Het is zo dat Kit nooit goed zindelijk is geworden. Als pup bleef ze 's nachts alles binnen doen. Toen ik haar op versvlees had gezet hield dat op, de drang was toen minder groot. Maar een tijd later begon ze weer. En het vervelende is dat als ze 1 keer binnen heeft geplast 's nachts, ze meteen de draad weer oppikt en het de volgende nachten ook doet. Zelfs als ze NOG later wordt uitgelaten 's avonds en NOG eerder 's ochtends. Gewoon gemakkelijk lijkt ze te denken en soms is het echt een heel klein plasje en doet ze 's ochtends de rest.
Ik heb ook ontdekt dat ze ALTIJD 's nachts poept als ze op de normale tijd (ca. 16.00 u) 'barft'. Van hele delen krijgt ze altijd drang. Dus krijgt ze kippenpoten, visjes e.d. uitsluitend 's ochtends en 's middags haar portie versvlees. Dit gaat meestal goed maar dan ineens weer niet.
Ik heb alles al geprobeerd. In de bench is een drama want om vijf of zes uur wil ze eruit en gaat ze bleren. Negeren helpt niet, ze blijft desnoods een uur doorgaan. In bed slapen gaat wel, ze is dan zindelijk, maar dan wil Poncho ook en slaap ik niet (goed).
De laatste tijd heb ik haar een loopheidsbroekje aangedaan om het proces te doorbreken. Dit leek te werken maar gisternacht toch weer een poepie (perst ze er gewoon langs) en vannacht een plas (bah, ze stonk zelf ook). Ook al had ik haar gister om 10 uur en vanochtend om halfzeven uitgelaten. Ze moet ook niet echt, het is eerder gewoonte.
Pffff, ik verwacht geen gouden tip, vraag me eerder af in hoeverre anderen dit herkennen en hoe zij daar mee om gingen. Het is niet leuk om nooit van een zindelijkheidsprobleem af te komen, op een gegeven moment wil je toch wel dat je hond het gaat begrijpen, zeker als ie allang geen pup meer is.
Het plassen is het lastigst, want poepen kan ze niet elke nacht, als ze niet moet moet ze niet. Maar plassen kan ze altijd en dat is het lastigst te doorbreken. Waarom ze nou vannacht weer plaste... MET broekje aan... het lijkt wel of ze er gewoon lol in heeft of het een leuke actie vindt of zo
o en het is echt geen medische kwestie hoor, ze kan het heel goed ophouden...