Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verantwoordelijkheid over opvangnest
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
verantwoordelijkheid over opvangnest
De fokker van Duncan had op het moment dat Duncan geboren werd twee nesten. Een nestje van zichzelf (6 hondjes) en een opvangnestje (9 hondjes). Dat opvangnestje kwam er doordat de fokker van dat nest serieus ziek was geworden en niet voor dat nest kon zorgen. Aangezien mijn fokker de dekreu had geleverd voelde ze zich wat verantwoordelijk. Alleszins, de hondjes gingen vlot de deur uit behalve eentje van dat opvangnest. Niet leuk voor de fokker natuurlijk. Dat hondje is nog bij haar gebleven tot het 6 maanden was. Dan was er eindelijk een koper. Nu blijkt een maand later dat net dat hondje ruis op het hart heeft
Arm beestje. Maar wie is nu verantwoordelijk? Degene die het nest gefokt heeft, mijn fokker of moet de koper zijn plan trekken? Moeten de andere kopers van dat nest ingelicht worden?

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie heeft het geld ontvangen van de pupkopers? Met andere woorden wie is de verkoper? Die is in mijn ogen verantwoordelijk. Als ik een nest zou opvangen voor iemand zou ik persoonlijk willen dat de eigenlijke fokker het nest ook verkoopt en dus de verantwoording draagt. De fokker zou mij dan eventueel een vergoeding kunnen geven voor de kosten die ik heb gemaakt bij het opvangen.
Wat het inlichten van de andere pupkopers betreft.... als het hartruisje een erfelijke component heeft (dat weet ik dus niet) dan zou ik zeker de andere pupkopers informeren. Wie weet zit er wel iemand bij die fokambities heeft met zijn pup.
Wat het inlichten van de andere pupkopers betreft.... als het hartruisje een erfelijke component heeft (dat weet ik dus niet) dan zou ik zeker de andere pupkopers informeren. Wie weet zit er wel iemand bij die fokambities heeft met zijn pup.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- annicka
- Zeer actief
Dat ligt eraan. Je kunt er wel direct van uitgaan dat het een erfelijk gebrek is, maar zo werkt het niet, een ruis kan ook een gevolg zijn van een niet-erfelijke aandoening.
Als de stambomen van de pups op naam staan van de oorspronkelijke fokker, dus diegene die ziek werd, is die aansprakelijk. Uiteindelijk is dat degene die de eigenaar van de teef is.
Als de stambomen van de pups op naam staan van de oorspronkelijke fokker, dus diegene die ziek werd, is die aansprakelijk. Uiteindelijk is dat degene die de eigenaar van de teef is.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk even op de site van de raad van beheer
daat staat de hele uitspraak in de zaak van de borderpup .
het was ook op Tv dr rijdende rechter in februari.
Je kunt alles lezen en is juridich bindend.
Was wel met stamboom , zonder stamboom heb je niks , als er erfelijke kwalen zijn.
Martine
daat staat de hele uitspraak in de zaak van de borderpup .
het was ook op Tv dr rijdende rechter in februari.
Je kunt alles lezen en is juridich bindend.
Was wel met stamboom , zonder stamboom heb je niks , als er erfelijke kwalen zijn.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
- Zeer actief