Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rauw zal best goed zijn, maar ik wordt ziek als ik ze dat goedje op zie slurpen
ik weet niet of het helemaal volgens het boekje is, maar als ik eitjes kook kook ik er gewoon 2 extra en krijgen ze allebei een ei als ie afgekoelt is.
zonder bast! want dat hoor ik ook nog weleens dat ze het met bast geven
Hier meng ik regelmatig een rauw eitje onder het versvlees of geef ik ze een heel rauw ei met schaal. Dan moet ik wel opletten dat ze er niet mee weglopen om het ergens kapot te laten vallen waar ik dat niet wil...
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hier krijgen ze een ei op alle mogelijke manieren. Rauw, gekookt, gebakken, met schaal, zonder schaal, geklutst, tis maar net wat ik zelf eet. Ik eet alleen geen rauwe eieren.
Nouba schreef:En een eventuele salmonella-besmetting dan als je een ei rauw geeft? Dat is de reden dat ik eieren altijd gekookt geef.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Honden kunnen geen salmonella krijgen dus je hoeft het niet te koken.
Nouba schreef:En een eventuele salmonella-besmetting dan als je een ei rauw geeft? Dat is de reden dat ik eieren altijd gekookt geef.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Je hebt natuurlijk gelijk.... Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat je bij oudere, erg jonge en zieke honden wel voorzichtiger moet zijn. Misschien ben ik te voorzichtig...
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Je hebt natuurlijk gelijk.... Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat je bij oudere, erg jonge en zieke honden wel voorzichtiger moet zijn. Misschien ben ik te voorzichtig...
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Klopt hoor, maar de meeste honden die vers krijgen zijn gewoon gezond, doordat ............................. juist, ze vers krijgen . En dan kunnen ze veel aan.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Hier krijgen ze alles rauw, ook ei zo'n 3x per week. Schaal stamp ik kapot en gooi het over het vlees of door de groentemix. Ik vind wel dat honden die alleen brok eten, geleidelijk moeten worden overgeschakeld naar rauwe voeding. Een gevoelige hond kan daar evt. wel op reageren, omdat de zuurtegraad van de maag niet optimaal is om rauwe voeding te verteren. Met rauw ei blijft zo'n reactie meestal wel beperkt. Honden die op brok staan, zou ik niet teveel eierschaal geven. In de brok zelf zit al genoeg calcium/fosfor-verhouding en dan geef je al gauw teveel.