Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
waarom
Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen waarom sommige mensen Eukanuba geen goed voer vinden. Of wie kan mij van het tegenovergestelde overtuigen.
Wij zijn sinds kort overgestapt naar Hills voer, TD voor de tanden omdat onze hond veel last van tandsteen heeft. Voorheen gaven wij altijd Eukanuba voer en nu krijgen wij steeds vaker te horen dat Hills veel beter is. Maar waarom kan niemand dan vertellen. Wie wel?
Ik ben benieuwd en alvast bedankt .
Jeanet
Wie kan mij vertellen waarom sommige mensen Eukanuba geen goed voer vinden. Of wie kan mij van het tegenovergestelde overtuigen.
Wij zijn sinds kort overgestapt naar Hills voer, TD voor de tanden omdat onze hond veel last van tandsteen heeft. Voorheen gaven wij altijd Eukanuba voer en nu krijgen wij steeds vaker te horen dat Hills veel beter is. Maar waarom kan niemand dan vertellen. Wie wel?
Ik ben benieuwd en alvast bedankt .
Jeanet

-
- Actief
- Contacteer:
Het ligt er maar net aan waar je hond het goed op doet. De ene hond doet het goed op Eukanuba, de andere op Hills en een derde op weer iets anders.
Ik ken mensen die zeer tevreden zijn over Eukanuba en de hond doet het er prima op.
Ben je op Hills overgestapt vanwege de mening van andere mensen? Als je hond het graag eet, actief is, er goed uitziet en een goede ontlasting heeft is er geen enkele reden om te veranderen.
Eukanuba is wel eens negatief in het nieuws geweest vanwege de proefdieren die ze hebben, misschien is het daarom? Er zijn veel meer merken die testdieren op het bedrijf hebben rondlopen.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Ik ken mensen die zeer tevreden zijn over Eukanuba en de hond doet het er prima op.
Ben je op Hills overgestapt vanwege de mening van andere mensen? Als je hond het graag eet, actief is, er goed uitziet en een goede ontlasting heeft is er geen enkele reden om te veranderen.
Eukanuba is wel eens negatief in het nieuws geweest vanwege de proefdieren die ze hebben, misschien is het daarom? Er zijn veel meer merken die testdieren op het bedrijf hebben rondlopen.
Groetjes,
Elly en de hondjes.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Mag ik hier even op inhaken?Nouba schreef: Ik ken mensen die zeer tevreden zijn over Eukanuba en de hond doet het er prima op.
Eerst wil ik even zeggen dat iedereen moet voeren wat hij of zij wil voeren

Maar ik heb wel iets tegen het 'doet het er prima op'. Van de buitenkant kan het er erg goed uitzien, maar van binnen is het vaak een ander verhaal. Het anti-brok en pro-versvlees verhaal is al meerdere malen verteld op dit forum.. en wat mij betreft kan het niet vaak genoeg verteld worden.
Gekookte, vermalen, meer graan-dan-vlees bevattende, vol met gezondheidsschadelijke stoffen/ingrediënten brokken kunnen gewoon niet goed zijn voor een hond. Ook al heeft hij nog zo'n mooie vacht en is hij nog zo actief.. van binnen zal hij nooit optimaal gezond zijn.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
Maar als je dan toch brokken wilt voeren, kies dan een zo 'natuurlijk' mogelijke brok. Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen. In Hills en Eukanuba zit dat wel, ookal staat er op de zak vaak 'zonder toegevoegde....", dat is de kneep. Zolang ze het niet zelf toevoegen, hoeven ze het ook niet op de zak te zetten. Maar dat houdt niet in dat het niet in de grondstoffen zit
Waarom ik verder iets tegen Hills of Euk heb, is de enorme commercie. Brokken tegen tandplak? Da's echt dikke onzin, je betaalt alleen veel meer. Net als brokken voor pups, poedels, extreem grote honden...het is allemaal zo'n enorme commerciele onzin.
Maar als je dan toch brokken wilt voeren, kies dan een zo 'natuurlijk' mogelijke brok. Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen. In Hills en Eukanuba zit dat wel, ookal staat er op de zak vaak 'zonder toegevoegde....", dat is de kneep. Zolang ze het niet zelf toevoegen, hoeven ze het ook niet op de zak te zetten. Maar dat houdt niet in dat het niet in de grondstoffen zit

Waarom ik verder iets tegen Hills of Euk heb, is de enorme commercie. Brokken tegen tandplak? Da's echt dikke onzin, je betaalt alleen veel meer. Net als brokken voor pups, poedels, extreem grote honden...het is allemaal zo'n enorme commerciele onzin.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inderdaad, je moet zelf weten wat je geeft aan je honden.
Maar jeukieneubie staat bekend om zijn chemische zooi die ze erin douwen om de boel houdbaar te maken en er nog enigszins smaak aan te geven. Naast het feit dat ze een behoorlijk verleden hebben op het gebied van proefdieren in laboratoria om hun voer op uit te proberen.
Ze geven meer uit aan reclame dan aan de kwaliteit van hun ingrediënten en dat stuit mij alles te samen tegen de borst.
Maar jeukieneubie staat bekend om zijn chemische zooi die ze erin douwen om de boel houdbaar te maken en er nog enigszins smaak aan te geven. Naast het feit dat ze een behoorlijk verleden hebben op het gebied van proefdieren in laboratoria om hun voer op uit te proberen.
Ze geven meer uit aan reclame dan aan de kwaliteit van hun ingrediënten en dat stuit mij alles te samen tegen de borst.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .Geer schreef:Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
Maar als je dan toch brokken wilt voeren, kies dan een zo 'natuurlijk' mogelijke brok. Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen. In Hills en Eukanuba zit dat wel, ookal staat er op dezak vaak 'zonder toegevoegde....", dat is de kneep. Zolang ze het niet zelf toevoegen, hoeven ze het ook niet op de zak te zetten. Maar dat houdt niet in dat het niet in de grondstoffen zit
![]()
Groetjes Jet.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En op een dag verdomden de jongens om het nog langer te eten.Roelfien schreef:Inderdaad, je moet zelf weten wat je geeft aan je honden.

Farmfoodplenty schreef:Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .Geer schreef:Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
Maar als je dan toch brokken wilt voeren, kies dan een zo 'natuurlijk' mogelijke brok. Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen. In Hills en Eukanuba zit dat wel, ookal staat er op dezak vaak 'zonder toegevoegde....", dat is de kneep. Zolang ze het niet zelf toevoegen, hoeven ze het ook niet op de zak te zetten. Maar dat houdt niet in dat het niet in de grondstoffen zit
![]()
Groetjes Jet.
Biofood
Ecofood
Canidae (maar die wordt dacht ik niet meer verkocht)
Cavom
Er zijn er vast nog meer, maar dit zijn die, die ik ken.
-
- Zeer actief
Waar maak je dat uit op dat het er niet in zit??? en wel in Hills of Euk, ze zeggen dat het er niet in zit!!qyan schreef:Farmfoodplenty schreef:Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .Geer schreef:Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
![]()
Groetjes Jet.
Biofood
Ecofood
Cavom
Groetjes Jet.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Kijk maar eens op de verpakking of er BHA en BHT in zit. Bij de bovengenoemde merken is dat niet zo. Ook bij de carocroc kip en rijst zitten geen toevoegingenplenty schreef:Waar maak je dat uit op dat het er niet in zit??? en wel in Hills of Euk, ze zeggen dat het er niet in zit!!qyan schreef:Farmfoodplenty schreef:Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .Geer schreef:Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
![]()
Groetjes Jet.
Biofood
Ecofood
Cavom
Groetjes Jet.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
- Zeer actief
Bij Hill's en Euk staat het er niet meer op.Ca Cajuina schreef:Kijk maar eens op de verpakking of er BHA en BHT in zit. Bij de bovengenoemde merken is dat niet zo. Ook bij de carocroc kip en rijst zitten geen toevoegingenplenty schreef:Waar maak je dat uit op dat het er niet in zit??? en wel in Hills of Euk, ze zeggen dat het er niet in zit!!qyan schreef:Farmfoodplenty schreef: Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .
Groetjes Jet.
Biofood
Ecofood
Cavom
Groetjes Jet.
Groetjes Jet.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
mij staan al die commerciele merken tegen omdat je voor een standaard brok veel teveel betaald omdat er een merk opstaat...
hetzelfde met spijkerbroeken die niks waard zijn, maar wel 180 euro kosten omdat er levis op staat bijvoorbeeld.
ik geef mijn honden cavom of farmfood.
dit omdat het open en eerlijke bedrijven zijn naar mijn mening en gaan voor de natuurlijke variant van brok.
er zit niks engs in en dat vind ik heel belangrijk voor mijn honden!
hetzelfde met spijkerbroeken die niks waard zijn, maar wel 180 euro kosten omdat er levis op staat bijvoorbeeld.
ik geef mijn honden cavom of farmfood.
dit omdat het open en eerlijke bedrijven zijn naar mijn mening en gaan voor de natuurlijke variant van brok.
er zit niks engs in en dat vind ik heel belangrijk voor mijn honden!
Brokken die geen chemische troep, antioxidanten, geur, kleur en smaakstoffen bevatten, kun je niet langer bewaren dan een half jaar!plenty schreef:Bij Hill's en Euk staat het er niet meer op.Ca Cajuina schreef:Kijk maar eens op de verpakking of er BHA en BHT in zit. Bij de bovengenoemde merken is dat niet zo. Ook bij de carocroc kip en rijst zitten geen toevoegingenplenty schreef:Waar maak je dat uit op dat het er niet in zit??? en wel in Hills of Euk, ze zeggen dat het er niet in zit!!qyan schreef: Farmfood
Biofood
Ecofood
Cavom
Groetjes Jet.
Groetjes Jet.
Kijk dus maar hoelang je een brok kan bewaren, dan weet je het antwoord

Hills en eukanuba kan je langer dan 6 maanden bewaren.plenty schreef:Waar maak je dat uit op dat het er niet in zit??? en wel in Hills of Euk, ze zeggen dat het er niet in zit!!qyan schreef:Farmfoodplenty schreef:Een brok zonder chemische conserveringsmiddelen en geur-kleur en smaakstoffen, ben heel benieuwt welke dat zijn .Geer schreef:Ik ben het met mijn voorganger eens...vers is altijd vele malen beter...
![]()
Groetjes Jet.
Biofood
Ecofood
Cavom
Groetjes Jet.
Brokken die met natuurlijke middelen, zoals bijvoorbeeld vtamine c en weet ik het wat nog meer geconserveerd zijn blijven niet langer dan 6 maanden goed.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Heb overlaatst ook van iemand gehoord die iemand kende die in Amerika was geweest. Het Schijnt dat de Amerikanen ervan verschieten dat Eukanuba hier zo goed aangeschreven staat. In Amerika zou Eukanuba vrij goedkoop supermarkt voer zijn dat heel wat minder kost als in Europa. Zo'n beetje als Pedigree hier.
Maar die gekke Europeanen blijven het maar kopen
.
Maar die gekke Europeanen blijven het maar kopen

Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Ik heb geen flauw ideeTakkie schreef:qyan schreef: Farmfood
Biofood
Ecofood
Cavom
Prins toch ook ??

Bovenstaande merken zijn de merken die ik weet, er zullen er vast nog meer zijn.
Dit zijn de merken die ik dus in overwegng heb genomen in de tijd dat qyan nog brokken kreeg. Sinds hij vlees krijgt hou ik me er niet meer mee bezig, dus er zullen vast meer merken zijn

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
twee van mijn honden doen het super op de hill's , mijn andere twee honden krijgen naturediet ( is ook een soort vers ) ik heb ze allemaal op vers uit de diepvries gehad en op één na walgden ze er na 3 maanden van en nog steeds, want ik had nog wat over en dat wilde ik een maand later geven maar nee hoor ze wilden er niets van weten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.