Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor onweer
Moderator: moderatorteam
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
Bang voor onweer

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
was een beetje pissig op bob omdat hij zo tekeer ging tegen rockyyamie schreef:oei wat een boel smilie dingen :N:
maar tja... dat kan, sommige honden zijn er gewoon ontzettend bang voor, het onverwachte, het niet weten waar het vandaan komt en wat het is.... staat los van of hij wel of niet stoer is met andere honden...

- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond in angst kan rare sprongen maken, maar tis natuurlijk niet zo dat hij dan een andere hond aan moet vliegen.... ik denk alleen dat kwaad worden op een hond die bang is de boel alleen maar erger maakt, de hond zich dan nog onzekerder voelt en dan idd gekke dingen kan gaan doenRocky1 schreef:was een beetje pissig op bob omdat hij zo tekeer ging tegen rockyyamie schreef:oei wat een boel smilie dingen :N:
maar tja... dat kan, sommige honden zijn er gewoon ontzettend bang voor, het onverwachte, het niet weten waar het vandaan komt en wat het is.... staat los van of hij wel of niet stoer is met andere honden...
- starfleet
- Erelid
Re: Bang voor onweer
[quote="Rocky1 ik vraag me toch af wat voor gedrag dat is van rocky
van geen ene hond bang
maar wel van onweer
[/quote]
Daar is hij ooit angstig van geworden en dat krijg je er niet meer uit. Veel mensen reageren toch op onweer en de hond als pup ziet dat aan.
Wij hebben vandaag met het onweer ons zoontje naar boven gestuurd omdat die het toch niet kan laten om te zeggen "Zo dat was een knal" Ho ik schrik me dood" Dat kunnen maar zulke dingetjes zijn en de hond is alert en denkt dat er iets heel engs aan de hand is.
Anne
Daar is hij ooit angstig van geworden en dat krijg je er niet meer uit. Veel mensen reageren toch op onweer en de hond als pup ziet dat aan.
Wij hebben vandaag met het onweer ons zoontje naar boven gestuurd omdat die het toch niet kan laten om te zeggen "Zo dat was een knal" Ho ik schrik me dood" Dat kunnen maar zulke dingetjes zijn en de hond is alert en denkt dat er iets heel engs aan de hand is.
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar is hij ooit angstig van geworden en dat krijg je er niet meer uit. Veel mensen reageren toch op onweer en de hond als pup ziet dat aan.starfleet schreef:[quote="Rocky1 ik vraag me toch af wat voor gedrag dat is van rockyvan geen ene hond bang
maar wel van onweer
Anne[/quote]
- starfleet
- Erelid
Ja. Dit was het eerste knallende onweer dat de hond meemaakte. Wij geven er hier niks om, zoon ook niet. Maar die zegt wel altijd: Zo hee, dat knalt, Nou zeg ik schrik me een hoedje. Oh dat was een harde knal l.yamie schreef:
ik snap het niet? je stuurt je kind naar boven.... omdat je bang bent dat hij de hond aansteekt? oid?
Voor de duidelijkheid, zoon is niet bang voor onweer. Integendeel, hij vindt het machtig. Ik ga geen bang kind wegsturen. Hij wil alleen graag delen in zijn opwinding. Dat nu even niet. Zoon helemaal uitgelegd waarom ik liever had dat hij op zijn kamer ging computeren, geen probleem.
Anne
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
yamie schreef:Daar is hij ooit angstig van geworden en dat krijg je er niet meer uit. Veel mensen reageren toch op onweer en de hond als pup ziet dat aan.starfleet schreef:[quote="Rocky1 ik vraag me toch af wat voor gedrag dat is van rockyvan geen ene hond bang
maar wel van onweer
Anne

- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Djarno is zijn eerste 2 levensjaren helemaal niet bang geweest voor onweer.
Totdat het een keer heeeelee hard knalde(tenminste we denken dat het daarvan gekomen is).Nu is hij dus heeel bang.
Wij hebben een open trap in de kamer die die normaal echt niet omhaag durft te gaan.Maar dan wel.En dan niet meer omlaag durven. Dus dan moet mijn man hem dragen
Is wel rot als je hond bang is voor onweer.Wij hebben hier de resque van Bach klaar liggen voor als ze onweer melden.
Totdat het een keer heeeelee hard knalde(tenminste we denken dat het daarvan gekomen is).Nu is hij dus heeel bang.
Wij hebben een open trap in de kamer die die normaal echt niet omhaag durft te gaan.Maar dan wel.En dan niet meer omlaag durven. Dus dan moet mijn man hem dragen
Is wel rot als je hond bang is voor onweer.Wij hebben hier de resque van Bach klaar liggen voor als ze onweer melden.
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- stefanie
- Zeer actief
Als je de hond af gaat leiden, geef je hem aandacht en dat moet je juist niet doen. 'Gewoon' net doen alsof er niks aan de hand is en de hond negeren.Rocky1 schreef: Wij kregen rocky toen hij 4 jaar was en nu is hij 10jaar hij is altijd al bang geweest van onweer en vuurwerkvan de vorige eigenaar al,wij proberen altijd rocky af te leiden met een balletje als hij binnen is,en dan kruipt hij tegen ons aan.Het is al minder hoor,
maar buiten is het heel erg als je toevallig aan het wandelen bent,hij loopt dan los zonder riem.als hij een knal hoord komt tie niet meer vooruit.