Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressief van hertenvlees ??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Agressief van hertenvlees ??

Ongelezen bericht door Assie »

Net was ik bij de poelier en ik vroeg hem om kippennekjes, om mee te beginnen om af en toe te geven als afwisseling van het KVV. Die had ie niet, of ik moest ze met 10 kilo tegelijk afnemen... Stel dat Tip ze niet lust, dan zit ik met 10 kilo kippennek, plus dat de vriezer daar niet op berekend is.
Nu had de poelier wel een alternatief; hertenrug/bout/nek met wat restvlees eraan. Maar, zo drukte hij me op het hart... daar kunnen ze heel agressief van worden, dus probeer er eerst eentje en als hij daardoor niet agressief wordt, dan kun je rustig de rest geven. En probeer het nooit af te pakken, want dat is ook gevaarlijk.

Nu had ik zoiets van; wat een slap geklets, dat is toch een heel groot fabeltje? Bovendien kan ik ten eerste Tip alles afpakken en ten tweede heeft hij nog nooit agressief gereageerd door iets wat hij at.

Maar nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen geraakt... Dus... worden ze agressief door die soort botten en vlees?

En is de bout ook geschikt om te voeren? Niet toch? Want dat is toch een dragend bot?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

cdit is zo ongeveer het oudste fabeltje dat er is.

wél kan het zo zijn dat hij de lap pens ofzo dat je geeft zooo lekker vindt dat ie het gaat verdedigen (soort baknijd) als je het wil pakken, maar als het op is zijn ze weer gewoon de brave monsters die het waren hoor!

bij de mijnen kan ik trouwens gewoon alles afpakken, ookal is het bijna té lekker!
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Leuk hoor zo' n een poelier. Ik ken geen een hond die agressief wordt van welk vlees dan ook. Gewoon ja en amen zeggen en lekker geven. Het is inderdaad een fabeltje

sandra
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ja, ik stond daar ook echt van: wat 'n gelul en heb maar braaf beloofd dat ik goed zal oppassen, maar toch, ondanks alles gaat het dan toch door je hoofd spoken... Zou ie niet toch gelijk hebben?

Pff.. pak van m'n hart :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Haha, dat is echt een fabel, hoor!!! :smile: :smile:
Als jouw hond niet gewend is aan rauw vlees, zou ik als ik jou was nog geen hertevlees geven. Begin het liefst met die kippenekken, lam/geit en wat rund en geef wild pas als je hond aan alles is gewend. Veel honden zijn niet gek op wild, die van mij moeten bv. geen eend terwijl ze wel inmiddels met alles gewend zijn. Bout als recreatiebot kan heel goed. Krijgen ze hier ook regelmatig. Jouw hond is geen barfer toch? Dan hoef je niet bang te zijn dat hij door zo'n sporadisch boutje kalktekort opbouwt.
Veel honden zijn echt gek op die kippenekken. Je kan het vast uitproberen door een kipkarbo te geven, dat verkoopt je poelier vast wel of in de supermarkt kijken (wel effe helpen door het uit je hand te laten afkluiven). Als hij dat lust, hoef je niet bang te zijn dat hij geen kippenekken moet.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hem net 'n stukje hertenbot + vlees gegeven. Nog geen 5 cm en 'n erg dun botje. Smikkel smikkel smikkel deed ie.
Die hond van mij heeft 'n maag van beton geloof ik. Hij is geen BARF'er idd maar eet 's avonds wel mee met de pot (mits er niets slechts in zit natuurlijk, meestal houden we gewoon wat voor hem apart) en hij heeft eigenlijk nog nooit diarree gehad, behalve toen hij laatst stiekem op tafel was gesprongen en tomatensaus met uitjes had gegeten. Verder is er nog nooit iets slecht gevallen bij hem.

Die kippennekjes daar ga ik dan toch nog maar naar op zoek, ik denk dat hij ze wel lust, maar 10 kg kan ik gewoon niet kwijt in de diepvries. :19:

Bedankt voor de tips iig
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”