Lokken met lieve woordjes werkt tot op zekere hoogte, lokken met koekjes werkt prima, maar ik heb het idee dat mevrouw na een aantal koekjes expres in de remmen gaat want dan komen er weer koekjes tevoorschijn.
Wat ook heel goed werkt, op rustige stukjes waar het kan, is de riem loslaten, en zelf doorlopen, dan weet ze niet hoe snel ze mee moet komen, en loopt ze daarna ook weer een behoorlijke periode lekker mee.
Nu heb ik vandaag voor beide honden een flexi van 8 meter gekocht omdat ze in de duinen niet meer los mogen, en ze zo toch een beetje kunnen rennen tijdens een duinwandeling.
Nu loopt het met Saar aan een flexi heel goed. Ze loopt dan gewoon netjes mee, soms blijft ze een meter of twee achter, maar dan ziet ze dat ik wel doorloop en weet ze niet hoe snel ze achter me aan moet komen rennen.
Nu vroeg ik me af; kan ik Saar aan de flexi leren dat ik gewoon doorloop en zij dus achter mee aan moet komen? Of bestaat dan de mogelijkheid dat ze als ze een half jaar is helemaal niet meer goed meeloopt?
Ik zelf dacht dat zolang ze echt snel achter me aan komt rennen het goed werkt, maar dat ik haar een normale riem om moet doen als blijkt dat ze constant achter blijft en helemaal niet meer meeloopt.
Even voor alle duidelijkheid, ze trekt dus absoluut niet, ze loopt of netjes naast me, of dus achter me.