.
Nanc schreef:bij ons kwamen ze met 7 weken, maar met 6 weken zal geen probleem zijn denk ik, bij de RvB zullen ze wel weten wat ze doen toch?
zou ik maar niet al te zeker van zijn
Volgens mij is het geen probleem als de pups met 6 weken worden geënt, volgens mij kan dit tussen 6-9 weken...En inderdaad, de RvB weet vaak zelf niet eens waar ze mee bezig zijn dus daar zou ik niet vanuit gaan..
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....
[quote
Volgens mij is het geen probleem als de pups met 6 weken worden geënt, volgens mij kan dit tussen 6-9 weken...En inderdaad, de RvB weet vaak zelf niet eens waar ze mee bezig zijn dus daar zou ik niet vanuit gaan..[/quote]
Je gaat mij toch niet vertellen dat als het slecht voor gezondheid van de pups zou zijn dat de Raad het dan zou doen?????
Kan me niet voorstellen nl.
zou ik maar niet al te zeker van zijn
Volgens mij is het geen probleem als de pups met 6 weken worden geënt, volgens mij kan dit tussen 6-9 weken...En inderdaad, de RvB weet vaak zelf niet eens waar ze mee bezig zijn dus daar zou ik niet vanuit gaan..