Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitslag gedragstherapeut

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

An
Vaste gebruiker

Uitslag gedragstherapeut

Ongelezen bericht door An »

Hoi,

Hij is dus deze middag geweest. Zijn conclusie was (Eline, je had gelijk):

Lenka kan Yorick aan als ik er niet bij ben maar als ik in de buurt ben heeft ze zoveel ontzag voor mij, is ze zo onderdanig en nu begint Yorick daarvan te profiteren. Nu is het aan mij om Lenka veel privileges toe te staan en met Yorick net het omgekeerde, Lenka mag vrij rondlopen want haar zelfvertrouwen tov mij moet omhoog. Hij heeft me het 3 fasen plan uitgelegd om een bevel te geven. Met andere woorden, ik ben veel te braaf geweest met mijn venteke, hij moet zijn plaats kennen, Yorick is niet onderdanig naar mij toe, hij doet geen gooi naar mijn plaats maar doordat ik te laks geweest ben reageert hij nu zo op Lenka.

Voorbeeldje: als de bel ging dan riep ik Lenka onmiddellijk bij mij omdat ik niet wou dat Yorick haar zou aanvliegen in de commotie dus Yorick mocht al blaffend naar de deur vliegen en Lenka MOEST bij me blijven, nu gaat dat omgekeerd zijn, Lenka mag gaan kijken wie er is en Yorick moet rustig naast me blijven, hij zal vanaf nu ook met een koord aan zijn halsband rondlopen zodat ik direct kan ingrijpen waar nodig.

Zo, als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag!
Laatst gewijzigd door An op 24 mar 2005 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
An

Een likje van Lenka en Yorick,
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb je verhaal al eerder gevolgd en ik ben blij voor je dat je nu weet wat je er aan kan doen! Heel veel succes!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Goed zo An! Blij te horen want dit is prima op te lossen! :ok:
Ben je nu wat gerustgesteld?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Fijn om te horen dat je nu verder kan. Zal een opluchting voor je zijn.

Anne
An
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Goed zo An! Blij te horen want dit is prima op te lossen! :ok:
Ben je nu wat gerustgesteld?
Wel, ja en nee eigelijk. Ik weet nu wat ik moet doen maar ergens in me zit de angst dat Yorick toch een gooi zal doen, zijne met Lenka in de clinch gaan als ik er niet bij ben, buiten ofzo maar dat ik er dan niet ben om in te grijpen en dat ik ze ga verliezen. Nochthans zegt de therapeut tegen me dat er andere regels gelden als het om een reu en een teef gaat, dan liggen de kaarten anders. Bij een reu-reu of teef-teef combinatie speelt de grootte en sterkte wel een rol maar bij reu-teef niet, zijn enige bedenking was dat Lenka epilepsie heeft dus ik zit met nog een beetje twijfel vooral als ik dan bedenk dat als Yorick het echt wilt hij Lenka met 1 aanval kan doden, ik weet het, :roll: , ben een echte zwartdenker op dat gebied! Dus stel me es extra gerust hé!!
An

rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Fijn dat je erachter bent wat er is.( heb het even niet gevolgd,tot aan dit bericht).
Hier kan je iets mee. succes :wink:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Als je daar echt zobang voor bent, kun je ze niet appart doen als je er niet bij bent?
Ik zou het ook heel eng vinden hoor, als ik het idee had dat mijn honden elkaar zouden willen afmaken.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

An schreef:Wel, ja en nee eigelijk. Ik weet nu wat ik moet doen maar ergens in me zit de angst dat Yorick toch een gooi zal doen, zijne met Lenka in de clinch gaan als ik er niet bij ben, buiten ofzo maar dat ik er dan niet ben om in te grijpen en dat ik ze ga verliezen. Nochthans zegt de therapeut tegen me dat er andere regels gelden als het om een reu en een teef gaat, dan liggen de kaarten anders. Bij een reu-reu of teef-teef combinatie speelt de grootte en sterkte wel een rol maar bij reu-teef niet, zijn enige bedenking was dat Lenka epilepsie heeft dus ik zit met nog een beetje twijfel vooral als ik dan bedenk dat als Yorick het echt wilt hij Lenka met 1 aanval kan doden, ik weet het, :roll: , ben een echte zwartdenker op dat gebied! Dus stel me es extra gerust hé!!
De conflicten die er nu waren zijn ontstaan omdat jij een afhankelijke rang hebt gecreeerd. Jij hebt Yorick als ranghoogste behandeld terwijl Lenka dat was en dat heeft conflicten uitgelokt.
Die conflicten waren er nooit geweest als Yorick zich niet gesteund had geweten door jou. Veel gevechten tussen honden komen voort uit bemoeienissen van de eigenaar. Gevechten in de situatie zoals bij jou nu tijdens het alleen zijn kan alleen maar als Lenka even haar punt wil maken als jij er niet bij bent. Omdat ze dan durft.
Yorick respecteert haar dus reden om haar te pakken als jij er niet bent is er niet.
Het enige wat ik wel risico vind is het feit dat ze epilepsie heeft. Als ze bizar gedrag vertoont tijdens een aanval weet je niet wat dat bij Yorick uitlokt. Een epilepsieaanval maakt haar namelijk zwak en ze doet raar. Als ze nu nog echt aanvallen heeft zou ik de honden apart houden als ik weg ben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
selina en dallas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door selina en dallas »

helaas heb ik hier te weinig verstand van, maar ik zal ze wel uit elkaar houden als jij er niet bent.

In elk geval veel sterkte :ok:
Onze Bearded Dallas maakt het leven leuker.
An
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties iedereen!

Yorick & Lenka zitten, sinds Lenka haar eerste aanval heeft gekregen, apart. Yorick zit in de keuken en Lenka in de living, ze zijn gescheiden door een hekje. Lenka heeft nog nooit een aanval gekregen toen ik er niet was maar het risico is te groot. Ik zal jullie raad en die van de therapeut zeker ter harte nemen om er zo voor te zorgen dat Yorick wel degelijk zijn plaats kent, believe you me! Ik heb ook eindelijk een hondenschool gevonden die am staffen aanvaard want dat was dus niet sompel om te vinden! Vooral omdat Yorick zo uitvalt naar andere honden, hopelijk keert de rust snel terug nu!

Als ik nog vragen heb dan laat ik het jullie weten en natuurlijk ook als ik verbetering in de situatie zie!

Bedankt hoor!!
An

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”