Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn pup eet alles wat op straat ligt...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Djinny
Zeer actief

Mijn pup eet alles wat op straat ligt...

Ongelezen bericht door Djinny »

Mijn pup eet alles wat op straat ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe ik haar dit af kan leren?
Het gaat voornamelijk om blaadjes van bomen en steentjes, maar gisteren had ze een stukje glas in haar bek.
Als ik zie dat ze iets gepakt heeft dan haal ik het uit haar bek en ik probeer natuurlijk ook ervoor te zorgen dat ze niets kan pakken, maar vaak is ze zo snel dat je het te laat in de gaten hebt.
Ik loop haar constant in de gaten te houden dat ze niets opeet, dat ik zelf moet uitkijken dat ik niet tegen een lantaarnpaal aan loop! :denken:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Oh, wat herkenbaar! Mijn pup (4 maanden) is er ook zoéén. Ondertussen heeft hij door dat peuken vies zijn dus die laat hij gelukkig liggen. Glas niet. Ik heb ook al een paar keer glas uit zijn bek staan wrikken. En kauwgom. Monstertje is leip van kauwgom. Lijkt me niet echt gezond voor kleine puppenmaagjes.
Ik heb geen idee wat ik eraan moet doen behalve hard aan zijn riem rukken wat ik niet echt een optie vind met dat kleine nekje van hem. Meestal rammel ik met mijn sleutels (het teken dat ze iets lekkers krijgen buiten) en dat wil nog wel eens helpen al gebeurd het tegenwoordig steeds vaker dat hij eerst doorslikt wat hij in zijn bek heeft om koekje aan te pakken ipv het uit te spugen :boos: Hij begint ondertussen goed te luisteren naar mijn boze NEE als hij iets wil pakken maar nog vaak zat is hij me te snel af en heeft hij al iets op nog voor ik NEE kan roepen.

Ik hou hem maar gewoon heel kort op sommige probleemstukken. Ik kan je helaas dus niet helpen want ik wil zelf ook advies hiervoor.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Mijn pup eet alles wat op straat ligt...

Ongelezen bericht door starfleet »

Djinny schreef:Mijn pup eet alles wat op straat ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe ik haar dit af kan leren?
Ik heb vanaf dag een het commando los geleerd. Dus als ze wat pakte liet ze los en gaf ik haar wat lekkers. Wat later ben ik "bah" gaan gebruiken net voor ze het oppikte, beloond met lekkers. Hier heeft het goed gewerkt., zelfs met overheerlijke kattendrollen :roll:

En als ze naar jou kijkt kan ze niks van de grond eten, dus kun je op rotstukken qua troep ook "kijk naar mij" en "volg" gebruiken. Zo loods ik mijn pup vaak om wat beschimmelde boterhammen of ander heel lekkers heen.

Anne
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Veel met je hondje buiten spelen, dat kan allemaal aan de lijn, met een flosje of een balletje aan een stuk touw, dan wordt jij veel leuker dan dat gene wat op de grond ligt, zorg dat ze thuis genoeg te kouwen is , dat heeft de pup nodig , en thuis het commando los aanleren , dat kun je ook heel goed met de clicker doen, succes.

Groetjes Jet.
Barely legal
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Ik den kinderdaad dat je het op een leuke wijze mee moet nemen en neit al te boos doen, anders willen ze straks niet meer mme aan de riem, maar inderdaad het omruilen voor iets uit jou zak of ff met een speeltje spelen..
Afbeelding

All at Barely Legal
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Barely legal schreef:Ik den kinderdaad dat je het op een leuke wijze mee moet nemen en neit al te boos doen.
Boos wordt ik absoluut niet.
Afleiden met iets lekkers lukt inderdaad soms wel, dus daarmee gaan we verder oefenen.
Barely legal
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Djinny schreef:
Barely legal schreef:Ik den kinderdaad dat je het op een leuke wijze mee moet nemen en neit al te boos doen.
Boos wordt ik absoluut niet.
Afleiden met iets lekkers lukt inderdaad soms wel, dus daarmee gaan we verder oefenen.
nou in ieder geval veel succes, ik weet het kan soms echt heel lastig zijn :roll:
Afbeelding

All at Barely Legal
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Ik zou je hond het commando los leren. Maar dat is natuurlijk nog erg moeilijk bij zo'n kleine jonge hond, maar begin er al vast mee, handig voor later. Wat betreft het oppakken van andere dingen, wij zeiden vaak bah haha en echt waar het helpt als ik nu bah zegt loopt ze door en als ze het dan toch pakt dan zeg ik los. Wij hebben het met layka ook meegemaakt een steen in de bek, weet je wat vaak wel is als je het eruit wilt halen, schrikken ze en slikken ze het als schrikreactie door. Pas daar mee op dus! Mijn eerste reactie was ook eruit halen hoor, heel normaal, dat heeft iedereen maar doe het dus voorzichtig. Ruilen voor wat anders kan ook een optie zijn, dat hebben wij nooit geprobeerd. Het is overigens nu zo dat layka bijna niets meer pakt en als ze het niet lekker vind dan eet ze het niet op. Dus stenen en dergelijke eet ze niet op.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

rianneke schreef:Ik zou je hond het commando los leren. Maar dat is natuurlijk nog erg moeilijk bij zo'n kleine jonge hond, maar begin er al vast mee, handig voor later.
Ik wil hier toch even op reageren. Juist bij een jonge pup die nog niet geleerd heeft ervan door te gaan met het begeerde is "los" en "brengen" ontzettend gemakkelijk aan te leren. Ik was er met mijn eerste pup te laat mee, die had al geleerd om weg te rennen en dan kost het wat meer moeite, maar als je op de dag dat je pup in huis krijgt begint met "los", heeft de pup het op dag 2 al door.

Dus met deze pup was naast "hier", "los" het eerste wat we aanleerden. Ik ben daar nu nog steeds heel erg blij mee. Een hond die loslaat vind ik belangrijker dan een hond die kan gaan liggen op commando.

Anne
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Aaach :wink:

herkenbaar zeg!

Ik kon er alleen maar teder om worden. Die kleine, en hij/zij is zoooo groot hoor!

Ik trok alles wat er niet in hoorde gewoon weer uit zijn bekkie
da's flink opletten dus, continu

toen zag ik hoeveel er op straat ligt, kippepoten, zakjes, boterhammen etc....
brrr
en dan zeurt men over hondenpoep (die ik overigens altijd opruim hoor)

kortom het is normaal pupgedrag
en er zijn een aantal mogelijkheden genoemd

:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”