Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tt in nek of op keel plaatsen ?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Wat versta jij onder tillen Jolanda?
Ik bedoel met tillen: vingers of hand tussen de nek en de halsband in (zoals je een hond tegenhoudt aan zijn halsband), met je andere hand mouw vastpakken (niet trekken!, alleen vasthouden) en til de hond 5cm op van de grond. Dit omdat ze vaak hun poten om de mouw heen slaan en hem zo alsnog proberen vast te houden.
Vriendelijk zat dacht ik zo, je wacht zonder een confrontatie aan te gaan totdat de hond doet wat jij wilt, op het moment dat hij vlug lost, mag hij weer inbijten.
Zal ff kijken of ik een foto voor je heb, zodat je ziet wat ik bedoel.
Ik bedoel met tillen: vingers of hand tussen de nek en de halsband in (zoals je een hond tegenhoudt aan zijn halsband), met je andere hand mouw vastpakken (niet trekken!, alleen vasthouden) en til de hond 5cm op van de grond. Dit omdat ze vaak hun poten om de mouw heen slaan en hem zo alsnog proberen vast te houden.
Vriendelijk zat dacht ik zo, je wacht zonder een confrontatie aan te gaan totdat de hond doet wat jij wilt, op het moment dat hij vlug lost, mag hij weer inbijten.
Laatst gewijzigd door Selena op 24 mar 2005 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?
-
- Zeer actief
MMm nou zo bedoel ik het dus niet. Vergelijk het met een zeer enthousiaste hond die je tegenhoudt bij de deur. Dus gewoon zijn halsband ff vastpakken, iets tegenhouden en evt. ff tillen, that's all. Heb ff gezocht naar een foto van lossen, maar die heb ik niet. Zal er eentje maken van de week.little-wolf schreef:komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?
zo erg is het niet hoor het zijn brede halsbandenlittle-wolf schreef:komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is nu al de tweede keer dat jij een vraag stelt voor een ander of over wat je gezien hebt en dan langzaam maar zeker halverwege het topic blijkt eigenlijk dat je eigen hond ook iets dergelijks heeftscooby doo schreef:iedereen wat dat ik rocco al heel vroeg heb laten bijten .
en dat is nooit een probleem geweest toen het om buitdrift ging .
maar nu bijt hij al enkele maanden op het pak en dat was ook geen probleem , van het moment dat ik riep loste hij braaf en kwam hij terug . maar nu hij sinds 2maanden burger staat heeft hij veel moeilijkheden met los te laten , hij wordt veel hoger in zijn driften gebracht dan vroeger en als hij dan toch lost moet hij nog een de pw trugbijten voordat hij terugkomt, met lange lijn heb ik ook gewerkt en dan doet hij het niet maar van het moment dat hij vrij mag stellen zonder halsband weer hetzelfde probleem

- little-wolf
- Zeer actief
maar waarom op die manier?Selena schreef:MMm nou zo bedoel ik het dus niet. Vergelijk het met een zeer enthousiaste hond die je tegenhoudt bij de deur. Dus gewoon zijn halsband ff vastpakken, iets tegenhouden en evt. ff tillen, that's all. Heb ff gezocht naar een foto van lossen, maar die heb ik niet. Zal er eentje maken van de week.little-wolf schreef:komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?
ze kennen het commando los toch?
niet iedere hond blijft hem toch vast houden?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gebruikt hij de TT op die manier?qyan schreef:de enige echte henri ravenstein die door, of eigenlijk dankzij jantje de bie tijdens het NK dobers nog net geen laatste is geworden![]()
hij heeft allemaal van die vreemde dingen

Of is dat overgenomen uit een of ander oud boekje dat van zolder is gevallen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar ook al leer je een hond wel meteen lossen, dan zullen er nog honden zijn die op een gegeven moment zoveel drang hebben het het lossen plotsklaps vergetenqyan schreef:Bij ons en de vorige vereniging waar we trainden, of nou ja, train nu ook niet meer
Vonden ze dat een hond eerst moeten leren bijten.
Als je hem leert lossen als je net begint doet dat af aan zijn beet, komt te veel druk op, laat eerst maar groeien, sterk worden, goede beet krijgen, etc, etc. Als dat eenmaal goed was, dan kwam lossen.
Beetje omgekeerde werelddie helaas nog op veel verenigingen geld.

Ik denk dat het veel met de manier van trainen te maken heeft maar nog meer met het karakter van de hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat een hond het commando kent wil nog niet zeggen dat hij het ook doetlittle-wolf schreef:maar waarom op die manier?Selena schreef:MMm nou zo bedoel ik het dus niet. Vergelijk het met een zeer enthousiaste hond die je tegenhoudt bij de deur. Dus gewoon zijn halsband ff vastpakken, iets tegenhouden en evt. ff tillen, that's all. Heb ff gezocht naar een foto van lossen, maar die heb ik niet. Zal er eentje maken van de week.little-wolf schreef:komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?

- little-wolf
- Zeer actief
weet ik, maar ze zijn niet allemaal zo.malinois schreef:dat een hond het commando kent wil nog niet zeggen dat hij het ook doetlittle-wolf schreef:maar waarom op die manier?Selena schreef:MMm nou zo bedoel ik het dus niet. Vergelijk het met een zeer enthousiaste hond die je tegenhoudt bij de deur. Dus gewoon zijn halsband ff vastpakken, iets tegenhouden en evt. ff tillen, that's all. Heb ff gezocht naar een foto van lossen, maar die heb ik niet. Zal er eentje maken van de week.little-wolf schreef: komt op mij over als de strot afknijpen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig nietlittle-wolf schreef:weet ik, maar ze zijn niet allemaal zo.

Het is ook per hond verschillend wat een goede manier is om hem te laten lossen.

ik maak er geen probleem van als mijn hond niet loslaat VAST IS VAST IMOMARC_S schreef:Dit is nu al de tweede keer dat jij een vraag stelt voor een ander of over wat je gezien hebt en dan langzaam maar zeker halverwege het topic blijkt eigenlijk dat je eigen hond ook iets dergelijks heeftscooby doo schreef:iedereen wat dat ik rocco al heel vroeg heb laten bijten .
maar nu bijt hij al enkele maanden op het pak en dat was ook geen probleem , van het moment dat ik riep loste hij braaf en kwam hij terug . maar nu hij sinds 2maanden burger staat heeft hij veel moeilijkheden met los te laten , hij wordt veel hoger in zijn driften gebracht dan vroeger en als hij dan toch lost moet hij nog een de pw trugbijten voordat hij terugkomt, met lange lijn heb ik ook gewerkt en dan doet hij het niet maar van het moment dat hij vrij mag stellen zonder halsband weer hetzelfde probleem
Nu blijkt je eigen hond ook slecht te lossen dus?

-
- Zeer actief
Klopt hangt van de hond af, Furie (MH van bijna 2) van mij spuugt het meteen uit. Drago (de jonge DH van 7.5 mnd) heeft daar wat meer moeite mee (meer buitgericht), maar lost wel met tillen, kent het comm. ook nog niet zo lang.little-wolf schreef:maar waarom op die manier?Selena schreef:MMm nou zo bedoel ik het dus niet. Vergelijk het met een zeer enthousiaste hond die je tegenhoudt bij de deur. Dus gewoon zijn halsband ff vastpakken, iets tegenhouden en evt. ff tillen, that's all. Heb ff gezocht naar een foto van lossen, maar die heb ik niet. Zal er eentje maken van de week.little-wolf schreef:komt op mij over als de strot afknijpen.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?
Benta (xHH van 4) weet heel goed wat het betekent en vertikt het gewoon en als ze dan uiteindelijk lost (door tillen of rukje op slipketting), is ze pissig en reageert dat af door een pitje in mijn arm of been te geven. Met de mouw dan (we zijn ff terug om beet optimaler te krijgen), op het volle pak is lossen wel goed.
Maar wat ik probeer aan te geven is dat de tt absoluut niet algemeen goed is om een hond te laten lossen en dat het beter is om leren bijten te combineren met leren lossen. De aanpak verschilt ook met type hond en de leeftijd van de hond.
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
het kan wel, mijn hond heeft leren lossen met de clicker ...scooby doo schreef:is wel zo . maar ga jij een hond leren lossen door clickeren ?Eline* schreef:Zeker een prehistorisch fossiel, die vent.
heb het nu niet over houdingen of andere toestanden . maar kan jij een hond leren lossen door clickeren ???
dus het kan wel met sommige honden misschien niet allemaal maar het grootste gebrek bij de meeste africhters is geduld en tijd .

veel dingen die hij op zijn site heeft geschreven doet hij op die manier, of heeft hij van mensen die het op die manier doen. kort gezegd, of hij het nu wel of niet zelf doet, hij promoot een dergelijke manier dus wel.malinois schreef:gebruikt hij de TT op die manier?qyan schreef:de enige echte henri ravenstein die door, of eigenlijk dankzij jantje de bie tijdens het NK dobers nog net geen laatste is geworden![]()
hij heeft allemaal van die vreemde dingen![]()
Maar sinds zijn, in zijn ogen afgang, op het NK dobers, is zijn site uit de lucht

Zou heel goed kunnen natuurlijk en zit ook zeker wat in.malinois schreef:maar ook al leer je een hond wel meteen lossen, dan zullen er nog honden zijn die op een gegeven moment zoveel drang hebben het het lossen plotsklaps vergetenqyan schreef:Bij ons en de vorige vereniging waar we trainden, of nou ja, train nu ook niet meer
Vonden ze dat een hond eerst moeten leren bijten.
Als je hem leert lossen als je net begint doet dat af aan zijn beet, komt te veel druk op, laat eerst maar groeien, sterk worden, goede beet krijgen, etc, etc. Als dat eenmaal goed was, dan kwam lossen.
Beetje omgekeerde werelddie helaas nog op veel verenigingen geld.
![]()
Ik denk dat het veel met de manier van trainen te maken heeft maar nog meer met het karakter van de hond.
Maar toch prefereer ik dat dan liever dan de omgekeerde wereld waarin een hond nog nooit heeft hoeven lossen en alleen maar hoog in drift is gebracht.
Leer je wel van begi afaan lossen en slaat de hond daarna door, door of het karakter, anderzijds misschien foute aanpak in het bijtwerk, kan je altijd nog kiezen voor andere maatregelen.
Maar een hond die nog nooit heeft hoeven lossen op zijn falie geven omdat hij niet lost op het eerste commando, want weet dat beest veel, gaat voor mij niet op hoor.
maar ook dat werkt niet bij iedere hond. Qyan vond bij dze methode juist nog meer reden om de mouw nog harder vast te houden en te omklemmen, maakte hem zelfs lichtelijk agressief.Selena schreef:Wat versta jij onder tillen Jolanda?
We kunnen dus stellen: kijk naar je hond en pas daar de training op aan

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Kijk dat is nu eens leuk, zn methode werkt dus niet, jammer van zn hond maar stel dat hij er ook nog eens succes mee had gehad.qyan schreef:veel dingen die hij op zijn site heeft geschreven doet hij op die manier, of heeft hij van mensen die het op die manier doen. kort gezegd, of hij het nu wel of niet zelf doet, hij promoot een dergelijke manier dus wel.malinois schreef:gebruikt hij de TT op die manier?qyan schreef:de enige echte henri ravenstein die door, of eigenlijk dankzij jantje de bie tijdens het NK dobers nog net geen laatste is geworden![]()
hij heeft allemaal van die vreemde dingen![]()
Maar sinds zijn, in zijn ogen afgang, op het NK dobers, is zijn site uit de lucht
Groetjes Els
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik ook de indruk heb dat jij bijzonder goed en gedreven bezig bent met je honden. Jij bent een rasechte liefhebber en op die manier ga je ook met je honden om. Prachtig en zo hoort een sport te zijn!Ragverp schreef:het kan wel, mijn hond heeft leren lossen met de clicker ...
dus het kan wel met sommige honden misschien niet allemaal maar het grootste gebrek bij de meeste africhters is geduld en tijd .

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Triest figuur.scooby doo schreef:ik maak er geen probleem van als mijn hond niet loslaat VAST IS VAST IMOMARC_S schreef:Dit is nu al de tweede keer dat jij een vraag stelt voor een ander of over wat je gezien hebt en dan langzaam maar zeker halverwege het topic blijkt eigenlijk dat je eigen hond ook iets dergelijks heeftscooby doo schreef:iedereen wat dat ik rocco al heel vroeg heb laten bijten .

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

wat is daar nu triest aanEline* schreef:Triest figuur.scooby doo schreef:ik maak er geen probleem van als mijn hond niet loslaat VAST IS VAST IMOMARC_S schreef:Dit is nu al de tweede keer dat jij een vraag stelt voor een ander of over wat je gezien hebt en dan langzaam maar zeker halverwege het topic blijkt eigenlijk dat je eigen hond ook iets dergelijks heeftscooby doo schreef:iedereen wat dat ik rocco al heel vroeg heb laten bijten .

trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een bekrachtiger moet je aanleren, maar laat maar..ik geloof niet dat ik ergens de motivatie vandaan kan halen om je dat uit te leggen. Lees er maar een boek over.scooby doo schreef:trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET
De clicker werkt iets anders dan de TT namelijk. Het is niet een kwestie van indrukken en het werkt. Een hond die de clicker niet snapt heeft een slechte trainer, die het gebruik van de clicker net zo min snapt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

dat zeg ik !Ragverp schreef:[het grootste gebrek bij de meeste africhters is geduld en tijd .

Alles moet het liefst binnen 3 traingen geleerd zijn, zo niet dan worden er dingen geroepen als 'hij weet het best wel hoór'.
Maar ja zoals ik al weleens eerder zei; ik ben dan ook in veel africhters-ogen gek en gestoord met m'n positieve gedoe en m'n regel dat m'n honden niet geslagen laat staan geschopt worden....dat snappen ze al helemaal niet.

- zepenko
- Zeer actief
Goh, gek zeg,scooby doo schreef: wat is daar nu triest aandan haal ik hem gewoon van de pw af .
trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET

En dat is hetzelfde als los roepen. Als je hond dan niet los laat, dan moet je het iets harder roepen, want dan heeft ie het niet gehoord. En als je daar een zere strot van krijgt, dan pak je de tt, of de slipketting als je in een goede bui bent.

Maar dan komt nu waarschijnlijk de hele riedel over driften en ander soort training en blablabla. Ik zeg dan: als je niet weet waar je het over hebt en waar je me bezig bent, ga dan kantklossen of punniken.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zoals ik al eerder heb gezegd, door uitspraken als hierboven van Scooby ga je je gewoon schamen als "normale "africhter dat je je met "gezond"africhten bezig houdt...Eline* schreef:Triest figuur.scooby doo schreef:ik maak er geen probleem van als mijn hond niet loslaat VAST IS VAST IMOMARC_S schreef:Dit is nu al de tweede keer dat jij een vraag stelt voor een ander of over wat je gezien hebt en dan langzaam maar zeker halverwege het topic blijkt eigenlijk dat je eigen hond ook iets dergelijks heeftscooby doo schreef:iedereen wat dat ik rocco al heel vroeg heb laten bijten .

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
ik heb 2maanden 4x per week gewerkt met een clicker onder begeleiding van een africhter .Eline* schreef:Een bekrachtiger moet je aanleren, maar laat maar..ik geloof niet dat ik ergens de motivatie vandaan kan halen om je dat uit te leggen. Lees er maar een boek over.scooby doo schreef:trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET
De clicker werkt iets anders dan de TT namelijk. Het is niet een kwestie van indrukken en het werkt. Een hond die de clicker niet snapt heeft een slechte trainer, die het gebruik van de clicker net zo min snapt.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en? Hoe komt het dat de hond het niet snapt dan?scooby doo schreef:ik heb 2maanden 4x per week gewerkt met een clicker onder begeleiding van een africhter .Eline* schreef:Een bekrachtiger moet je aanleren, maar laat maar..ik geloof niet dat ik ergens de motivatie vandaan kan halen om je dat uit te leggen. Lees er maar een boek over.scooby doo schreef:trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

geen idee . het begin was alles goed toen ik de positive click gebruikteEline* schreef:Ja en? Hoe komt het dat de hond het niet snapt dan?scooby doo schreef:ik heb 2maanden 4x per week gewerkt met een clicker onder begeleiding van een africhter .Eline* schreef:Een bekrachtiger moet je aanleren, maar laat maar..ik geloof niet dat ik ergens de motivatie vandaan kan halen om je dat uit te leggen. Lees er maar een boek over.scooby doo schreef:trouwens omdat iemand jouw manier gebruikt de clicker is iemand ineens god de vader . is dat niet een beetje partij kiezen . anyway ieder zijn ding. ik wil jouw wel es zien clickeren met mijn hond hij begrijpt er niets van zelfs mensen die al jaren clikerdinges gebruiken hebben langs mij op het veld gestaan bij mijn hond werkt het NIET
maar om mijn gehoorzaamheid te halen mocht er geen hulpmiddel het veld op en sindsdien had het geen effect meer op rocco alles wat ik heb positief voor beloonde deed hij niet meer . heb wel 98/100 gescoordt op gehoorzaamheid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ergens is er dan toch iets misgegaan in de training. De clicker is als bekrachtiger een geweldig hulpmiddel als je weet hoe hem te gebruiken.scooby doo schreef:geen idee . het begin was alles goed toen ik de positive click gebruikte
maar om mijn gehoorzaamheid te halen mocht er geen hulpmiddel het veld op en sindsdien had het geen effect meer op rocco alles wat ik heb positief voor beloonde deed hij niet meer . heb wel 98/100 gescoordt op gehoorzaamheid

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

ja dat is ook zo maar ik ergerde ma rot aan de verscillende trainingsmethodes . de ene zegt alleen op het veld de clicker gebruiken . de andere zegt altijdEline* schreef:Ergens is er dan toch iets misgegaan in de training. De clicker is als bekrachtiger een geweldig hulpmiddel als je weet hoe hem te gebruiken.scooby doo schreef:geen idee . het begin was alles goed toen ik de positive click gebruikte